Net op Insta deze post gezien van Christopher Ward en hier zakt mijn broek echt vanaf. Een CW vergelijken met een Submariner, dan sla je toch echt de plank helemaal mis op marketing gebied, of ben ik de enige die dat zo ziet⦠

Ik zeg graag wat lelijks over Rolex op zān tijd. Maar dit slaat de plank volledig mis, en dan heb ik het niet over de Rolex.
Ze vergelijken niet echt toch? Ze zeggen geen geld voor een echte, koop deze. Juist wel goed dat de CW ook totaal niet lijkt op een sub. Ik vind hem zelf niet mooi maar dat is een ander verhaal. Ze willen gewoon een beetje meeliften op de Bondmania. Niks op tegen. 
Als je beide horloges naast elkaar zet in een post vind ik het wel degelijk een vergelijking. Dit is meeliften op een hele goedkope manier. Gebrek aan marketingcapaciteit naar mijn meningā¦
Aan de andere kant hebben ze hun doel al bereikt, want wij hebben het erover⦠
En dan de CW mooier vindenā¦
Die ene links is leuk, die ene rechts is ook daadwerkelijk te koop.
Hoog āwij van WC-eendā gehalte en niet echt ābecomingā voor een Brits merk.
Ik heb liefde voor CW maar dit doet het niet voor mij.
Ik dacht eigenlijk dat Kasper de topic starter zou zijn 
Ik denk dat de meerderheid het hier toch anders zal zien⦠Persoonlijk heb ik echt 0 problemen met deze advetentie.
Ik zie amper gelijkenis tussen deze horloges 
Waar mensen zich druk om kunnen maken. Je zou soms bijna denken dat er hier mensen rondlopen wiens vader de eigenaar van de complete Rolex brand is. Wtf kan mij het nou schelen hoe Christopher Ward wil adverteren. Alsof Rolex zo eerlijk bezig is met hun wachtlijsten en het bewust creƫeren van schaarste. De belangrijkste reden dat ik geen Rolex heb. 2k extra betalen voor een tweedehands horloge omdat je hem niet normaal in de winkel kunt kopen. Ben je dan gek?
Top Time
Dat is te begrijpen, supermooi, niet iets wat je vaak ziet 
Ik vind the CW best gaaf, geen vergelijking met Rolex maar wel lekker betaalbaar
Precies dit, verder natuurlijk ook het gegeven dat Rolex voor de massa (kuddedieren) is, ze produceren er naar schatting 800.000 per jaarš¤£. Wat ik wel frappant vind is dat bij deze exclusieve vraagprijs de vraag het aanbod nog overtreft, knap gedaan door de marketing machine van Rolex! Overigens is Rolex natuurlijk wel kwaliteit, maar ja, dat is Sinn ook, om maar een merk te noemenā¦
Komt omdat het gros wordt āgegundā aan de mensen met geld, die het dan āgrijsā verkopen aan ābevriendeā dealers die het dan weer met een opslag verkopen aan mensen die hopen dat die horloges meer waard worden. Als die 800k horloges gewoon naar de winkel gaan stort de prijs en dus de vraag binnen een paar maanden totaal in. Niks met marketing te maken, slechts kunstmatig creĆ«eren van schaarste. Net als van de week, stonden er mensen 24 uur in de rij voor een paar sneakers. Meteen daarna op marktplaats geknald voor het zesvoudige. Jaren terug had je ook die actie van h&m met victor en rolf kleding etc. Iedereen naar h&m om zoveel mogelijk zooi te kopen en daarna op marktplaats knallen. Mensen willen gewoon graag genaaid worden. En dat is met alles zo. Vraag is er niet. Vraag wordt gecreĆ«erd.
Gedeeltelijk eens. Om op het punt te geraken dat mensen in de rij staan om 2k extra af te tikken voor een Rolex bij de grijze handelaar heb je wel degelijk goede marketing nodig. Bovendien moet je natuurlijk ook een goed product leveren en dat doet Rolex wel. Ik denk trouwens dat je schrikt als je ziet hoe hoog het percentage marketingkosten van de totale vraagprijs is. Ik denk zelfs dat het percentage vele malen hoger is als bij een ander doorsnee luxe merkā¦