Christopher Ward: twee sexy Britse 'retro divers'

In de loop der jaren heb ik wel ‘ns met een schuin oog gekeken naar de horloges van Christopher Ward. Je weet wel, dat eigenwijze Engelse merk, dat in 2004 de horlogemarkt bestormde met een lijn kwaliteitshorloges voor een scherpe prijs. Het merk levert vanaf dag één alleen rechtstreeks aan de consument. Dus bij de juwelier zul je ze niet zien liggen. En dit heeft me ook altijd een beetje tegengehouden. Ik heb een horloge graag een keer in handen en om de pols, voordat ik het koop. Ja, zo heeft iedereen z’n afwijking. :crazy_face:

Zo af en toe zie je er wel ‘ns een langskomen, hier op HF. En laatst luisterde ik naar een oudere podcastaflevering van Casual Watch Talk, waar kort twee modellen langskwamen die ik toch even wilde checken. En ik moet zeggen: ik vind ze zeer geslaagd! Ik heb het over deze twee uit de ‘Retro Dive’-lijn.

De C65 Super Compressor


En de C65 Chronograph


Voor prijzen van respectievelijk € 1.150 (voor de Super Compressor) en € 2.050 (voor de Chronograph) ook redelijk geprijsd, vind ik.

O.k., weet je wat? We doen er een polletje in; gewoon omdat het kan! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welke vind jij het meest geslaagd?

  • C65 Super Compressor
  • C65 Chronograph
  • Geen van beide

0 stemmers

4 likes

Prachtig horloge die super compressor :+1:t2: vind Christopher Ward sowieso wel een leuk merk

Ja, hè? Ik vind 'm ook mooi! En ook altijd een sympathiek merk gevonden.

1 like

Deze zijn allebei erg geslaagd inderdaad! Ik trek de uitlijning van de merknaam bij de andere modellen altijd slecht, is bij deze mooi centraal! Gaaf!

2 likes

Inderdaad, leuk merk met mooie horloges, je ziet ze ook niet zo heel veel.

2 likes

Ja, dat vond ik ook geen verbetering, dat ze dat gingen doen. Maar hier is dat gewoon helemaal o.k.!

Sterker nog: ik ben er nog nooit één in het echt tegengekomen. Zie ze heel soms hier op HF en in een enkel YT-filmpje. Volgens mij kent, buiten de horlogegekkies, ook bijna niemand dit merk.

2 likes

Die chrono is prima te pruimen! Doet mij enigszins denken aan Nivada Grenchen in een fleurige variant

1 like

Vind CW ook een sympathiek merk; overweeg al jaren om er eens een te kopen, maar het is er bij mij ook nog nooit van gekomen :sweat_smile:

De modellen die je hier toont vind ik beide wel doordachte, vintage geïnspireerde ontwerpen, alleen is het mijn smaak niet. Ik houd niet van horloges met interne bezel en beide vind ik te druk door de overvloed aan minutenstreepjes.

Als ik een CW zo kopen zou het eerder een C60 Pro worden, of een C1 moonglow :thinking:

1 like

O.k., die moest ik even opzoeken. :blush:
Maar zie wat je bedoelt.

1 like

Da’s idd wel 'n heel coole!

3 likes

Oei heel vet die chrono! :facepunch:
Dus mijn voorkeur is duidelijk :sunglasses:
Doet C.W. toch weer heel erg goed :ok_hand:

1 like

Zonder je topic te kapen: dit model brengen ze nu ook uit als re-issue. Schitterend.

1 like

Vind ik ook, al denk ik niet dat ik die 2k ooit ga ophoesten :blush: Ik ben eigenlijk ook meer een koper van gebruikte horloges, maar het aanbod gebruikte CW’s is nogal beperkt :thinking:

1 like

Ik heb Christopher Ward altijd al sympatiek gevonden. In 2005 heb ik serieus gekeken naar een C5 Malvern als eerste dress-watch. Uiteindelijk was de eerste serie uitverkocht en werd de 2e serie gelijk serieus duurder.

De Chrono vind ik erg mooi! Zeker nu ze de naam tenminste weer centraal hebben neergezet. De Super Compressor is ook fraai, maar ik trek die trident secondewijzer helaas echt niet.

1 like

Ik vind dat juist super gaaf, is een keertje wat anders :blush:

2 likes

De Chrono is inderdaad wel erg goed gelukt! Het soort retro dat ik graag zie! :heart_eyes:

1 like

Smaken verschillen gelukkig! Ik ben een heel conservatieve lul :wink:

2 likes

Nee, ze komen niet heel veel langs, idd.! :grin:

1 like

ik vind vooral de Super Compressor gaaf.

Leuk om te zien dat het daadwerkelijk een super compressor is, die extra waterdicht wordt hoe dieper je gaat. Veel andere merken in deze range maken alleen ‘compressor-like’ duikhorloges.

1 like