Chronographe suisse 18k antimagnetic

Ligt erop, was om te presenteren en te kiezen.
Nooit gelet op de kant van de gesp.
Maar … ik wil dit topic niet hijacken.
Mijne staat in : Tissot/Herodia/Omega/Bucherer/Verdal

Ik heb er een stuk of 5 gehad en allemaal geserviced rond de 750 verkocht

1800 is een gevalletje “vragen kan je… krijgen is wat anders”

2 likes

€1800 krijg je er nooit voor. Deze gouden chrono’s met landeron uurwerk en holle, finterdunne kasten koop je voor €.350-400 als ze geen service hebben gehad.

3 likes

Dat bedoelde ik ook exact met mijn bericht.

Het is een beetje als chrono24 daar kan je ook alles vragen wat je wilt maar of je het krijgt…

Dat bedoelde ik ermee en sluit mezelf volledig bij je aan :smiley:

1 like

Dat is persoonlijk natuurlijk😉

Nou, als je er voor 350 a 400 een vindt, houd ik me aanbevolen. Want voor een ‘massief’ 18k gouden kast (hoe flinterdun ook) wordt in de markt wel meer gevraagd en betaald. Bij lange na geen 1800 euro hoor, no way, maar 350 a 400 is wel erg laag in mijn ervaring.

1 like

Stond wel niet te koop voor 1800 hé. Staat op marktplaats voor 450

De kastpoten zijn helemaal hol je pikte ze geregeld op voor zulke prijzen

Een service kost een 250 euro? En dat haal je er zelden 1 op 1 uit. Dus dan zou een ongeservicede toch eerder een euro of 500 waard zijn?

Deze waren dan wel wat mooier qua plaat. Je hebt veel varianten met opgelegde uurmarkers of geblauwde wijzers of een beter uurwerk

Er staat nu een mooie in het blauw met beter uurwerk als deze voor in de 600 geloof een ita zo uit mijn hoofd

Service kost al gauw 300 euro zonder materialen uit eigen ervaring maarja dat is ook verschillend

Ts vraagt er 450 gaf hij net aan dat is al wel een stuk netter als de eerdere 850

Ik koop er nooit meer eentje veel ellende mee gehad :smiley:

1 like

Ah, was eerder €850 meen ik? De 1800 heb ik uit iemand anders post over Catawiki bedragen, dat sloeg idd niet op deze advertentie van dit horloge.

Klopt. Toch staan ze op marktplaats en tweedehands.be toch echt voor fors hogere bedragen dan 350 euro, en dan zijn ze nog ongeserviced ook. Dus als je er 1 voor 350 euro ziet, houd ik me aanbevolen :slight_smile:.

1 like

Een bod doen op marktplaats of tweedehands.be kan geen kwaad :wink:

1 like

Ik pleit schuldig lees: ik was degene dat €1.800 in de mond nam …
Dat waren de prijzen die ik online kon vinden voor gelijkaardige uurwerken in binnen en buitenland.
Hierbij had ik het ook over “ik zag prijzen van…” maar niet “ik zie ze verkocht worden aan”.

Onlangs kreeg ik ze van mijn moeder omdat mijn uurwerken liefhebberij plots ter sprake kwam toen we in de oude spullen aan het rommelen waren van m’n overleden grootmoeder. Toen heb ik er een reeks gekregen van mijn ouders (erfstukken van familie). Dat verhaal staat hier (om dit topic niet te highjacken of vervuilen.

De Chronographe suisse ga ik dus servicen, reinigen én nieuwe andere band opsteken.
De emotionele waarde is mij zelfs meer dan €1.800 als je begrijpt wat ik bedoel.

1 like

Nou bij deze, ik heb er nog een stuk of 10 liggen en allemaal tussen de €350 en €450. stuur maar een PB dan maken we een afspraak. Dat ze soms ietwat meer doen kan best zijn maar ze zijn ook prima te vinden voor €300-400.

2 likes

PB gestuurd :slight_smile:

2 likes

Verkocht

Hallo beste, ik ben hier nieuw op dit mooie forum en weet niet goed waar ik terecht kan met mijn vraag, ik ben ook bezig aan een landeron 51, maar er onbreekt een schroefje (58139) voor het hendeltje 8139 vast te schroeven, zou er evt iemand mij kunnen helpen waar ik deze nog kan vinden, Bedankt, Mvg Jeremi

1 like

Losse onderdelen heb ik niet maar wellicht wel een uurwerk voor onderdelen. Stuur maar even een PB dan zal ik van de week kijken of ik iets heb liggen.

hallo beste bedankt voor je antwoord, hoe kan ik een PB sturen ?
Groetjes,