Dit is mijn enige Citizen die ik ooit heb gehad, een quartz die het 20 jaar geleden heeft begeven.
Leuke gadget ![]()
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb deze ook, maar dit is echt een tank.
Geen vervangend uurwerk te krijgen?
Een probleem met de quartz module, die vervangen was en is geen investering die ik wou doen. Vooral omdat ik toen mijn Omega Blake heb gekocht. Tot die aankoop was de Citizen eigenlijk slechts een zoethoudertje, een duiker.
Het heeft enkele jaren dienst gedaan en gedaan waar het voor diende, de Omega 300 SMP Blake was dan echt enkele stappen hoger op de ladder, deed de Citizen direct vergeten.
De Citizen heb ik nog, maar dat is het dan ook.
Deze zat zomaar ongevraagd bij een internetaankoop die ik deed in Italië. Was een GMT die al enige tijd uit productie is.
Leuk cadeautje wel.
Nee, bij deze!
Ik wilde deze net hier delen.
En de beste meneer zegt dat er een “nieuwe” release aankomt.
Ben benieuwd!
@Elmo Al een paar keer een zoektocht gemaakt. Niet te vinden of ligt dit aan mij?
![]()
We zullen het gaan zien. ![]()
![]()
Mijn C026 wilde nieuwe batterijen. Officieel is dat de 399/SR927W maar die is erg dik, dus de juwelier van de vorige eigenaar had er de 371/SR920SW in gedaan, ik nu ook, dat gaat een stuk makkelijker. Een horlogevriend van mij doet dit ook, dus kennelijk is dat gangbaar onder Aqualand eigenaren.
Die 395/399 hoort er ook echt niet in. 370 is het originele model, en 371 is qua maat equivalent.
Ik adviseer Sezaiken R920SW te gebruiken.
Dan zit er een foutje in de online handleiding, want daarin staat SR927W: Citizen Movements C020 C021 C023 C026 C027 C029
370 is trouwens SR920W, dus high drain net als de SR927W. Is schijnbaar beter voor LCD/LED en alarm.
Het is trouwens een C028, de C026 heb ik al een tijd geleden verkocht. Deze komt van een Duitser, die er vroeger werkelijk mee dook en waarschijnlijk de eerste eigenaar was.
De prijzen op de Japanse veilingsites voor de Aqualand “Enzo” zijn de laatste tijd trouwens bizar hoog. Sowieso zijn de prijzen voor vintage Citizen duikers flink gestegen.
Ik dacht al. Maar wilde niet in discussie gaan ![]()
Goede koop dit model.