Circula Only

Drie generaties maken sinds 1955 authentieke mechanische Tool Watches in Duitsland.

Geworteld in Pforzheim, een van de oudste horologische centra van Duitsland, zijn wij een familiebedrijf dat al meer dan 60 jaar opvallend ogende, nauwkeurige en betrouwbare horloges produceert. Wij maken horloges die stevig zijn en perfect geschikt voor al je avonturen, zowel op het land als daarbuiten.

Cornelius Huber runt samen met zijn vader het bedrijf.

Dit zijn de huidige modellen;

Zelf heb ik onlangs de Circula Protrail in kleur Sand gekocht en deze bevalt erg goed! Na het lezen van deze review was ik eigenlijk al verkocht;

Hier nog wat specs;

Build: 3-piece, screw down case back, screw down crown, soft iron cage around the movement for antimagnetic protection up to 80,000 A/m

Material: 316L stainless steel

Finish: Scratch-resistant up to 1,200 Vickers through a special surface treatment. Sandblasted, embossed case back, engraved crown filled with Swiss Super-LumiNova® BGW9

Crystal: Scratch-resistant sapphire crystal, slightly curved and double anti-reflective coated on the inside

Water resistance: 15 ATM 150 meter

Colour: 6 different colour options

Dimensions: Diameter 40 mm, height 13.4 mm incl. crystal, lug to lug 46 mm, lug width 20mm

Movement: Automatic (self-winding) movement Sellita SW200-1 Elaboré, 28,800 vph, 38 hrs power reserve, 26 jewels, Incabloc ® shock protection, ball bearing rotor, bidirectional winding rotor, hacking and manual winding function, no date position

‐----
Show hier jouw Circula :ok_hand:

8 likes

Mijn bestelde stalen band voor de Protrail kwam net met de post binnen en uiteraard gelijk gemonteerd;

Gave upgrade!!

5 likes

Mocht je ook in het bezit zijn van een Circula schroom dan niet om een foto te posten!! :slightly_smiling_face:

5 likes

Super cool ding :star_struck: :heart_eyes:
Laat alstublieft eens een plaatje zien van de lume in het donker daar ben ik echt super benieuwd naar.
Heel erg leuk horloge :+1:

1 like


Tadaa!

5 likes

Hartelijk dank echt heeeeeel mooi :heart_eyes: :new_moon_with_face: :dark_sunglasses:
Dat maakt hem heel bijzonder vind ik

1 like

Heb je een Circula, post m hier in het “Circula Only” topic.

1 like

@Pieterswatch jij hebt toch destijds de Circula aventurine van @Cihanski overgenomen? Laat maar zien :pray:

2 likes

Leuk merk!
Kende het niet maar dat maakt deze v̶e̶r̶s̶l̶ hobby nou zo leuk.
Hier sowieso eine Schwäche voor Duitse horloges. :blush:

Kijk dan.

Maar dan dit. Jammer, Duits horlogemerk… :frowning:

4 likes

Als ik me goed herinner zijn ze destijds begonnen met een Swiss Made horloge op kickstarter, maar wordt intussen alles in eigen beheer in Duitsland geassembleerd.

2 likes

Dit is een knipoog naar de eerste Circula zo rond 1955/56 toen het merkt werd opgericht door opa Huber.

@Oldheritage
Wellicht is Kickstarter gebruikt om een nieuw model te introduceren maar voor zover ik weet is alles made in Germany. De automaten zijn uitgevoerd met Zwitsers uurwerk.

1 like


Deze…:saluting_face:

3 likes

Het eerste kickstarter model (zoals afgebeeld) werd toch echt aangeboden als “Swiss Made”.

https://www.kickstarter.com/projects/1393963996/premium-swiss-made-watches-in-vintage-style-of-the/description

1 like

Helemaal gelijk, niet eerder gezien die kickstarter!

Hij blijft cool :sunglasses:

1 like

Hij past eigenlijk niet meer in de collectie, een ander merk prevaleert.:wink::grin:

1 like

Voor de afwisseling. Elke dag Longines gaat wellicht ook vervelen :crazy_face:

Dan heb ik ook nog de omegas.:roll_eyes: problemen he.:grin:

1 like

De circula wint van alle andere kwa lume. Dat is echt een zaklantaarn!:sweat_smile::rofl:

1 like

3 likes