Chrono24 geen reactie verkoper

Nochtans, van mijn Ranger heb ik extra foto’s gevraagd en alsnog gekocht :innocent: (was wel niet via Chrono24).

Verder geen ervaring met Chrono24 dealers, dus ontopic heb in niets zinnigs te melden :thinking:

2 likes

Mijn ervaring is een beetje; of je krijgt binnen drie dagen een reactie, of je krijgt hem nooit. Uitzonderingen voorbehouden natuurlijk.

1 like

Dat is waar ja!

1 like

Ook regelmatig meegemaakt dat er geen reactie komt vanuit de andere hoek. Na een tijdje krijg je een mailtje via Chrono24 of het nog tot een deal is gekomen, dan kan/kon je aangeven dat de verkoper niet reageert. Dan krijg je soms wel ineens een reactie…

3 likes

Kun je misschien contact afdwingen? Bijv op “Kopen” klikken, en vervolgens wachten met betalen totdat er contact is. Of zit je dan al aan de koop vast?

1 like

Grappig.
Ik vraag graag om extra foto’s. Gewoon om het letterlijk ook in ander licht te zien. Andere hoeken/achtergronden.
Wanneer ik over ga op mailen is mijn interesse zeer groot met een puntje twijfel. De extra foto’s moeten mij dan over de streep trekken.
Dit lukt 50.50

2 likes

Idem met vragen over nauwkeurigheid en service history…3x vragen gesteld
…3x niks gehoord. Jammer maar kijk nu ook bijna nooit op chrono24 meer

1 like

1x wat besteld via Chrono24 en dat was top. Goede communicatie en horloge snel binnen

1 like

Ik ga dat even testen met een PP :joy:

Ik denk het haast wel. Maar ik vind dat als je daar adverteert je gewoon op vragen moet reageren tenzij het volslagen belachelijk is. Als ik achter iemand aan moet om van mijn geld af te komen pas ik.

Mijn idee. Maar soms zoek je een bepaald model al jaaaaren, en dan ben ik weleens bereid wat meer moeite te doen.

1 like

Zo lang zoek ik gelukkig nog niet en dat is dan een mooi moment om te zien hoe sterk ik ben in mijn principes :joy:

En juist dan vind ik het normaal om specifieke foto’s te vragen. Als dat niet kan of moeizaam gaat staat de potentiële verkoper al met 1-0 achter. We hebben het niet over een pakje boter.

4 likes

Same here -
de arrogantie van .-met name de pro’s- kent geen grenzen, Naast het negeren van berichten vind ik hetzelfde horloge aanbieden met verschillende
prijzen en op verschillende namen met dezelfde zelfgemaakte foto’s behoorlijk onfatsoenlijk en bovendien demotiverend

3 likes

Volgens mij kun je daar best redelijke deals maken; of heb ik het dan mis?
Waar scoor jij dan een evt nieuw horloge?

Gr Jo

Nieuw altijd bij de horloge winkel. Ik ga voor de complete beleving.

Nu moeten we ook niet vergeten dat de meeste hier hobby matig bezig zijn en de meeste aanbieders op Chrono24 professionele verkopers zijn die iets willen verdienen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze terughoudend zijn met reacties als extra foto´s enorme vragen lijsten etc. om vervolgens voor een appel en een ei de transactie te mogen doen.
Je krijgt soms vragen als stuur eens een foto op een bepaalde tijd of aan de pols of bij daglicht of een foto van het garantie bewijs en van de doos, is het echt wel een nieuw horloge en is het echt onbeschadigd terwijl dit allemaal reeds in de omschrijving staat.
Mijn mening is betaal de normale prijs en vraag de juwelier zijn hemd van zijn lijf of accepteer de service welke je krijgt bij een lagere prijs en uiteraard marge voor de verkoper.
We kennen de uitdrukking : voor een dubbeltje op de eerste rang maar er zijn erbij die willen voor een stuiver op het podium zitten.
Ik heb overigens meer als 100 Trusted Checkouts en een 100% aanbeveling bij Chrono24.

3 likes

Je zal er best wel goede deals kunnen maken mij is het niet gelukt de keren dat ik heb gereageerd.
Ben niet zo actief meer als in de begin jaren, af en toe komt hier iets langs waar ik op reageer en dat lukt vrijwel altijd zonder gezeur :wink:

Overigens ben ik nooit uit op het onderste uit de kan en vind ik het niet erg om een stuk met de trein te reizen als ik iets leuks zie.

Ik vind je verwering leuk maar snijdt geen hout hoor. Wat maakt het uit dat “wij” hier hobbyisten ijn en de verkopers professioneel? Onprofessionele verkopers reageren niet op normale vragen.

En wat je prijsverschil betreft en het voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is ook nonsens. Het zijn enkel aannames dat ik met kneuzenvragen kom en verkopers enkel lastig val en ze voor een heeeeeeeele kleine marge veel wil laten doen. Ik ben gewoon bereid de vraagprijs te betalen maar heb wat normale vragen over het horloge. Kost je nog geen 5 minuten tijd…

Maar als je maar 1 plaatje hebt, het uurwerk is automaat en geen merk of type vermeld wil ik wel wat meer weten. En als ik dat zelf nergens kan vinden op het net dan vraag ik het je. Dat mag je dan als vervelend beschouwen en lastig. Dan mag je me ook niet antwoorden en dan mag je hem ook houden!

Ik ga geen geld uitgeven aan iets wat me op het oog mooi lijkt maar niet goed kan bekijken en zonder te weten welke motor erin ligt. Dus mooi betoog vanuit de verkopert gezien maar ik kan er niks mee.
En ik ben nu ook klaar met Chrono24 en zijn verkopers.

2 likes

Ben ook niet iedere dag er mee bezig.
Maar als ik een plan in mijn hoofd heb(naar alle redelijkheid) dan kijk ik eerst naar het merk zelf en ga dan op zoek naar een schappelijke prijs.
Ik zoek nooit naar extremen qua prijs, qua merk of qua model, maar ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik hier binnen het verkoopdeel weinig tegenkom dat mijn aandacht trekt als ik rekening houd met genoemde items.

Ik heb dezelfde ervaring met Chrono24: veel verkopers (geen particulieren dan, maar juist winkels) reageren niet. Niet op vragen over een horloge, maar soms ook niet op een bestelling. Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet volgen. Eenmaal heb ik tot driemaal toe geprobeerd een horloge te kopen voor de gevraagde prijs, maar even zo vaak geen reactie. Waarom ben je als winkel dan actief op Chrono, vraag ik me af. Heb er wel eens een klacht over ingediend en daar kreeg ik een onbevredigend antwoord op van Chrono. Maar goed, daar staan ook enkele zeer positieve ervaringen tegenover.

1 like