Chrono24 - Hoe lang duurt het voordat de aankoop afgerond wordt ?

Hoe lang duurt het voordat je aankoop bij C24 wordt afgerond ? Was onder de indruk dat het redelijk direct wordt afgerond, maar niet dus. Als koper. Ik heb een paar dagen geleden een horloge gekocht, maar heb nog niets vernomen van de verkoper of c24.

1 like

Als koper?

ja als koper ja. ik zal het even in de tekst beter specificeren.

Het hangt af van de aankoopwijze.
Als je aankoopt met kopersbescherming gaat het geld naar een derdenrekening van C24.
C24 geeft dan de opdracht aan de verkoper om het pakket te verzenden.
Van zodra dit pakket aangekomen is en C24 krijgt hier een bevestiging van wordt het bedrag overgemaakt naar de verkoper.

Je krijgt van C24 een melding bij elke stap in het aankoop proces.
Normaal gezien krijg je ook tracking gegevens van het pakketje.

Meer info kan je terugvinden op de FAQ pagina: https://www.chrono24.nl/info/faqs.htm

Koop je dan ook direct bij Chrono24? Het hangt volledig van de beschikbaarheid van het horloge, de handelaar en de betaalwijze af hoe lang het duurt voordat de aankoop wordt afgerond. Ik heb zelf alleen horloges besteld met Trusted Checkout waar je het geld bijschrijft op een rekening van C24. Het duurt meestal één werkdag om de betaling te verifiëren. De levertijd van het horloge kun je zien in de advertentie of je kunt de beschikbaarheid opvragen.

Je kunt in de advertentie zien wat de geplande leverdatum is. Als je betaald hebt, dan zal de verkoper het horloge versturen, daar krijg je dan bericht van. Een beetje goede verkoper verstuurt de volgende dag.

1 like

Hangt inderdaad af, van de door de verkoper ,vooropgestelde levertermijn.
En die staat altijd vermeld.

Ik bedoel meer de ’ The seller is reviewing your order’ fase.
Hoe land duurt dat in jullie ervaring?
Is het dagen of weken ?

Eerder dagen.

Je kan natuurlijk ook gewoon een berichtje sturen naar de verkoper.

Ik heb onlangs een horloge gekocht bij een professionele handelaar en bij mij ging dat zeer snel. het horloge is niet voorradig maar kreeg netjes een berichtje binnen het uur van de verkoper dat het 2 weken ging duren. betaling uitgevoerd en wacht nu op de verzending .

Ja exact, heb ze vanmorgen bericht ja.
Ik denk dat ik te ongeduldig ben.

De paar keer dat ik via chrono heb gekocht was dat een dag of twee. Inclusief dat de verkopers aan de andere kant van de wereld zaten en dus op een oor lagen toen ik met CC betaalde.

Een keer gehad dat het ietsje langer duurde. Maar als je met weinig mensen ben en de orders een voor een afhandel dan kan het zijn dat je in het digitale wachtrijtje sta.

In mijn geval een dealer in miami die op chrono zat namens iemand die op sint maarten ad was. Dus dan zal er eerst ook heen en weer worden gebeld.

Ik ken het gevoel :wink:
Ik zou gewoon even het antwoord afwachten.

Het zou in ieder geval geen weken mogen duren voor het pakketje op de post gaat.
Zoals eerder vermeld door andere forumleden, doet een goede verkoper het pakketje redelijk snel op de post.

1 like

Bij mij duurde het 6 dagen. vanuit München

Ik heb in verleden als dikwijls iets besteld via chrono24 en was altijd zeer snel. Dus geen klachten van mijn kant.

Enige tijd geleden ook een horloge gekocht via Chrono24. Verkoper zat in Zwitserland maar was zo attent om het in Italië te verzenden.

Zes dagen na betalen was het binnen.

mijn ervaring met chrono 24 is dat dit een dag of 2-3 duurt

1 like

Zal wel per verkoper verschillen. Mijn aankoop uit Griekenland duurde slechts 2 dagen. Succes

Bij mij was het meestal 1 dag voor het accepteren van mijn voorstel, vervolgens 2-3 dagen voordat ze het verzenden en dan is het het nog 1-2 dagen verzendtijd. Afhankelijk van waar je in het proces zit zou ik zeggen dat je hem net na het weekend hebt.

1 like

Als het te lang duurt, kan je het ook annuleren? Heb geen zin om lang te wachten.