Ik heb niet veel verstand van die twee merken, maar je merkt in het algemeen dat de vraag naar tweedehandse horloges sterk is afgenomen.
De vraag was hoe je bij Chrono24 een boost kan geven aan de advertenties. De specifieke modellen hier noemen gaat daar niet bij helpen en kan gezien worden als ‘sluikreclame’? Niet gevlagd overigens. Ik geef liever advies.
Hij deelde met alle goede intenties de link van zijn advertentie zodat we even mee konden kijken…
Maar blijkbaar is hier geen ruimte voor.
Ik vind het te kort door de bocht om dan direct te vlaggen 🫡, maar sommigen zullen het wel nodig zijn.
Snelle check op C24 en ik heb je advertenties gevonden, je foto’s zijn wat donker en genomen aan je bureau (beetje slordig)
Even met een vel wit papier een photobooth maken, goed uitlichten en eventueel je beschrijving in het Engels zetten.
Je horloges zijn zeker niet slecht geprijsd maar zoals @Opdreef al melde, de markt is niet echt hot voor tweedehands mid klasse horloges.
Ok, foto’s zijn niet de beste, daar kan ik wel iets aan veranderen. Prijs laat ik voorlopig nog eventjes staan…
Het is eigenlijk al gezegd. Geduld en prijs.
Ik heb al aardig wat via Chrono24 verkocht, alleen wat goedkopere horloges soms via marktplaats. Maar daar ben ik ook geen fan van. Dat begrijp ik wel. Heb op dit moment een horloge op marktplaats staan maar ik denk dat ik ook die toch naar Chrono24 verhuis.
Het ‘gedoe’ van Chrono begrijp ik niet helemaal. Het is een vrij transparant proces voor zowel verkoper als koper. Het kost je wel de commissie.
Sommige horloges hebben maanden te koop gestaan maar uiteindelijk heb ik er altijd alles kunnen verkopen. Ik zou ook niet direct een alternatief weten.
Succes en geduld toegewenst!
Hmm ik zou ook wel chrono24 willen gebruiken maar ik ben bang dta de koper zegt niks ontvangen te hebben of het verwisseld voor een neppert en dan ben ik mn geld kwijt.
Hoe word je hiertegen beschermd?
Betaling gaat via een tussenrekening. Op Chrono wordt dat uitgelegd.
Op Chrono 24 koop ik wel eens, maar ik zou er nooit verkopen. Te veel gedoe zoals je zelf al aangeeft, en veel te veel provisie.
Een tip: nog 2 maanden flink doorlezen en posten op het forum, dan word je als het goed is TL-2 en kun je hier op het forum je waar aanbieden. Veel goedkoper en ook veel leuker vanwege de persoonlijkere contacten die je dan opdoet t.o.v. verkopen op C24.
WTF is pre-own the story?
Google Translate zegt: bezit het verhaal vooraf
Logisch toch?
Tijdreizen confirmed?
Greta?
Confirmed.
Kletspraat dus.
Haha
De provisie is een gegeven en ben ik met je eens, maar het ‘gedoe’ begrijp ik niet. Je zult toch altijd een advertentie moeten opstellen? Foto’s maken, tekstje opstellen… dat moet op marktplaats ook. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik snap goed dat hier aanbieden leuker kan zijn en in ieder geval goedkoper, maar als je dat nog niet kunt wat is dan het alternatief? Mischien heeft @Kaneda niet de luxe zolang te wachten en wil hij er nu van af.
Mja, de standaard termijn op Chrono24 is 3 maanden, dacht ik. Dat kan ik wel uitzitten.
Niet zeker of je ze dan gewoon kan verwijderen van Chrono24 zonder dat het je geld kost, maar dat zie ik dan wel, nog niet alle kleine lettertjes gelezen daar…
Inderdaad, en daarom doe ik daar ook niet…Je hebt daar m.i. hetzelfde probleem als op C24: veel berichtjes heen en weer sturen met mensen die niet echt geïnteresseerd zijn en/of onzinbiedingen doen. Hier op het forum is de kans daarop denk ik kleiner, hoewel lowballing daar ook wel voor zal komen.