Ik weet niet of jij een handelaar bent, maar voor een particulier is de pay-out 7 dagen. Behalve als de koper de betaling vrijgeeft bij ontvangst, dan wordt het geld zsm op jouw rekening overgemaakt.
particulier
Hoeveel horloges heb je gekocht en verkocht op Chrono24?
Het is idd de eerder van 7 dagen (Consumer) / 14 dagen (DLR) of payout approval van de koper…
Nogmaals, 2 keer gekocht onder escrow bij handelaar, 0 keer release button uit kunnen voeren.
Gekocht een stuk of 5. Verkocht ongeveer het dubbele denk ik (zou ik even moeten checken)
Hoeft ook niet, dan wordt uitbetaald na 14 dagen…
Volgens mij duurder het bij mij ook 7 dagen (ik verkocht)
Het laatste horloge wat ik verkocht heb kreeg ik ook na 2 dagen uitbetaald. Maar wel nadat het was vrijgegeven door koper.
Ik heb ook weleens 10 dagen moeten wachten.
Dat zou niet moeten kunnen (volgens bericht van C24 zelf in jou screenshot)…
EDIT: 7 werkdagen, kan dus potentieel ook 10 kalenderdagen…
Dus het komt er op neer dat koop via een handelaar ondanks dat je escrow hebt, soms wel en soms niet de funds moet/kan releasen, maakt het er niet duidelijk op wat het juiste proces bij C24.
Dat dus…
1 keer ooit gedaan. Nooit weer. Drie weken op mn centen moeten wachten.
Het is mij overigens ook nooit duidelijk geworden wat er gebeurt, als iemand om wat voor reden dan ook het horloge niet accepteert of niet goed bevindt. En je krijgt het later teruggestuurd vol met krassen oid. Volgens mij ben je dan mooi de pisang.
Aankopen heb ik altijd en alleen gedaan bij officiële handelaren die te achterhalen zijn. Zou nooit op afstand van een particulier kopen. Dan wil ik het toch echt eerst zelf zien.
Vliegticket boeken en gaan!
Eén keer iets gekocht via C24 bij een particuliere verkoper. Prijsvoorstel gedaan onder de vraagprijs, nog één tegenbod, geaccepteerd, direct betaald en 3 dagen geleverd uit Frankrijk. Op de knop ‘Goedgekeurd’ gedrukt en verkoper had een dag later de centjes binnen. Zelden zo’n fijne ervaring mee gemaakt, al was dat grotendeels te danken aan de verkoper.
Handelaren gaan naar mijn beleving ruiger met spullen om. Geen extra omdoos, weinig/verkeerd/geen opvulmateriaal, geen checks bij horloges uit de vitrine, new/unworn met een garantiekaart van 6 maanden terug of kleine krasjes afdoen als ‘hoort bij de prijs’.
In die zin geef ik de voorkeur aan particuliere verkopers.
Zo zie je maar, valt geen peil op te trekken. Zoveel verschillende ervaringen
Zoveel verschillende meningen.
Alsof een bezorger daarop gaat wachten.
Ik heb de ontvangst twee maal moeten bevestigen. Het is bij mij ook gewoon twee keer goed gegaan, één keer Frankrijk, één keer Portugal.
De enige keer dat ik gedonder had met levering was omdat een professionele dealer zogenaamd het pakket kwijt was aan de koerier, waarna dezelfde horloges met een uplift in zijn advertentie stonden. Evengoed heeft escrow eea netjes doen verlopen, en deed de dealer alles zo netjes dat ik geen bewijs in handen had voor een negatieve review.
Mij valt op dat de meeste reacties op meningen gestoeld zijn, niet op recente ervaringen. De mijne zijn van 2022 en 2023.
Dat een anekdote niet gebruikt kan worden om risico in te schatten moge bekend zijn.
Ik heb in het afgelopen jaar vier keer een horloge gekocht via Chrono24, waarvan één keer van een particulier. Prijzen van 240 tot 3400 euro. Dat waren telkens goede ervaringen, en ik heb inderdaad elke keer zelf het geld vrijgegeven nadat ik het horloge had ontvangen en gecontroleerd.
Mijn vermoeden is overigens dat professionele verkopers het risico van een retour wat op de klant proberen af te wentelen door heel hoge verzendkosten op te geven, die ze dan natuurlijk niet terug hoeven te betalen bij een retour.
De vraag op welke willekeurige plekken in Bulgarije er op een onbekend moment in het verleden wel of geen straatverlichting was, alsmede de staat van onderhoud van het wegennet ter plaatse, zou ik persoonlijk niet in mijn overweging betrekken