Chrono24 trusted seller probleempje

Tja, maar non-conformiteit is lastig te bewijzen. En slaat non-conformiteit ook op de staat van een product? Maar goed, TS kan dit uiteraard meenemen in zijn verhaal richting Chrono.

Waarschijnlijk moet je de verzendkosten bij non-conformiteit wel voorschieten. Maar zie het maar weer los te peuteren bij iemand die nu al z’n hakken in het zand heeft staan.

Non-conformiteit slaat volgens mij op het niet zijn van een product zoals je mag verwachten. En een nieuw product moet nieuw zijn, als het niet nieuw is terwijl dat wel is wat je gekocht hebt is het dus non-conform. Maar ik ben aan het twijfelen nu hoor, het is allemaal een beetje weggezakt bij me en ik ben er nu weer over aan het lezen. En inderdaad, bewijs het maar eens.

Uiteindelijk is het misschien het makkelijkst om van de verzendkosten in eerste instantie nog maar geen punt te maken want deze verkoper zal wel moeilijk gaan doen. @Jelle1978 heeft wel gelijk namelijk.

Verklaar u nader graag! :face_with_raised_eyebrow:

Chrono24 gebeld en gemaild, horloge gaat retour. De verzendkosten interesseren met op dit moment niet zo heel veel, gezien de waarde van het horloge een stuk hoger ligt. To be continued…

6 likes

Of hij heeft vaker met een bepaald bijltje gehakt…

Geen foto’s voor ons gemaakt, zodat we even kunnen meekijken naar het probleem en uitkijken bij een volgende aanschaf via CH24?

1 like

OK, duidelijk. De issue is dus trusted checkout, niet trusted seller.

Hoi Hornet ,Ben wel benieuwd wat je heb gekocht

Denk dat we allemaal wel weten welke boefjes Bas bedoelt…

Nadere details volgen, even afwachten hoe het e.e.a. verloopt. Ik moet zeggen dat de mensen bij chrono24 tot nu toe zeer begripvol en behulpzaam zijn geweest.

1 like

Bedankt ook allemaal voor het meedenken, ik laat jullie weten hoe het afloopt…

Ik denk dat als jij kan bewijzen dat hij hetzelfde serienummer heeft als op de foto’s het wel goed zal komen. Jij hebt er in ieder geval helemaal niks aan om het horloge dan zelf te gaan beschadigen na ontvangst. Fingers crossed dat alles goed komt.

1 like

Wat maken jullie het toch ingewikkeld.
Je hebt het recht zonder opgaaf van reden het horloge terug te sturen,
Dat is nou juist een van de voorwaarden van Trusted Checkout.
Je moet er wel rekening mee houden dat je de retourkosten niet terug krijg.

1 like

En hopen dat dat ding weer op zijn plaats van bestemming aankomt. Anders heb je daar weer ge-emmer over. Neem aan dat dit voor risico van degene die het retourneert is.

1 like

Wat dacht je zelf ??

Ik @can het mis hebben maar ik denk dat ik wel eens gelijk @can hebben.

8 likes

100 % met je eens !!

2 likes

In Italië kopen en dan naar Italië retourneren.
Da’s twee keer Russisch roulette :grin:

6 likes

En je leek me nog wel zo sympathiek…
Zal ook maar geen horloges van je ‘importeren’ naar het prachtige Limburgse land dan. :wink:

1 like

Maak jullie niet zo druk lieve Limbo’s

Het was een klein mopje over Italiaanse horlogehandelaren. Toeval wil dat er ook een in Limburg actief is

5 likes