Chrono24 ervaringen?

Ik ben persoonlijk niet bekend met Chrono24. Wil misschien een TH Aquaracer aanschaffen die niet meer gemaakt word, en dan ben je dus aangewezen op sites als Chrono24. Hoe klein, of groot is de kans dat je een nep horloge ontvangt, aangezien het toch om een aanzienlijk bedrag gaat ben ik toch graag zeker. Of zijn er landen die je moet mijden…kwam er enkele tegen die op de foto anders lijken, een meer donkere dial bijvoorbeeld. Alle feedback word gewaardeerd, alvast bedankt.

Off-topic: vind deze veel mooier dan de huidige variant!

Heel klein tot nihil, zeker niet bij een Europese dealer met goede recensies. Niet van een particulier kopen. Trusted checkout helpt ook

2 likes

Ja dat vind ik dus ook :wink:

Eens met het eerste deel, maar niet met het tweede deel. Denk je werkelijk dat niet-Europeanen minder betrouwbaar zijn? :thinking:

Ik denk vooral dar GMT bedoelde dat door de import buiten de EU TS vooral Europese dealers ging bekijken?

Niet meteen het verkeerde denken :wink:

Ik geloof niet dat ik verkeerd denk. De vraagstelling was: “Hoe klein, of groot is de kans dat je een nep horloge ontvangt, aangezien het toch om een aanzienlijk bedrag gaat ben ik toch graag zeker. Of zijn er landen die je moet mijden”. Het betreffende antwoord was “zeker niet bij een Europese dealer met goede recensies”. Ik begrijp het BTW argument volkomen, maar het komt niet in de vraag noch het antwoord aan de orde :wink:

2 likes

Zolang het een trusted dealer is zit je over het algemeen goed, al zegt het niet alles over de dealer zelf. Ch24 daarintegen is helemaal top. Zij zijn als tussenpersoon erg klantgericht en helpen ook zelfs bij een geschil met particulieren(spreek uit ervaring).

Overigens is binnen de EU handig, maar zelf probeer ik altijd Italie te mijden, ondanks dat die vaak laag qua prijs liggen en veel aanbod hebben.

Hoor ik vaker maar ik heb verzendingen uit Italië vaak nog sneller binnen dan uit Duitsland of België. Wat is de reden dat je Italie mijdt?

Ik zou zeker geen dealer uit bijvoorbeeld een bakermat van fakes aanbevelen zoals China, Laos of Turkmenistan

2 likes

Mijn pam390 komt uit Tokio. Prima ervaring via Chrono24! Wel goed naar de referenties gekeken

1 like

Italie is echt een horlogeland, maar ook een hoop bij elkaar geraapte 'full sets, gebleekte bezels etc. Ze maken het graag meer vintage of hebben er een niet vertelde reparatie op uitgevoerd, of wijzerplaat vervangen (al deze voorbeelden uit eigen ervaring)

Maar begrijp me niet verkeerd, het blijft een horlogeland met goede dealers. Gewoon gebaseerd op eigen ervaring. En persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit dat het een dag/paar dagen duurt voordat mn horloge er is :grin:

Bedoel je recensies? Of daadwerkelijk of de horlogenummers kloppen?

Beiden. Flink contact gehad voordat ik de trekker durfde over te halen

Ah ok! Ja als je chrono er bij betrekt staan ze garant. Wel zo fijn!

Maar wel met Oekraïne, een Europees land? :grinning:

Ben niet zo bekend met de fake producerende landen verder, maar ik geloof je meteen :nerd_face:

Ik heb (gelukkig) alleen nog maar positieve ervaringen met 4 chrono24 aankopen.
Goede communicatie en zelfs achteraf ivm extra schakels voor de band.
Ik zoek wel altijd vooraf even contact met de verkoper om te zoen of er en hoe er gereageerd wordt.
Escrowservice (derdenrekening) vind ik belangrijk.

2 likes

Gecheckt wat de reviews zijn. En bij hele goede reviews en escrow, in combinatie met creditcard, al paar horloges gekocht. UK, Italië, Griekenland, Japan.

Alles is tot nu toe heel goed verlopen.

Let uiteraard wel op dat je bij aankoop buiten EU btw moet betalen.

Succes! Mooie voorgenomen aanwinst!

1 like

Twee Blancpains gekocht via Chrono24, eentje van een particulier en eentje van een handelaar. Allebei volstrekt probleemloos.

1 like