eens, geen v2 maar een variant inderdaad. Niet mijn variant maar wel goed gelukt.
Ja de banden zijn niet goedkoop maar heb er nu meerdere (staal, leer etc) en wel erg over te spreken. 1 x een band gehad waarbij de aansluiting bij de veer kapot ging en dit is kostenloos vervangen, dat is ook wat waard.
Heb voor nu de contactpersoon gemaild of de leren band die ik bij de wave heb besteld kan upgraden naar die met de snelsluiting, zou dat anders wel zonde vinden.
Klopt dat de banden altijd top zijn. Heb er zelf stuk of 15 van CW. Die kunnen zich echt wel meten aan de banden van de grote merken die vaak nog een stuk duurder zijn.
Van de stalen banden zijn de toleranties echt extreem strak. Echter heb ik bader banden in het verleden voor 175 euro kunnen kopen. De nieuwe banden zijn precies hetzelfde als toen, maar met een flinke opslag ondertussen.
Maargoed, alles wordt natuurlijk steeds duurder zullen we maar zeggen.
Ik heb een tijdje geleden een Consort bracelet besteld voor mijn C63 GMT 36mm en die sloot echt belabberd aan.
Heb ze daar ook over gemaild en had absoluut niet de behoefte het voor € 225,= nog een keer te proberen.
Trouwens wel heel veel geld hoor voor een band die - naar ik gehoord heb - ook gewoon in China wordt gemaakt.
Dat heb je eerder benoemd inderdaad. Ik heb die ervaring met mijn Consort voor mijn C63 39mm niet. Die sluit net zo strak aan als de Bader varianten.
Dat zaken in China worden gemaakt zijn voor mij absoluut geen afknapper. In het zelfde interview waar ze aangeven dat de kast (Volgens mij de banden niet benoemd) in China worden gemaakt wordt ook aangegeven dat dit ook voor een aantal grote merken geld.
Voor China geld net zoals voor producten die in Europa worden gemaakt dat er goed en slecht spul tussen zit. Een band die in Zwitserland wordt gemaakt kan zeker ook slechtere toleranties hebben als een band uit China. Het is nooit zo zwart of wit. Vaak zit er een soort van emotie achter. Voor mij in ieder geval absoluut geen showstopper als iets uit China komt.
Daarom ben ik denk ik ook wel fan van CW omdat je daar gewoon een goed product krijgt voor een goede prijs zonder al die opgeblazen marketing als emotie en heritage. Ze doen ook niet vaag over waar dingen vandaan komen. Dat is verfrissend in de horlogemarkt in mijn optiek.
Ze nemen de horloge scene ook niet al te serieus met hun advertenties. Ik kan dat wel waarderen
Erg mooi maar zou zeker niet mijn Cielo ervoor inruilen. Die top dial is inderdaad beter leesbaar maar oogt ook platter en minder interessant. De bewerking van de grote dial/plaat is op zich zeer mooi maar leidt een beetje af van waar de Bel Canto juist om draait.
Als je op Ali zoekt op “nylon rubber straps” of “nylon silicone straps” kom je zeer gelijksoortige tegen. Al zien de stiksels van die van Cihanski er wat verfijnder uit. Misschien als je buiten Ali zoekt…