Net als eBay dus.
Erg vervelend, hoop dat het goed komt.
Dit is wat ik doe als ik iets verstuur; markeer alle openingen van de verpakking met een marker (in dit geval zwart maar ik doe dit ook met 2 kleuren) en dan nog een keer blanke tape er overheen, foto’s naar ontvanger sturen. Als ze fout willen zullen ze er heus wel wat op verzinnen maar openen en dichtmaken zodat alle markeringen goed zitten, zal niet zo makkelijk zijn. En ik ben mij ervan bewust dat als een ontvanger de boel belazerd, dit ook niet helpt.
Slim, goeie tip!
U maakt er wel een heel spannend pakketje van 
Foto s maken heeft m.i. geen enkele zin.
Dank voor je toelichting Jaap, helder. 
Dat is totaal niet mijn ervaring. Dus ik ben dan wel erg benieuwd wat er bij jou gebeurde?
Klopt, ze kiezen altijd de kant van de koper, wat logisch is. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending… hoe lullig het ook is dat postbedrijven de boel belazeren ( of sommige kopers ),is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om eventuele verzekeringen af te sluiten voor de verzending.
Waarom is dat logisch? Verkopers zorgen voor de inkomsten. Een situatie zoals bij Vinted waardoor mensen het platform gaan mijden moet je voorkomen.
Omdat je als verkoper verantwoordelijk ben voor het leveren van jouw product. Er zijn altijd situaties waar je belazerd word, helaas kunnen ze dat niet altijd indekken.
En als dat volgens de track en trace gewoon gebeurt is? Dan heb je als verkoper voldaan aan je verantwoordelijkheid en moet een koper maar bewijzen dat het niet zo is of er iets mis is? Lijkt me logisch.
Ellende! Het weerhoudt mij ervan om iets via chrono te verkopen en te versturen.
Precies, het heet ook niet voor niets “Chrono24-Kopersbescherming”. Dat er oneerlijke mensen zijn die werken bij postbedrijven of oneerlijke kopers, dat is het risico. Alleen de super grote verkopers, dus de mannen met duizenden horloges op Chrono (die trouwens ook heel andere commissies/abonnementsgelden betalen), daar zullen ze vast wat harder voor lopen. Maar voor 80% van de verkopers, doen ze echt helemaal niets.
Er komen nogal wat pakketjes richting Italie niet (volledig) aan. Via track&trace ook echt in Italie zelf (bij een distributie center).
De de opdrachtgever/verzender is verantwoordelijk voor het afsluiten van een adequate verzekering. Dat kan vaak bij de transporteur zelf of bij een aparte verzekeraar. Bij verlies zal de verzekeraar eerst een onderzoek doen en de uitkomst daarvan kan wel een paar maanden duren, helaas. Voor zover mij bekend zal Chrono 24 de uitkomst van dit onderzoek ook afwachten en dus het geld vasthouden op de derdenrekening.
Horloges en sieraden
Alcohol etc vallen voor particulieren onder verboden goederen om te versturen 
https://www.bpost.be/nl/faq/wat-mag-ik-niet-verzenden-met-bpost
Dat doen ze dus helaas niet.
Mijn ervaringen met Paypal/Ebay zijn altijd positief geweest. Elk geschil die ik ooit opende werd in mijn voordeel beslecht.
Voor wat betreft het verznden van een horloge. Hier zijn speciale verzendopties voor met een speciale verzekering. Kost je ook enkele honderden euro aan verzenden, maar dat is voor de koper.
Ik maak dan geen foto’s, maar een lopend filmpje van inpakken tot aan het afgeven bij de koerier zelf. Dit doe ik met een GoPro. Zorg er dus voor dat het pakket van begin tot eind in beeld is en dat bij de koerier ook in beeld staat dat het pakket wordt gewogen en je het trackingbewijs vol in beeld toont na afgifte.
Deze speciale dure verzendmethodes zijn juist bedoeld voor sieraden/horloges en worden met een beveiligd voertuig vervoert (waarin ook diamanten/goud etc. mee vervoerd worden). Bij schade/verlies wordt dan dus ook de verzekerde waarde uitgekeerd.
Zie ik er niet specifiek bij staan in jouw link hoor.
Nogmaals, wat zijn jouw concrete eigen ervaringen daarmee dan? Waar baseer jij die uitspraak op?
Want wat jij zegt klopt in mijn ervaring totaal niet.
Op twee recente ervaringen. Dat jij andere ervaringen hebt, kan, maar ik hoor hier van diverse andere handelaren precies dezelfde verhalen over. Niet voor niets stopt een groot deel van de handelaren met het gebruiken van Chrono of probeert zoveel mogelijk buiten het platform af te handelen.
Toekomstige oplossing? Met DHL verzekerd versturen en dit ook invullen