Chrono24 - Hoe lang duurt het voordat de aankoop afgerond wordt ?

Tja. Ook daar zijn genoeg gevallen van niet gehonoreerde deals met als reden iets onnozels en het artikel 2 dagen later weer in de verkoop

Heb nu een andere horloge via chrono24 “besteld”. Dit keer niet te vroeg juichen en eerst is afwachten.

Ik vind de het ook , in eerste instantie, verwarrend. Noem het dan geen BUY knop, maar reserve / inquiry of iets dergelijks. Dan heb je nog het idee dat het niet definitief is. Met eBay heb ik in de 10 jaar dat ik daar spullen koop altijd de producten gekregen via de knoop knop.

Er is een andere reden om nog een keer na te denken voordat je op chrono24 een horloge koopt. Ik heb daar ooit een horloge gezien van een NL handelaar die bij chrono24 250 euro duurder werd aangeboden dan op hun eigen site, omdat de verkoper een bepaald percentage van de vraagprijs aan chrono moet betalen, bovenop de advertentiekosten. Dus het loont om een verkoper direct te benaderen, als dat mogelijk is. In mijn geval scheelde dat die 250 euro.

1 like

Had zoiets al door ja en had een dubbel check gedaan. Prijs is gelukkig hetzelfde.

1 like

Raar. Ik zet horloges zo’n 6.5% duurder op chrono24.

Net weer gecheckt, geen verschil.

Paar keer gekocht via Chrono24, nooit ene issue gehad. Stuur de verkoper altijd wel even een berichtje over verzending enzo, en altijd na aan paar dagen verzonden, geen probleem.

Enkele malen geprobeerd om vóór de koop informatie uit te wisselen maar daarbij telkens achter het net gevist als intussen iemand sneller de knoop doorhakte en gelijk tot koop overging…
Vervolgens tweemaal dan zelf maar snel de koop-knop gedrukt en dan toch na enkele dagen bericht “inmiddels verkocht”…
Ging hier wel om een horloge dat relatief weinig wordt aangeboden maar zeer gezocht is.

Met iets meer “gangbare” horloges diverse malen goede aankoop gedaan via Chrono24.

1 like

Ik ben benieuwd. Heb gisteren op buy geklikt en we kunnen weer wachten.

Update, heb net met ze gebeld en de verkoop is geaccepteerd en betaald.

2 likes

Dit keer nog sneller! zaterdag betaald.vandaag
op de post, en krijg het morgenmiddag binnen
wederom uit zuid Duitsland

1 like

Vandaag betaald en kreeg een berichtje dat de label gemaakt is en opgehaald door ups. Een uur of twee later een sms bericht:

PARCEL BROKER GMBH bezorging morgen 10:15 - 14:15. Bezorgopties: xxxxxxx. SMS Stopzetten: xxxxxx

Ik twijfel nu om thuis te blijven. Kan het al zo snel geleverd worden…

Ja kan zeer snel gaan, overnight levering.