Chronographe suisse 18k antimagnetic

Iemand een idee naar de waarde van dit uurwerk?
Is van mijn opa geweest.
Het is een chronographe suisse 18k met binnenwerk landeron 48 denk ik.
Mvg Stijn

1 like

Leuk horloge, nette conditie zo op het eerste gezicht. Waarde zal rond de 500-800€ zitten afhankelijk van de conditie. Er zit vrij weinig goud in deze horloges.

2 likes

Hier zie je resultaten op de baai

https://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=""chronographe+suisse""+gold&_in_kw=1&_ex_kw=&_sacat=281&LH_Sold=1&_udlo=&_udhi=&_samilow=&_samihi=&_sadis=15&_stpos=1205&_fsradio2=%26LH_PrefLoc%3D1&_sargn=-1%26saslc%3D3&_salic=146&LH_SubLocation=1&_sop=12&_dmd=1&_ipg=50&LH_Complete=1&_fosrp=1

Dank u. Weet je ook soms de beste manier om te verkopen?

Marktplaats, Ebay, chrono, catawiki.
Keuze genoeg.

1 like

Is de wijzer uit de linker subdial?
Dat zal de waarde zeker omlaag brengen ivm noodzakelijke reparatie en onderhoud :thinking:

1 like

Deze kasten zijn van slechte kwaliteit. 9/10 exemplaren hebben deuken in de kast. Kastpoten zijn hol dus inderdaad amper goud

Waarde zoals @Lieuwedv zegt inderdaad tussen de 500-800 afhankelijk van de staat

Als hij slecht loopt of toe is aan een beurt kan dit nog wel wat minder zijn dan mag je met ca 300 euro al heel blij zijn

1 like

1 like

Gelukkig, niks aan de hand :+1:

Werkt nog perfect

1 like

Dat hij nog werkt wil niet zeggen dat hij ook daarwerkelijk goed loopt. Na een x aantal jaar de olie opdrogen en word het uurwerk vuil.

Als hij lang heeft stil gelegen moet hij sowieso schoongemaakt worden

Dat het horloge goed functioneert is mooi dan is er meestal niets kapot. Een service zal ongetwijfeld al lang geleden zijn, dus zeker aan te raden.

Ik zou het horloge als aandenken houden aan je opa, maar blijkbaar draait het alleen maar om geld gezien het al voor de hoofdprijs op Marktplaats staat :slightly_frowning_face:

5 likes

Draait niet om geld want heb nog 6 andere liggen van mijn opa

Je vraagt wel meer voor het horloge dan een exemplaar dat net een volledige onderhoudsbeurt heeft gehad.

Met alle respect maar je prijs is verre van realistisch

3 likes

De emotionele waarde bepaal jezelf, dus ik moet aannemen dat je vraag betrekking heeft op de financiële waarde & dan gaat het toch echt om geld :wink:

1 like

De prijs lijkt me voor deze naamloze chronographe suisse met eenvoudige bedrukte wijzerplaat (in plaats van opgelegde cijfers en indices) die service nodig heeft, te hoog. Er staat een vergelijkbaar horloge maar met luxere wijzerplaat én Venus uurwerk voor 675 euro te koop. Dan is 850 euro voor dit horloge echt veel te hoog. Maar goed, vragen kan altijd natuurlijk.

En hopen dat je een gek vindt die het ervoor geeft

1 like

Die gek mag vervolgens ook nog 250-350 euro uitgeven aan een servicebeurt :grinning:

Ik heb een gelijkaardige en deze zegt EGONA op de dial.

Was van mijn (doop)peter en ik ga deze zeker niet wegdoen.
Toen ik de prijzen opzocht kwam ik uit tussen de €500 - €1.800 afhankelijk van de toestand waarin ze was. Op Catawiki staat er ook eentje momenteel, of deze is recent verlopen.

Ik ga er wel een ander bandje opdoen, want ik wil ze graag ook es dragen en deze vind ik niet mooi.

1 like

Doe het nieuwe bandje er dan meteen correct op.
Het stuk met de gesp hoort bij 12 uur.

1 like