Chrono24 misgelopen verkoop

Die niet te pakken is. Gewoon met C24 oplossen. Kan dit korter? Nee dit kan niet korter.

1 like

Zelf heb ik geen ervaring met Bpost, dacht het net zoiets was als postnl in Nederland, weer wat geleerd. Maar PLP, neem dat natuurlijk van je aan maar hij kan dus niet die lokale vervoerder verantwoordelijk stellen. Is het vergelijkbaar dat als je iets via postnl verstuurd en die laat het pakket door een zzp’er bezorgen dat postnl niet verantwoordelijk is, als dat zo is dan is het echt balen voor TS. Moet die dus afgaan hoe chrono hier mee om gaat. Heb ik ook geen ervaring mee hoe dat werkt bij chrono, je betaald daar wel provisie, zou je toch er van uit gaan dat ze ook service verlenen. Al met al heel vervelend voor TS, lastig bewijzen dat je dat horloge erin hebt gestopt.

Met Bpost stuur ik m’n schoonmoeder nog niet op :laughing:

4 likes

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, er zijn veel partijen. Chrono24, Bpost etc. Graag een verslag over het verdere verloop.

2 likes

zo worden we stukje bij stukje wijzer, en dan zeggen mijn zoons dat PayPal veilig is. Moet wel zeggen dat ze daarover nooit klaagden en zij kopen en verkopen wereldwijd. Maar begrijp als je gelijk een geschil had aangemaakt via PayPal en het product geretourneerd had, je dan alleen de verzendkosten kwijt was?

Precies! en nachtbombardementen erbij! We zullen ze leren! die jandoedels!! stoethaspels!! Totale destructie met vuur en vernietigend explosiegeweld!! Dat de aarde zal schudden!!!

7 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Bpost zal je ook vragen wat je hebt verstuurd. Van zodra jij aangeeft dat het om horloges gaat zijn ze al ingedekt want dat valt onder “verboden goederen”
Ik heb het zelf ook meegemaakt…
Resultaat? Horloge en centen kwijt en “oprechte excuses maar die goederen mag u niet versturen meneer”

Ik ben benieuwd naar jouw uitkomst :+1:

2 likes

Postbedrijven zijn verschrikkelijk. Wassen hun handen altijd in onschuld. Ik rij liever zelf een stuk om in het midden te ontmoeten dan dat ik iets verzend met een postbedrijf.

Ik adviseer verkopers ook altijd een uitgebreide fotoreportage te maken van het product, de verpakking en als deze word gewogen bij het postkantoor. Zelf met al die informatie & verzekering, doen postbedrijven vaak nog moeilijk.

Ongelofelijk.

5 likes

Ik heb deze foto’s nog…
Zowel de koper als ik lijken voorlopig op één lijn te zitten!
Ik hou jullie op de hoogte!

afbeelding|231x500

3 likes

Ik duim mee :+1:

Je moet even goed op je reçu kijken; mijn ervaring is dat wanneer je iets verzend via bijv post.nl dat daar het gewicht automatisch op vermeld staat. Als dit bij jou ook zo is dan kan dit wellicht helpen je zaak te onderbouwen. Dan was het in ieder geval geen lege doos. Succes

3 likes

Ik verzend alleen met PostNL. Fijne service, niet duur en heel adequate problemen-/geschillenoplossing.

2 likes

C24 zal tussen particulieren niet veel doen. Enkel idd t geld effe vasthouden.
Gewoon voorstellen tot oplossing onder elkaar. Dus compleet onpartijdig.
Heeft koper bewijs dat doos leeg was?
Toen ik n pak kreeg filmde ik dat hoor.
Anyway, ik zou gaan voor pak niet aangekomen. Bpost zal je geen bewijs van aflevering kunnen voorleggen.
Inderdaad als je zal aangeven dat t n horloge bevatte en dit zou niet mogen volgens kleine lettertjes dan wast bpost idd handen in onschuld. Succes

Gewoon lekker niks versturen.
Heb je nu niks meer aan, maar het gebeurt mij teveel, dit soort gezeur.

2 likes

Sowieso nooit iets naar Italië verzenden.
Er zitten daar simpelweg teveel oplichters.
Zou bij voorbaat toch ook de koper niet vertrouwen.

5 likes

Niet dat mijn vraag iets toevoegt, maar hoe worden partijen beschermd door ‘Trusted Checkout’? Weet iemand dit ? (anders ga ik het opzoeken).

Erg vervelende ervaring dit.
Wat ik bij dure zendingen/pakketen meestal doe (privé of op mijn werk).
Is het filmen tijdens het open maken, zelfde als wat @Stifstaf ook aangeeft.

Verder zou ik in deze kwestie uitzoeken wie waar verantwoordelijk voor is.
En zou zoveel mogelijk bewijs verzamelen zoals:
-Foto’s van hoe het product verpakt is in de verpakking
-Foto’s van de buitenkant van de verpakking
-Foto’s van het gewicht

Ben wel erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

??? Verboden goederen?

Dit is kopersbescherming, geen verkopersbescherming. Als de koper een mediation traject aanvraagt, dan gaat Chrono in de hoek van de koper zitten. Koper wordt vrij snel schadeloos gesteld door het geld terug te storten. Verkoper kan daarna maanden bezig blijven met gesteggel met de post.

Chrono24 is heel goed in het innen van hun commissie, die overigens uit de zak van de verkoper wordt betaald, maar zullen niets voor een verkoper betekenen.

4 likes