Christopher Ward vergelijking met Submariner 😩

Haha ja ik wou al zeggen, zo lang geleden is dat nog niet. :joy: En nog steeds claimt iedereen, nee de prijzen gaan niet meer naar beneden.

Net als de huizenprijzen zeker. :wave:

1 like

Waarom moet ik aan Bill Murray denken?

you-are

Bill Murray sowieso een prima Bond-vervanger.

1 like

Precies!

Dat spreekt in het voordeel van de CW, in mijn optiek.

We hebben het er wel mooi over.

5 likes

Als je nu die foto ziet lijkt het te mooi om waar te zijn. Maar toen waren het ook al pittige prijskaartjes, in vergelijking met bijvoorbeeld een Omega.

Nonsens.

De productie van Rolex sportmodellen in staal is een fractie van die 800.000 horloges per jaar. Het gros van die 800k horloges gaat gewoon de winkel in. Een niet onaanzienlijk deel betreft dameshorloges. Het gros van de herenhorloges betreft Datejusts in staal en staal en goud.

Rolex heeft een betere marge op horloges met goud erin dan op stalen horloges, dus daar ligt voor hen de focus. Ze verkopen best aardig, geen noodzaak om dus voor een stel liefhebbers de productie te richten op vooral stalen sporthorloges.

Als ze hun te geringe (gelet op de vraag) productie aan Subs etc. gewoon in de winkel zouden leggen, dan werden die gewoon snel verkocht en was er alsnog een tekort op de markt. Dan zou men alsnog goeddeels aangewezen zijn op de grijze markt, tegen hogere prijzen.

Ik denk trouwens dat er een Rolex bubble is en dat de prijzen op enig moment wel instorten. Kijk maar eens als er een goede crisis komt en cash belangrijker is dan klokjes.

2 likes

Ik vind wel dat het een " A for effort " krijgt deze reclame. Best vermakelijk.

Hoe groot is die fractie?

1 like

Max enige tienduizenden horloges voor over de hele wereld heb ik weleens gehoord. Zoals je weet is dat goeddeels speculatie omdat Rolex geen officiële cijfers bekendmaakt.

Ook de jaarproductie van 800-900k is speculatief.

EDIT: Ik zie om polsen ook veel meer DJ’s voorbijkomen dan sportmodellen…

2 likes

Ik heb juist gehoord rond de 150k subs per jaar. Bovendien schijnt het dat de productie verlaagd wordt ipv stabiel gehouden/verhoogd om aan de gestegen vraag te voldoen.

1 like

Zou best kunnen. Het is uiteraard goeddeels hearsay en eerlijk is eerlijk, Rolex boeit me nauwelijks dus ik hou het ook qua de productieaantallen die links en rechts genoemd worden niet zo bij.

Aanvulling: Volgens mij is het voor Rolex vooral marketingtechnisch (nog) geweldig als hun producten zo besproken worden, al zal men ook zorgen hebben.

De grappen over niet verkrijgbare horloges en mensen die bij de competitie gaan shoppen zijn natuurlijk ook best zorgwekkend voor een fabrikant van een Veblen goed… De omslag van populair merk naar merk waar men een hekel aan krijgt door de lange levertijden etc. is niet groot.

Bedenk ook dat mensen steeds meer gericht zijn op snelle levering, customer service.

3 likes

Het is nu alleen niet echt dat ik door deze conversatie mezelf aangetrokken voel om een CW te kopen.

3 likes

Ze hebben in ieder geval ervoor gezorgd dat mensen erover praten.
Ergens hebben ze dan hun doel bereikt. Slechte reclame is ook reclame.

1 like

Deze twee merken vergelijken is als:

6 likes

Ooit al eens een Christopher Ward in je handen gehad? Echt wel degelijk spul, beter in elkaar gezet dan je voor de prijs zou verwachten.

Ik vind de reclame nog wel geinig gevonden. Ik zie ook nergens dat ze beweren om dezelfde kwaliteit aan te bieden, het gaat hem eerder om de algemene stijl.

2 likes

Zo’n sub vind ik echt een van de lelijkste horloges die er zijn. Saai, met datum, en ook nog eens een vergrootglas op de datum. Afzichtelijk.

Iconisch prima. Lelijk.

Als je hier het stuk tekst bij leest, vind ik de reclame ook wel geinig. Staat nergens dat ze beweren dat ze een sub pretenderen te zijn. Alleen dat het een beter horloge is en makkelijker verkrijgbaar. Op de historie na, zou dat zomaar waar kunnen zijn.

2 likes

Dat is het niet. De Rolex is beter, 100%.

Een Rolex met een Rolls Royce vergelijken slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Noem het een Audi A4tje, prima. :slight_smile: Dat de CW dan de Astra Estate moge zijn: functioneel hetzelfde, maar goedkoper en met minder patsfactor.

Voor een Rolls moet je toch echt, echt een paar stapjes omhoog in de markt. Wellicht een Lange & Söhne? Want tegenwoordig ook gewoon van BMW, maar wel akelig high end.

Volgens welk criterium?

7 likes

Moet zeggen dat ik niet zo van vergelijkende reclame houd. Vind dat CW over het algemeen mooie reclame-uitingen heeft, maar deze is daar niet een van.
Uitvoering vind ik ook matig. De wat smoezelige, scheef gefotografeerde foto’s van de vintage horloges vloeken met de renders van de CW’s.

Los daarvan trekt een CW C60 mij meer dan een Rolex Submariner. Heb namelijk zelf naar volle tevredenheid een C60 Elite, en geen haar op m’n hoofd om die ooit in te ruilen voor een Submariner :sunglasses:

1 like

:man_facepalming: