Christopher Ward vergelijking met Submariner đŸ˜©

Komt omdat het gros wordt ‘gegund’ aan de mensen met geld, die het dan ‘grijs’ verkopen aan ‘bevriende’ dealers die het dan weer met een opslag verkopen aan mensen die hopen dat die horloges meer waard worden. Als die 800k horloges gewoon naar de winkel gaan stort de prijs en dus de vraag binnen een paar maanden totaal in. Niks met marketing te maken, slechts kunstmatig creĂ«eren van schaarste. Net als van de week, stonden er mensen 24 uur in de rij voor een paar sneakers. Meteen daarna op marktplaats geknald voor het zesvoudige. Jaren terug had je ook die actie van h&m met victor en rolf kleding etc. Iedereen naar h&m om zoveel mogelijk zooi te kopen en daarna op marktplaats knallen. Mensen willen gewoon graag genaaid worden. En dat is met alles zo. Vraag is er niet. Vraag wordt gecreĂ«erd.

4 likes

Gedeeltelijk eens. Om op het punt te geraken dat mensen in de rij staan om 2k extra af te tikken voor een Rolex bij de grijze handelaar heb je wel degelijk goede marketing nodig. Bovendien moet je natuurlijk ook een goed product leveren en dat doet Rolex wel. Ik denk trouwens dat je schrikt als je ziet hoe hoog het percentage marketingkosten van de totale vraagprijs is. Ik denk zelfs dat het percentage vele malen hoger is als bij een ander doorsnee luxe merk


2 likes

Hoe lang bestaat rolex al? En sinds wanneer zijn de prijzen geëxplodeerd? Sinds een jaar of 10. Zijn ze de laatste jaren ineens bedreven geraakt in marketing?

1 like

Precies wat ik zeg, met marketing zijn ze op een bepaald punt geraakt en toen verder uitgebouwd zoals jij stelt. Heb even snel gegoogled en Rolex geeft verhoudingsgewijs inderdaad het meeste uit aan Marketing, check bijv.

Ik vond CW best wel goed aan de weg timmeren, vooral omdat ze het moeten hebben van hun online verkoop.
Dan zou je, naar mijn mening, een betere marketing moeten hebben dan dit en is dit niet wat je van hun verwacht


1 like

GĂȘnant zelfs.

De prijzen zijn geëxplodeerd door het speculatieve element. Heeft niets met het product an sich te maken. Ik zeg niet dat rolex rommel is. Absoluut niet zelfs. Maar het feit dat je er niet aan kunt komen heeft niets te maken met marketing. Marketing is altijd hun sterke punt geweest maar je kon desondanks gewoon een sub tegen list halen. Nu is het puur kunstmatig schaarste creëeren.

2 likes

We zeggen hetzelfde :wave:.

1 like

Ik vind het wel een grappige. Ik weet niet of de Nederlandse reclame code toestaat dat je het merk wat je niet aan het verkopen bent er letterlijk naast zet, maar op zich is “Love Bond, try Ward” een leuke slogan.

Dat hun horloges “every bit as stylish” zijn, dat zou je kunnen betwisten. Enerzijds zijn de Christopher Ward duikers vele malen aardiger dan alle moderne submariners bij elkaar, misschien uitgezonderd de laatste zwarte met groene bezel, anderzijds heb ik net een hele erge vintage van @HanDavinci in handen gehad die tranentrekkend mooi is met z’n ghost bezel en gebolde acrylglaasje.

Maar dat ze een grapje maken over de totale onvindbaarheid (voor list dan) van een moderne sub, dat kan ik wel waarderen.

:rofl:

:+1:

Hee, dat zou zomaar kunnen betekenen dat ze alle bond horloges af gaan lopen.

Ik vraag me af welke CW ze tegenover een

  • Gruen
  • Seiko digital
  • Hamilton Pulsar
  • Omega Seamaster 300

gaan zetten.

Ben benieuwd.

3 likes

Terecht. Übergeil ding. Ik moet het doen met een soort pauper-pauper neefje er van, maar zou de mijne zo inruilen, hoe leuk ik Yema ook maar mag vinden.

