Christopher Ward vergelijking met Submariner 😩

Los van het feit dat Bond al jaren met de Seamaster geassocieerd wordt, vind ik het een merkwaardige vergelijking. Ik vraag me ook af of CW hiermee de boodschap overbrengt die ze voor ogen hebben.

Typefout, is intussen gecorrigeerd:

Maar krijg bij deze campagne wel een beetje het idee dat het op een namiddag bedacht en in elkaar geflanst is. :grimacing:

1 like

Ach ja, consistentie is toch al geen sterke eigenschap van Christopher Ward. Hoevaak was het logo ook alweer veranderd? Plus de hele design-taal? De laatste tijd maken ze vooral 1001 hommages van bekende modellen heb ik het idee.

2 likes

Dat zie ik dan weer niet zo. Als ik de huidige modellen naast de C60 van 10 jaar geleden leg zie ik nog steeds een herkenbare kastvorm en de meeste modellen hebben echt een eigen gezicht. Voor hommages moet je bij Steinhart zijn :thinking:

2 likes

Ja, maar steinhart maakt alleen maar hommages van iconische modellen. En tussen die hommages zit er geen een die afgeleid is van een model van CW.

1 like

Nee maar dat is ook niet zo verwonderlijk. CW bestaat nog geen 20 jaar, voordat een horloge iconisch genoemd wordt zal het toch echt wat ouder moeten zijn.

1 like

Nope, Zwitserland na overname van OEM daar

Als ze hem nou naast een Tudor hadden gezet had je kunnen lachen. Minimaal dezelfde kwaliteit voor 1/3 van de prijs.

Maar Bond blieft geen Tudor, trekt geen pussy…

Les één die ik ooit tijdens een salestraining kreeg; “vergelijk jezelf niet met de concurrent, maar win op je eigen kracht.”

Je op deze manier positioneren tegenover een ander merk vind ik een zwaktebod persoonlijk. Tenzij je het op een humorvolle manier brengt misschien.

2 likes

Dit dan, net zo’n actie…Magrette, hoor je tegenwoordig ook weinig meer van

3 likes

Met de Gruen zouden ze dan toch de plank mis slaan. :shushing_face: De Gruen Bond watch is inmiddels geïdentificeerd als een Rolex. Dell Deaton is teruggekomen van zn eerdere conclusie.

Jezelf vergelijken met de competitie is heel belangrijk bij het positioneren van je merk. Duidelijke benchmarks maken en voor jezelf bepalen op welke doelgroep je wilt gaan richten. Dat hebben ze denk ik ook wel gedaan bij CW en daar kwam uit dat hun doelgroep graag een Rolex achtig horloge wilt alleen daar niet het geld niet voor kan of wilt neerleggen.
Die markt is wel gigantisch groot en door nu een beetje mee te liften op de 007 hype door de zojuist uitgekomen film is misschien niet zo heel chique maar ik denk dat ze daardoor stiekem best wel een paar extra horloges op gaan verkopen.
Door wat ze in in het verleden vaak deden het op de P van Prijs te doen is mijns inziens een groter zwakte bod want dan geloof jezelf niet in de waarde van je product. De horloges zijn kwalitatief erg goed maar je plaats vinden tussen de gevestigde orde lijkt mij ook erg lastig.

1 like

Hahaha, wat een domper :rofl:

Dat is dus maar 144 stuks.

:stuck_out_tongue: