Chrono24 misgelopen verkoop

Dag medehorlogeliefhebbers,

vandaag ben ik helaas slachtoffer van een verkeerd gelopen verkoop via Chrono24.
Het betreft mijn Omega Seamaster die richting Italië zou gaan.

17/9 op de post gedaan (Bpost).
Vandaag, 26/9, krijg ik om 14u05 melding dat het pakket goed is aangekomen.
De koper beweert nu dat er geen horloge in het pakket zat EN niets heeft moeten handtekenen?!
Het pakket was nochtans verzekerd…

Wat doe ik nu het beste? Komt Chrono24 tussen? Ik richt me alvast tot Bpost, maar de koper heeft het pakket zo maar aangenomen?
Het zal dus een situatie woorden met woord-tegen-woord, vermoed ik?

Bedankt
Laurens

3 likes

Ik kan je niet helpen maar ben erg benieuwd: als de postservice geen handtekening voor ontvangst heeft, maar wél heeft afgeleverd dan mogen zij toch uitleggen hoe het afgeleverd is.

2 likes

Verzekerd pakket waar iets mee mis gaat = wenden tot de verzekeraar. Ervan uitgaande dat dat via de transporteur is gegaan zit je dus bij de juiste partij.

Dit gebeurt aan de lopende band. Als er überhaupt al om de vereiste handtekening gevraagd wordt, dan is het maar de vraag of dat bij de juiste persoon gebeurt, laat staan dat de handtekening gecontroleerd wordt.

4 likes

I know, daardoor ook benieuwd. Zelf paar keer “duurdere” pakketjes verzekerd laten sturen en bij thuiskomst staat de buurvrouw ermee te jongleren. Dat laatste is wat overdreven maar stelt wel goed mijn ervaring :slightly_smiling_face:

6 likes

Wat zal Chrono24 nu doen? Het geld van de koper op de derde rekening vasthouden tot dit is uitgeklaard?

1 like

Wat zat er volgens de koper wel in? Lucht? Een pakketje wordt toch gewogen als het verzonden wordt?

3 likes

Dit moet C24 voor jou oplossen. Mede daarvoor betaal je je percentage, toch

5 likes

Ja. Hij zal een case moeten openen. En zal CH24 aan beide info vragen. Hopelijk heb je pakket gewogen voor verzenden.

dit zou ik ook denken inderdaad

Vervelende situatie. Snap dat je je waarschijnlijk vrij machteloos voelt.

Hou er wel rekening mee dat de koper misschien echt een pakket heeft gekregen zonder horloge en dat er iets is ‘mis’ gegaan nadat jij hem verzonden hebt en voordat hij/zij hem ontvangen heeft.

Dus ik zou vooral de samenwerking zoeken. Als degene ter goeder trouw is heb je meer aan iemand met hetzelfde belang als jij (geen geld kwijt zijn). Als degene ter slechter trouw is maakt het sowieso niet uit.

Ik ben heel benieuwd wie nu wat gaat doen tussen Chrono24 en de bezorgdienst. Zeker omdat er ook een kastje muur verhaal kan zijn omdat Bpost het weer aan een Italiaanse bezorger heeft overgedragen.

3 likes

Even goed de regels op nalezen op c24

Apart, ik heb zeer recent een gelijkaardig geval gehoord, maar dan van de andere zijde: een verzamelaar die iets kocht, en bij levering bleek de doos opengemaakt, leeggehaald en terug dichtgekleefd.

Aie. Die verzekeren (zo goed als) niks, als ik me niet vergis.

Ook een goede tip om dit van te voren te doen.

Is mij, als verkoper, helaas ook eens overkomen. Hier iets te koop gezet, verkocht aan een mede Hf er , bij ontvangst was het pakketje (postnl verzonden) leeg. Ik had veel bruine tape gebruikt, bom proof verpakt maar het pakje was opengemaakt en met een streepje doorzichtige tape weer dichtgeplakt.

Gebeld met postnl, maar geen respons, was ook niet verzekerd oid, uiteindelijk het verlies gedeeld. Was volgens mij 100 euro totaal. Maar toch eeuwig zonde dat het horloge bij een boefje op een distributiecentrum is beland!

2 likes

Gelukkig zelf nooit meegemaakt, ondanks vele verzendingen over heel de wereld. Ben wel erg benieuwd wie het boetekleed aantrekt in deze casus.

Wel een tip zorg er altijd voor dat er nergens op het pakket of verzendlabel staat dat er een horloge in zit. Maak foto’s van het inpakken en bij het inleveren als hij gewogen wordt.

Succes met de afhandeling van deze casus.

1 like

Balen man! Ik hoop op een goede afloop voor jullie beide! (Er van uitgaande dat de koper ter goeder trouw is)

2 likes

Bij mij was PostNL er snel bij met het vergoeden. Veel sneller dan ik uit het verleden gewend was. Was wel verzekerd en ook fotos gemaakt van voor en de ontvanger van na.

4 likes

Wat is dat balen, zeker als koper goede intenties had. Ben echt benieuwd of chrono er echt tussen gaat zitten. Jij hebt zo goed als, je best gedaan, goed verpakt, verzekerd. Alleen geen foto’s van het verpakken gemaakt vermoed ik en het niet laten wegen. Maar Bpost heeft natuurlijk ook een flinke steek laten vallen, pakket zomaar afgeven en ontvanger niet laten tekenen. Als koper verkeerde intenties had, heeft die dus de bekende truc toegepast en misbruik gemaakt van de fout van Bpost. Ben dus benieuwd wat Bpost nu gaat doen. Allebei aanschrijven zou ik zeggen, en hopen dat 1 van de 2 zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. Hoop echt voor je dat er een goede oplossing komt.

Maar dit gebeurt dus ook in Nederland, aangetekend en verzekerd versturen via MP bijvoorbeeld. Zelfs als ontvanger getekend heeft via MP bedoel ik. Heb dat zelf ervaren toen ik een dure gouden munt verstuurde, alles toen volgens het boekje gedaan. Koper gaf toen ook aan leeg pakket ontvangen te hebben, niets aan de hand dacht ik toen. Is verzekerd en aan alle voorwaarden voldaan, MP dus verantwoordelijk gesteld. Antwoord toen van MP, wij hebben het pakket netjes afgeleverd en handtekening van ontvanger gekregen. Wij kunnen hier verder niets aan doen, willen je wel de kosten van verzenden vergoeden. Daar sta je dan met lege handen en ontvanger bestempelde mij zelfs als oplichter, daar baal je dus echt van. Mijn les als ik zoiets duurs in Nederland verkoop, dan breng ik hem desnoods of ze mogen het komen ophalen maar versturen dus nooit meer. Je weet maar nooit wat er tijdens transport allemaal gebeurt.

1 like

Blijkt dus echt dat er verschillend gereageerd wordt door MP (klanten service). Had dus ook hetzelfde gedaan als jij, of jij hebt geluk gehad of ik dikke pech.

Dat heeft Bpost natuurlijk niet gedaan maar de lokale vervoerder.

Nogmaals…

2 likes