Chrono24 trusted seller probleempje

Dan heb je bewijs van het feit dat je nu een horloge in die staat in handen hebt, niet eens dat dat het horloge is dat je ontvangen hebt. Ik snap deze zorg wel.

Ik denk echt dat de verkoper geen poot heeft om op te staan als die niet ondubbelzinnig kan aantonen dat het een nieuw horloge was.

2 likes

Dat begrijp ik niet. Lastig omdat je dan iemand in discrediet zou kunnen brengen?

Nee, omdat ik met tegenzin akkoord ging en daarom niet kan schrijven wat ik eigenlijk wil.
Als dit dispuut niet was opgelost, zou ik die remming niet voelen.

3 likes

Ehm, dit is toch logisch? Je klaagt over een ontvangen horloge. Dus dan is hij bezorgd?

2 likes

Dan zou je het een ervaring kunnen noemen, zo heet het topic trouwens ook.
De lezer kan dan zelf zijn conclusie trekken.

Deze zaak kan 2 conclusies hebben welke moeilijk te bewijzen zijn:

  1. verkoper lapt jou erbij en beweert achteraf dat het horloge in nette staat was zoals zijn foto’s en dat jij het horloge hebt beschadigd.
  2. Verkoper stuurt een nieuw horloge op en de koper wil de verkoper erbij lappen door een soortgelijk (gebruikt) horloge terug te sturen.

Staat er een serienummer in zodat je kan zien dat het wel hetzelfde horloge als de foto’s is?

2 likes

wablief?

8 likes

verkopers uit Italie vermijd ik als de pest…

1 like

Als hij gelijk met de hakken in het zand gaat staan vermoed ik dat hij heel goed wist wat hij deed. Terug sturen dus en een review plaatsten inderdaad.

1 like

Serienummer staat wel op een de foto’s van de verkoper .

1 like

we zijn erg benieuwd naar je ervaringen met aankopen uit Limburg.

1 like

En? is het hetzelfde horloge? Is er via de infodata van de foto misschien te achterhalen hoe oud de foto is?

Of het serienummer gelijk is moet ik even nakijken, denk van wel eigenlijk. De foto’s zijn niet zo gedetailleerd dat je de krasjes er op zou zien.

Sorry voor je probleem & ik hoop dat het opgelost wordt. Maar als je een klacht meldt, dan geef je toch zelf aan dat het hoge bezorgd is? :thinking: Dat is toch een geen logische oplossing, ontkennen dat een horloge bezorgd is, als je al contact heb opgenomen met de verkoper over de staat? Afgezien van de vraag of het moreel juist is.

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar hierbij speelt volgens mij een rol dat bij ‘trusted checkout’ de bevestiging van de bezorging samenhangt met de aflevering van de betaling bij de verkoper. Dan zou dus het klagen over de toestand onmiddellijk tot gevolg hebben dat de verkoper z’n centen krijgt en dat is niet wat de gemiddelde klant verwacht van de zekerheid van een ‘trusted checkout’.

Exact!

Door te klagen, krijgt de verkoper direct zijn geld, vandaar mijn opmerking, lekker…

Jawel, dat zijn nu eenmaal de voorwaarden van Chrono24 bij de Trusted Checkout, waar je vooraf mee akkoord moet gaan.

Nee, de verkoper krijgt een week, nadat het horloge als afgeleverd is gemarkeerd, het geld overgemaakt (wat dan de dag erna op zijn rekening staat).

Ik zou Chrono bellen, het verhaal uitleggen en vragen naar de opties. Goede foto’s maken van de beschadigingen met tijd en datum erbij als bewijs. En duidelijk aangeven dat je het horloge zo niet wil.

3 likes

Dat is volgens mij in strijd met Europese regelgeving.

Nee, dat zegt alleen iets over de verzendkosten heen, die vergoedt worden als het product geretourneerd wordt. De verzendkosten terug zijn wel vaker voor eigen rekening. Genoeg webshops die die policy hebben.

Niet bij non-conformiteit.