Citizen EcoDrive - stopwatch werkt, uurwerk niet

Ik heb me een paar weekjes geleden bezondigd aan de aankoop van een horloge via Ebay. Helaas heb ik met mijn stomme kop niet op zitten letten en een horloge gekocht dat als defect werd verkocht. Verkoper heeft dat duidelijk vermeld, ben zelf de mist in gegaan hierbij.
Het gaat om een Citizen EcoDrive, dit type (H570):

Vandaag het horloge binnengekregen en ondanks mijn hoop, lijkt het horloge het niet te doen. Stopwatch werkt prima, maar in het reguliere uurwerk is geen beweging te krijgen.
Heb de handleiding doorgenomen, maar ik kan niets vinden dat er op duidt dat er geen defect is, maar dat ik nog iets zou moeten doen om hem weer te laten werken.

Mijn vragen zijn:

  • Heb ik nog iets over het hoofd gezien bij het opstarten van dit horloge?
  • Is zoiets te repareren?
  • En zo ja: is er enige indicatie te geven wat dat zou kunnen gaan kosten?

Hartelijk dank voor eventuele reacties!

In het uurwerk kun je hem soms resetten. Door een connectie te maken tussen meerdere punten in het uurwerk. Staat vaak op de binnenkant van de deksel te lezen.

In de zon leggen …

@Stefh1 : ok, dank je ga ik eens induiken!

@H47: Joh… :grin: daar ligt hij al een uur of 4 in te bakken, maar zonder resultaat uiteraard. En de stopwatch doet het wel zoals vermeld, dus daaraan zal het niet liggen. Sowiezo zou volgens de handleiding na 5 minuten al actie te zien moeten zijn…

Even bij een Citizen dealer langsgaan. Gebruiksaanwijzingen zijn via Citizen site te krijgen.

ps meestal stellen nieuwe leden zich ook even voor. :wink:

Je liegt de zon schijnt helemaal niet Joh!! :wink:

Even offtopic: doe je zo’n voorstelding eigenlijk in een verzameltopic (ken het nie vinden) of moet ik daar allenig voor mezelf een topic voor openen?

Meestal open je een topic daarvoor. Foto’s zijn we dol op :smiley:

't Voorsteltopic is ondertussen gestart, de Citizen is vanmiddag afgegeven bij de juwelier die hem naar de importeur (Stam (?)) gaat sturen. Duurt een week of 4 a 5, dus moet nog even geduld hebben en ook maar hopen wat de prijsopgave doet. Helaas zelf niet de tools om de “puntjescontactsuggestie” uit te voeren.
we hopen er maar het beste van!

Inmiddels heb ik de prijsopgave binnen: € 110.

Toelichting: uurwerk geheel in orde maken. oa raderwerk hapert. alle pakkingen vervangen en wd maken en testen

Tja, twijfel, twijfel… vind het een behoorlijk bedrag als je er dan ook nog de aanschaf van ca 75 euro bij optelt. Voor dat bedrag heb je ook een nieuwe Eco-drive citizen of bijna een leuke Seiko 5. En ik was eigenlijk op dit moment niet van plan een dergelijk bedrag hiervoor uit te geven…

Aan de andere kan vinnik het wel een fraai horloge. :scream:

1 like

bite the bullet en betaal die 110,- dan voel je de pijn
en zul je niet snel vergeten de volgende keer beter op te letten.

ik neig er inderdaad ook naar om dat te doen…

Ik zou het niet doen . Gewoon verkopen als defect , dan maar me maar een paar tientjes verlies.
Voor het geld dat je totaal kwijt zou zijn kan je een mooie tweedehandsje kopen.
Toevallig heb ik er nog 1 :wink:

[quote=“Randyu, post:15, topic:50542”]
k zou het niet doen . Gewoon verkopen als defect , dan maar me maar een paar tientjes verlies.Voor het geld dat je totaal kwijt zou zijn kan je een mooie tweedehandsje kopen.Toevallig heb ik er nog 1
[/quote]Ik heb geen idee of ik het horloge als defect nog aan iemand kan slijten…

En is dat alternatieve tweedehandsje (los van wat jij in de aanbieding hebt) dan beter dan deze compleet geservicede en in uiterlijk nieuwstaat zijnde Citizen…

Voor 185 euro zijn er best veel mooie citizen horloges te koop zowel tweedehands als nieuw.

Weet ik, maar de vraag is of die mooier/beter zijn dan degene die nu bij de reparateur op de tafel ligt…

Persoonlijk vind ik dit horloge niet echt mooi.
Kijk eens op amazon.de , daar staan genoeg (in mijn ogen) mooiere modellen onder de 185 euro.

Heb de reparatie afgeblazen en ga me nu verder herbezinnen. Eerst kijken of ik de Citizen idd als defect kan verkopen, daarna ga ik eens kijken wat ik wil/kan/mag ( :wink:).

Dank voor de input tot dusver

Je kunt hem ook houden als stopwatch :wink: