Citizen Duikers! Wie verzamelt ze? Toon ze hier

50th anniversary ltd edition…

10 likes

Mijn enige in zijn element

11 likes

Hij is binnen!

Zie wel dat de nummers op deksel en wijzerplaat niet overeenkomen… maar eerlijk gezegd maakt dat mijn niet zoveel uit. We hebben een klik! Lekker klein ook, 38mm. Maar nog steeds geen idee wat dit voor editie is… zie deze of de wijzerplaat ook nergens op het wereld wijde web.

7 likes

Gisteren een deal gemaakt met een MP aanbieder, die deze Citizen monocoque eco-drive (BN0000-04h) te koop aanbood. Deze wilde ik al een lange tijd en nu eindelijk voor een hele nette prijs gevonden, met een nieuwe rubberen band.

Een eco-drive (Solar) uurwerk, 300m waterdicht en qua formaat (40mm en een redelijk platte monoqocue kast) goed passend om mijn niet te dikke pols. Kortom, een probleemloze beater, die waarschijnlijk vaak om zal gaan tijdens vakantie, sporten, klussen etc.

Zojuist een saffier (jawel) glaasje besteld bij iemand die er 50 heeft laten maken, speciaal voor dit model. Super blij mee.
Een nieuwe bezel insert zal lastig worden.

10 likes

Gaaf horloge :ok_hand: …Gefeliciteerd en veel plezier ermee :+1::grinning:

2 likes

Hij bevalt me prima hoor :ok_hand:t3:

10 likes

Kijk! Een echte automaat van de oude stempel! Bezel ook nog perfect! Weet je hoe oud hij is cq weet je hoe je dat kunt zien?

Met enige bescheidenheid gezien het echte duikersgehalte van de posts in dit topic…
Maar dit is het horloge wat ik draag bij zwemmen, snorkelen en actieve vakantiezaken.
Betrouwbaar, comfortabel, supernauwkeurig natuurlijk, perfecte alignment van secondewijzer en indices.
Het gaat om de Citizen BN0100-42E, Eco-Drive.

(ook vandaag gepost bij Wat dragen we vandaag)

De standaard rubberen band is prima, zit lekker maar ik vind hem niet zo mooi. Zou een stalen band overwegen maar heb die nog niet kunnen vinden. Suggesties?

9 likes

Je hoeft niet bescheiden te zijn hoor, want deze is ISO gecertificeerd.

Ik heb dezelfde, met stalen en rubberen band. Fijn horloge. Lastige is dat de lugbreedte 23 mm is, dus niet echt een standaard maat. Deze stalen banden worden op eBay regelmatig aangeboden, maar zijn niet goedkoop.

1 like

Wist ik niet, nice…

Dank je, inderdaad, zie ze nu. Zijn inderdaad aardig aan de prijs… Hou hem nog maar even op de rubber band.

Met die band. Owh zo mooi :heart_eyes:

1 like

Killer combo hè :sunglasses:

1 like

Ik zag m al in t blauwe deel en heb even getwijfeld :sunglasses:
Maar er komt nog iets leuks aan.:sunglasses:

Ik ook. 15 seconden en toen de knoop maar doorgehakt​:sweat_smile: kreeg 3 horloges in 3 dagen binnen afgelopen week :roll_eyes:
Wat heb je nog onderweg?

1 like

Mooi vintage model! Heb zelf de chrono en heb de versleten zwarte rubberband vervangen door een blauwe. Staat ‘m goed!

Wil ook nog een saffiertje gaan plaatsen. Iemand een ideetje waar ik die een kan scoren?

7 likes

Haha, geweldig. Heb een longines hydroconquest quartz besteld.
Als ie binnen is doe ik een na topic.
Gr
Henk

1 like

Ook lekker hoor. Heb toen ik vorig jaar lid werd van het forum gekeken naar een automaat. Mooi ding ben maar toen gevallen voor een Squale.

1 like

Na lang getwijfeld te hebben tussen de automatic en de ecodrive gaf gisteravond een onweerstaanbare aanbieding bij de webshop van het blauwe dikke mannetje de doorslag!!!

Volgens mij hoort de limited edition duikfles er niet helemaal bij “correct me if i am wrong” maar ik heb mijn vakantie beater gevonden

6 likes

Mijn titanium exemplaar maar weer eens uit de kast getrokken.

Zo groot,grof en toch zo licht, all hail titanium :wink:

13 likes