CIGA DESIGN

Hi,

Heeft er iemand de CIGA DESIGN BLUE PLANET?

En zo ja, welke versie?
Wat vinden jullie overall van het horloge en de movement die erin zit?

Ben niet zo voor de naam, maar de design is echt wel uniek…

Versie geen idee, gezien de opties lijkt me dat heel persoonlijk. Ik vind die met gewoon een ‘earth’ map het meest sprekend.

Best leuk, en blijkbaar het eerste Chinese horloge bedrijf dat een GPHG won. Design vind ik best leuk. Is al eens door Seiko gedaan wel, en Omega heeft ook zo’n soort onderdeel van de kaart op zn worldtimers.

Movement kan ik niet achterhalen, noch op de website, noch in het Fratello artikel. Hangzhou? Seagull? Does it really matter? Je koopt hier meer de designer en de ‘kunst’ dan het uurwerk.

Iemand ervaring met fluoro rubber straps? Ik niet namelijk, wel benieuwd.

Foto’s :man_shrugging:t2:

1 like

Hierbij de foto. Maar er zijn dus 2 versies. Blue planet gen 1 en dan heb je de gen 2.
Blijkbaar is er een verschil in de movement. Maar dus hoopte dat iemand hier iets van afwist of het verschil echt zo groot was.

1 like

Ja omega worldtimer ken ik idd.
Welk model van seiko dan?

Hier het vergelijk. Als ik zou moeten gokken denk ik dat er een Miyota in editie 2 zit, en er zijn andere upgrades. Dus die tweede lijkt beter dan eerste.

1 like

Wow wist ik niet. Wat kan Seiko allemaal niet :sweat_smile: vroegere exemplaren waren echt wel uniek he

Oke thks ga het nu checken. Maar dus op HF niemand die dat horloge bezit :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Ik heb een z series hunter gehad en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de afwerking en de schoonheid van de rotor etc

En hoe is de onderhoud ervan want vraag mij dan af wie dat merk gaat willen herstellen, lijkt mij een ingewikkeld mechanisme, niet?

Er zijn zeker wel mensen die dit horloge hebben, maar je kunt niet van ieder lid verwachten dat zij 24 uur per dag op het forum zitten en direct reageren zodra er een vraag gesteld wordt.

1 like

Mensen met echt verstand moeten hier iets van vinden, maar het lijkt mij dat de basis van uurwerken van zowel deel 1 en 2 vrij simpele dingen zijn, afgaand op de foto’s. Moet ook wel gezien prijs van het ding.

Zo ingewikkeld zal het mechanisme niet zijn: de plaat kant is uiteindelijk ook ‘drie handig’ zij het in de vorm van die drie draaiende schijven.

Even wachten tot een HF lid reageert die echt horlogemaker is.

Ja voila. Bedankt alleszins voor het reageren.
Het is niet de duurste horloge of niet de beste, maar ik zag de wereldbol, de afwerking en blijft mij maar achter najagen. (Als je snapt wat ik bedoel)

Ik snap het volledig :smile:, zo gaat dat met deze hobby. Soms kom je iets tegen waar je direct alles van wilt weten. Juist mooi om te zien. Veel succes met een vervolg, en als u tot aanschaf overgaat: niet vergeten op HF als nieuwe aanwinst te laten zien!

1 like

Volgens mij zwerven er nog twee rond hier: https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-ciga-design-blue-planet-titanium-blue-planet-gilding/489753

1 like

Ik heb er al een kleine 1,5 jaar een. Leuk horloge, meer prima afgewerkt en de dial ziet er leuk uit. Maar dat mag ook voor de prijs.

Welk uurwerk er in zit, geen idee. Of het te onderhouden is door de lokale horlogemaker, geen idee. Bij dit soort horloges is dat minder belangrijk. Dit heb je namelijk vaker met horloge die een iets wat bijzondere complicaties of onderdelen hebben.

Ik heb de titanium Blue Planet. Ondanks de dikte en relatief groot formaat. Is het draagcomfort enorm. Door het lage gewicht en ontbreken van lugs voel ik het horloge bijna niet om mijn pols. Er zijn 40 mm horloges die meer aanwezig zijn.

Het bandje is erg soepel (silicone denk ik) rubberen band. Kwalitatiefs niet bijzonder

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel!

Een niet gedecoreerde simpele Miyota verpest het gehele plaatje dan weer wat.

1 like

Oh oke, dus jij hebt al ervaring met de gen 1. Wat is uw mening rond de gen 2?