2x via een C24 handelaar gekocht met escrow maar nooit via een release funds button akkoord gegeven, de tracking info van de koerier zorgde al voor de afrondende stap.
Bij Bulgarije haakte ik meteen al af. Ik ben er eens een tijdje geweest en echt, dit is een Derde Wereldland. In een stad als Varna was er niet eens straatverlichting, en de wegen leken er wel gebombardeerd.
Zoveel risico lopen voor een horloge… …really?
Met a.i. is er tegenwoordig altijd toch een bizar filmpje te maken ?
Heb wel gezien dat Brigitte Bardot uit een pak wasmiddel klom
Er is geen koerier in Nederland die dit afwacht. Die gasten gooien je pakketje nog net niet tegen de voorruit.
Als een pakket een handtekening nodig heeft (bij verzekerde verzending) zullen ze wel moeten wachten.
En ik heb daar ook nooit problemen mee gehad (FedEx, UPS, DHL)
Die handtekening zetten ze gewoon zelf hoor, als ze geen geduld hebben.
Nadat het horloge ontvangen is blijft het aankoopbedrag tot 7 dagen op de derdenrekening staan. Pas daarna wordt het geld naar de verkoper overgemaakt. Bij koop van een handelaar blijft het 14 dagen op de derdenrekening staan.
Kopen over escrowservice. Het geld wordt na levering (op basis van tracking) na 7 dagen overgemaakt naar de verkoper. In die tijd kun je een dispuut openen.
Ik spreek hierbij uit ervaring. De eerste keer (particulier) heb ik een dispuut geopend en Chrono was er binnen 24 uur met een resolutie. Ging toen om een kras die niet op de foto’s stond. Chrono heeft toen uit eigen pocket betaald.
2e ervaring was vorige week nog. Horloge was aangekomen. Nieuwstaat en ik heb op de release funds knop gedrukt.
Als je daarnaast met een creditcard betaald (beste is Amex) ben je vaak ook nog verzekerd tegen fraude of als iets niet aankomt.
Succes met de aankoop.
Dit heeft natuurlijk helemaal niks met de verkoper te maken, maar wel een erg intelligente opmerking…
Nee hoor, drie werkdagen.
Dit is ook mijn ervaring. Dus baksteen, pech gehad.
Met de Chrono24-kopersbescherming blijft het geld 14 dagen op de derdenrekening staan.
Heb een keer een horloge gekocht uit Italië en Frankrijk.
Is voor mijn gevoel toch anders als Bulgarije!
Ik persoonlijk zou het niet doen! Een paar honderd sparen, nice, maar dan het hele bedrag verliezen?
No risk no fun… maar ik moet het toch nog kunnen inschatten! Bij Bulgarije ben ik eruit!
Zonder alles gelezen te hebben, vanuit mijn ervaring:
- Als de verkoper steeds netjes antwoord geeft op jouw vragen, is het vaak geen oplichter. Buy the seller.
- Particulier heeft ook escrow services en je hebt dan 7 dagen op het te inspecteren.
- Bevalt het niet (niet je smaak), dan heb je pech. Is het een baksteen of wijkt het enorm af van de aanbieding, dan kan je contact opnemen met Chrono24 en dan maken ze een case aan. Het geld wordt dan niet zomaar vrijgegeven. Je hebt hiervoor 7 dagen na levering.
- Open snel het pakket in bijzijn van de koerier (dat moet officieel altijd bij verzekerde zendingen en/of maak een video tijdens het uitpakken. Vraag dan wel foto’s van het pakket voordat het verzonden is.
Dat zeggen ze op de site, maar dat is in de praktijk niet zo. Ik krijg echt na 3 werkdagen het geld overgemaakt
Bij mijn verkochte horloge had ik binnen 24 uur de centen op mijn rekening
Payout moet door de koper aangegeven worden. Bij mij altijd zo gegaan, ook een paar weken geleden…ik ben eens vergeten te authoriseren en kreeg de hele tijd berichten van C24…
Maar BG is een dingetje…
Nette koper, heeft de payout direct geauthoriseerd! Daarom denk ik…
Mijn laatste 3 aankopen geen payout gezien, enkel op basis van delivery status zoals @SuperC aangeeft, zelfs een handtekening was niet nodig (pakket naar de buren gebracht)
Omdat de koper de betaling heeft vrijgegeven via de release button. Als je tevreden bent met het geleverde kan je de betaling per direct authoriseren.