Bescheiden cash up is mogelijk. :rofl:

3 likes

Tja, het is een micro brand welke zoveel mogelijk horloges wil verkopen aan mensen waarvoor zo een sub buiten bereik is
Neem aan dat CW ook gewoon in de Hongkong fabriek wordt geperst zoals bijna alle microbrands. Met die mega marge zouden ze toch betere marketing kunnen doen.

Ik wist niet dat Omega een microbrand was, a propos Bond. :slight_smile:

Maar hee, wat heb je tegen China? Ik kan je garanderen dat de telefoon, PC, tablet of laptop waar je dat bericht op hebt zitten tikken toch echt ook in China gemaakt is, en dat doen ze gewoon al jaren goed.

Nu heb ik in politieke zin wel wat tegen China, maar dat laat onverlet dat ze fabricage gewoon kunnen, ook met zeer veeleisende specs.

2 likes

Worden in Biel gemaakt/geassembleerd, Zwitserland dus.

Most of the Swiss brands were using the same or similar components, from the same manufacturers, to make their timepieces. The markups from manufacturing costs to RRP (Recommended Retail Price) were staggering: one famous Swiss brand was marking up by 34 times!
Once our indignation at these high mark-ups subsided, we saw the opportunity to create a different type of premium watch business. A company that would avoid the huge marketing overheads and third-party retailer margins of the Swiss brands. A company that would provide “the cheapest most expensive watches in the world”.
(
)
We called it Christopher Ward. It seemed the most quintessentially English name of the three of us. We had a simple three-part plan:

– Sell directly to customers only through our own website
– Apply a maximum three times mark-up on the manufacturing price
– Avoid the costly celebrity endorsements to which the Swiss brands seem addicted

Ik snap niet waarom ze de Trident met de Submariner vergelijken. Ik vind hem veel, veeeeeeeel meer weg hebben van een Seamaster. De vorige versie had verdomme hetzelfde golfpatroon op de wijzerplaat!

2 likes

Doet me een beetje denken aan de marketing van MS Word, toen WordPerfect alleenheerser was. “Word, more then perfect”.

Die vond ik wĂšl geslaagd.

1 like

De marketing van CW slaat als een tang op een varken.

Buiten dat, zo’n CW trident model is bij de release van de volgende weer vergeten.

Als menig mens die wel of geen verstand van horloges heeft, zo’n CW ziet, weten ze geeneens wat het is.

Een submariner word zelf herkend door een aap.

1 like

Ik ben het met je eens als het gaat om vergelijking tussen de twee specifieke horloges, echter vanuit het algemene standpunt van vergelijkende reclame ben ik het er niet mee eens. Sterker nog, ik denk dat ze bij CW vooraf echt hun huiswerk gedaan hebben voordat ze dit "stukje"in elkaar hebben gezet.

Er zijn inmiddels best wat reclamecampagnes geweest die de grens op hebben gezocht. Daar is uitvoerig naar gekeken en er is dus inmiddels wat precedent-werking hieromtrent.

de kern zit in:

Vergelijkende reclame is iedere vorm van reclame waarbij (de producten of diensten van) een concurrent uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd (artikel 6:194a BW). Vergelijkende reclame is toegestaan, mits aan de in de wet genoemde voorwaarden wordt voldaan.

Zo mag de reclame niet misleidend zijn en mogen er geen appels met peren worden vergeleken. Daarnaast moet de reclame objectief en controleerbaar zijn. Verder mag de reclame niet de goede naam schaden of zich kleinerend uitlaten over de concurrent. De bewijslast voor wat betreft de juistheid en volledigheid van de reclame ligt bij de adverteerder.

Als ik naar bovenstaande kijk, voldoen ze daar volledig aan.

2 likes

Foto van (pas!) 4 jaar terug :grimacing:

Dit was gewoon een etalage aan de Lijnbaan te Rotterdam.

5 likes

En dan nog los van het feit dat het geen Nederlandse reclame of merk is


Haha ja ik wou al zeggen, zo lang geleden is dat nog niet. :joy: En nog steeds claimt iedereen, nee de prijzen gaan niet meer naar beneden.

Net als de huizenprijzen zeker. :wave:

1 like