Chrono24 trusted seller probleempje

Waar blijf het Mopje ?

Die @can ik hier niet maken

3 likes

Die mop over Ede? :thinking:

Altijd maar weer die Italiaanse-Limburgers! :sob: :joy:

2 likes

En dat hangt er dus vanaf of het wordt geretourneerd op grond van het algemene recht het terug te sturen, of omdat er sprake is van non-conformiteit. In het eerste geval is het voor rekening en risico van de consument (tenzij anders overeengekomen), in het tweede geval voor rekening en risico van de professionele verkoper.

2 likes

Bedankt voor de toelichting!

1 like

Het is altijd het verstandigst om eerst contact op te nemen met de verkoper. Er staat ook zoiets in de Europese regelgeving dat de verkoper eerst de kans moet krijgen om het recht te zetten.
Nou, dat heb je gedaan, mooi.

Vervolgens mag er nooit discussie zijn over de term “nieuw”. Als “nieuw” opeens ook kan betekenen “bijna nieuw” dan is er een groot probleem.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze term nergens gedefinieerd is in de chrono24 regeltjes, en ik ga er vanuit dat nieuw gewoon NIEUW is .
edit :
https://www.chrono24.nl/info/conditions.htm

1 like

Stoppen met communicatie.
Gelijk terug sturen.
Geld terug en Chrono 24 in lichten.

Vervelend en ik hoop op een goede uitkomst voor je!

Maarrr, ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een Duitse firma via Chrono24. C24 beschermd de verkoper en inderdaad is zonder dat je zelf hoeft te bevestigen van ontvangst dit vaak al automatisch. Gewoon via de terugkoppeling van de koerier. Maar maak je geen zorgen vooralsnog, c24 zit er tussen en verkopers zijn angstig voor slechte reviews.

Hij speelt het misschien wat hard maar zal het moeilijker hebben dan de koper. Hij zal moeten bewijzen dat het horloge in prima staat is verzonden en zal ook voor alle bijkomende kosten moeten opdraaeien omdat hij in gebreke blijft. Ik heb goede hoop op de bemiddeling van C24 en een goede afloop.

In ieder geval veel succes het komst vast goed.

1 like

Dat geldt voor retourneren indien je afziet van de koop oftewel de normale zichttermijn
In principe is dit anders, het horloge klopt niet met de beschrijving en gaat daarom retour. Dus de verkoper is in gebreke en zal dit op zich moeten nemen. Indien dit wordt toegekend aan de koper.
Mocht dit niet zo zijn dan zit je met deze voorwaarden.

Die van mij is ook op kosten van de verkoper retour gegaan via C24.

1 like

Allemaal mooie theorie. Maar denk dat @Eventive al blij is als hij zonder discussie zijn geld terugkrijgt.

Oh, mocht je willen terugsturen, kan dat via mijn Mikropakket account. Heb je meer zekerheid mbt retour.

26 likes

Lees ik over dat ‘principe’ heen…?

Top Jaap.
Dat zegt dus de “Super” in de account naam. !!!:+1:

1 like

Is een fout van de verkoper en komt dus volledig voor diens rekening. Chrono24 begrijpt dat ook wel, speculeer ik.

Als je het in extremis trekt: het zou wel gek zijn als ik op internet een krat bier bestel maar een pak sinaasappelsap ontvang en dat vervolgens nog op mijn kosten moet terugsturen ook.

2 likes

:+1::+1::+1:

1 like

Klopt, zo zou het horen te gaan. Maar C24 blijkt toch de koper te beschermen, het blijft afwachten wat de verkoper doet. C24 gaat pas bemiddelen als het vastloopt als het goed is. Voor de theorie moet je in geval van bemiddeling wel je gelijk krijgen.

Maar toffe actie voor de verzendig :+1:

Zo zou het moeten zijn ja, ik acht de kans zeer redelijk dat bij tussenkomst van C24 het gelijk aan de kant van de koper staat. Het is in ieder geval mijn ervaring en het horloge ging slechter retour dan dat die aankwam.

Het was een gebruikt horloge, en ik heb met een bandenwissel nog een krasje gemaakt op de achterkant lug. Ook de quickset datum stopte er spontaan mee. Krasje mijn schuld en heb ik aangegeven, van het datumverzet ook maar dat lag m.i. niet aan mij.

Maar de maat kwam niet overeen met de beschrijving, 2mm groter. Ik dacht in eerste instantie draagt wat groot. Toen ik hem ging vergelijken met andere horloges en uiteindelijk maar is na ging meten ontdekte ik het. Droeg niet groter dan die was, hij was groter.

Vond de verkoper eerst geen reden voor retour om de koop ongedaan te maken. Maar die 2mm weten wij is gewoon een groot verschil, zeker als je hem op de aangegeven maat koopt. Ik heb ondanks het aan te bieden om een deel als vergoeding het krasje eraf te halen toch volledig vergoed gekregen.

2 likes

Zal me inderdaad niks verbazen. Internet verkoop gast jammer genoeg gepaard met heel veel leugens en bedrog.

Ik moet eerlijk zeggen dat Ik vrij veel online koop en verkoop, horloges maar ook andere zaken, als particulier. De keren dat dit mis is gegaan zijn zeer schaars en zelfs in die gevallen is het vaak uiteindelijk toch opgelost.

Het is fijn om te zien hoe mensen die elkaar niet kennen, enkel een gedeelde interesse of passie hebben op goed vertrouwen toch vaak heel serieuze bedragen naar elkaar overmaken. Geeft toch ook wel weer vertrouwen…

Soms kan het misgaan, maar dit zal ook vast goed komen. Jammer dat een zakelijke verkoper zijn reputatie op het spel zet met zo’n actie, terwijl de meeste particulieren zo’n actie nooit zouden uithalen.

1 like

Vervelende situatie. Ik hoop dat het met retourneren goed afloopt. Maar meestal gaat dat wel goed toch.
Ik heb overigens twee keer een horloge uit Italië gekocht, Spanje, Portugal, nooit problemen. Geluk denk ik dan.

Ik ben wel benieuwd om welk horloge het ging…