Chrono24 aankoop

Goede morgen, ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar een mooi horloge en heb er verder totaal geen verstand van :yum:
Nu heb ik een juwelier op chrono24 een bod gedaan op een horloge. Vraag prijs 900, als reactie kreeg ik dat ik hem via de site voor 750.- kan kopen
Echter biedt hij me aan om direct bij hem te kopen voor 600.-
Is dit verstandig?

Alvast bedankt, groeten Jan

Ligt eraan wat het betreft, wie het betreft en waar het betreft enz enz.

Welkom overigens!! Misschien een link delen?

Ik heb er slechte ervaring mee. Zie onderstaand !!!.

Als ik met mijn visa of via een aankoopverzoek via de Trusted Checkout van Chrono24 had betaald dan was het een stuk makkelijker geweest om mijn geld terug te krijgen.

Zelf zie ik geen problemen.

Gewoon een bezoekje brengen en de transactie ter plekke afhandelen. Zo kan je ook zien wat je koopt.

1 like

Ja klopt is alleen in Griekenland

1 like

Ik zou toch ook even ter plaatse gaan. Dan kan je ze tevens is rond je pols zien…

Zelf heb ik ook zo eens een klok gekocht. Bij mij is het goed gegaan. Koop de verkoper.

Ik denk dat ik het aan me voorbij laat gaan. Best raar als je zo graag niet via de site wilt doen? En inderdaad gewoon ter plaatse gaan is wel het beste.

Tja, hij betaald waarschijnlijk een percentage aan Chrono24 bij verkoop, dus op zich niet zo heel raar. Alleen als je de verkoper vertrouwd, moet je het doen. Of via je creditcard-maatschappij je geld terug kunnen krijgen. Maar het is natuurlijk een risico.

Waar praten we precies over? Het feit dat ie zonder problemen 40% korting kan (en wil!) geven, maakt de deal al meteen minder betrouwbaar. Hij probeert je immers op te lichten (zwart-wit natuurlijk) (met een te hoge vraagprijs, of met een niet betrouwbare nieuwe prijs.) Zeker als je van niets weet, goed navragen. Specifieke foto’s vragen (van het horloge met een papiertje met de datum van vandaag en een onzinwoord als Przwalsky-paard er op geschreven), en dat soort dingen.

Beste Jan,

Allereerst welkom op dit forum.
Verder geldt bij alles: als het te mooi is om waar te zijn is dat ook vaak het geval.
Ik weet niet om wat voor horloge het gaat maar als ik dezelfde op enigszins redelijke rijafstand kan krijgen voor 100/150 euro meer zou ik dat doen. Kan je hem gelijk in het echt om je pols zien en kan je contant afrekenen.

Dit is in ieder geval wat Chrono24 er zelf over zegt.

http://www.chrono24.nl/info/escrow.htm

En tot slot, ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Voor mij is 600 euro veel geld om te verliezen. Als jij het per week over houdt, tja, dan kan je een gokje wagen.

Succes met je overwegingen!

Groet,
Arvid

Zijn dat niet die mensen, die nog een heleboel geld aan ons schuldig zijn? :frowning:

1 like

Inderdaad hij moet het gewoon opsturen…
Ik heb z’n aanbod afgewezen. Het is voor mij een hoop geld inderdaad. Het ging om deze overigens https://www.chrono24.nl/raymondweil/parsifal-39mm-automatic-chronograph-blue-1-year-warranty--id3748008.htm

Ik zou eveneens voorzichtig zijn bij een aankoop in Griekenland… Dit is niet direct het land waar ik momenteel een internetaankoop van zulke bedragen zou doen.

Groet, Glenn

je ziet ook best vaak dat er vanuit Griekenland bepaalde modellen redelijk goedkoop aangeboden wordt.
Ik zou me geld er niet aan besteden.
Beter iets meer betalen en zeker weten dat je iets goeds koopt.

+1

Ik had hem ook laten schieten voor dat geld. Is ook al 14 jaar oud zag ik.

Als je voor dit budget gaat zoeken, zou je ook eens kunnen rondneuzen bij merken als Hamilton, Tissot, Longines, Steinhart ( allen Swiss Made) of Japans: Seiko en Citizen. Merken met naam, kwaliteit en goede verhouding tussen prijs en kwaliteit.

Veel succes!

Ik heb vorige week een aankoop gedaan via Chrono24 bij een verkoper in de UK. Toch maar met trusted checkout gedaan.
Was wel €50,- euro duurder, maar ik durfde het niet aan om zoveel geld zomaar over te maken.

1 like

600 euro is evengoed dik geld voor een 14jaar oude RW. Op MP tref je dit spul voor 200/300 euro, tegen hetzelfde risico.

Oops - verkeerde reactie ; ik had je link niet gezien.

Is het een Trusted Seller? Vraag hoe dan ook om meer foto’s. Ik heb op die basis tot tweemaal toe op goed geluk bij een TS een horloge gekocht, eenmaal voor weinig en eenmaal voor veel geld. Het goedkope horloge kwam uit Italië (was met DHL binnen 24 uur hier, bovendien met korting van de verkoper en gratis verzending), het dure uit België (met FedEx, haast even rap). Deze horloges kon ik elders moeilijk bemachtigen, dus het ging op hoop van zegen. Is een cliché, maar vertrouwen geeft de doorslag. Voor een gangbaarder horloge rijd ik ook liever zelf wat adresjes langs.