Chrono24 - Hoe lang duurt het voordat de aankoop afgerond wordt ?

Als je betaald hebt, en de verkoper nog niet verzonden heeft, kan dat. Daarna kun je alleen nog maar wachten en terugsturen. Maar dat gaat je dan wel een boel een centen kosten.

1 like

Ik zit nog in de wacht periode. De verkoper heeft nog niets gedaan en heb ook niet betaald. Geen betaalgegevens ontvangen. Ik kan dus alleen maar wachten. :face_with_symbols_over_mouth:

Dat is wel heel slecht. Je hebt een order geplaatst, maar de verkoper heeft die nog niet geaccepteerd? Of heb je een prijsvoorstel gedaan?

Nogal logisch dat de verkoper dan nog niet verzonden heeft :upside_down_face: Of wat begrijp ik niet hier?

2 likes

Het gaat mij niet om het verzenden. Ik heb het horloge gekocht. Thans via C24 de aankoop gedaan. Ik wacht nu op een bevestiging van de verkoper, zodat ik de betaalgegevens kan krijgen. We zijn een paar dagen verder en de verkoper heeft nog steeds niets laten weten.

Ik ben het wachten beu. Ik heb dan liever dat ik het annuleer en bij iemand anders een ander model aanschaf.

ja, heb ik recent ook gedaan (had nog niet betaald)

Koper kan overigens ook annuleren als het horloge bv niet meer beschikbaar is. Kopen is nog niet echt kopen is mijn ervaring.

Hoe heb je dat gedaan ? Ik zie zelf geen optie om te annuleren . Ik ga nog wel een dagje (of 2) wachten maar niet langer

Waar moet het vandaan komen?

gewoon in de chat. Dat is ook waar je je betaal link krijgt. (Horloge zal nu ook nog niet op gereserveerd staan. Staat ook in de afbeelding van de advertentie).

Je moet chrono 24 meer als een marktplaats zien met extra support en escrow regeling.

2 likes

A ha zo bedoel je. Nee ik dacht dat er echt een annuleer knop was. Dan moet ik nog effe wachten op de eerste reactie van de verkoper.

Nou het is nu duidelijk geworden waarom het zo lang heeft geduurd. Heb die mensen eindelijk aan de lijn gehad. Ze waren blijkbaar 5 dagen gesloten en dat horloge was al gereserveerd was voor een klant. Dit hebben ze niet op C24 gezet. En ik met mijn stomme kop maar denken dat ik het al heb gekocht…

Geen fijne eerste ervaring met dat platform, al heeft dat bedrijf tig positieve reviews.

Dat wordt weer zoeken.

Scheelt weer annuleren, iedereen blij!

3 likes

Je haalt nu de verkoper met het platform door elkaar. Of is de verkoper Chrono24?

3 likes

Nee je hebt gelijk, het platform kan er eigenlijk ook niets aan doen.

Op Chrono24 kun je als verkoper aangeven dat een order automatisch wordt geaccepteerd of dat je dit zelf moet doen. In dit geval kan de verkoper beter het laatste selecteren om dit soort problemen te voorkomen.

1 like

Ja exact. Het is voor mij een eerste x via dat platform en ik was onder de veronderstelling dat je het dan daadwerkelijk had gekocht. Ben te hard van stapel gelopen en iets te vroeg gejuicht. We kunnen weer opnieuw beginnen.

Ik vind het systeem bij chrono24 erg onhandig met biedingen, verzendkosten, voorstellen maken. Een minder omslachtig en directer systeem zoals bij Ebay bijvoorbeeld zou handiger zijn.

Really? Ebay is echt het schoolvoorbeeld van iets wat leuk begon en nu is ontaard in een monster.

4 likes

Het gaat om het koop systeem. Dat is op ebay veel directer en dus handiger.

Tja. Ook daar zijn genoeg gevallen van niet gehonoreerde deals met als reden iets onnozels en het artikel 2 dagen later weer in de verkoop