Citizen only deel 2

:smile:

14 likes

Deze, uit 1971, is onderweg. Volgens de vorige eigenaar is hij defect. “Maar Aqualand, wat heb je nu weer gedaan? Wat een afgetrapte frikandel heb je gekocht!”. Klopt, maar hij heeft een zeldzaam 7270 uurwerk en m’n handen jeuken om hem aan te pakken. Inclusief mijn nieuwste experiment: mineraal glas polijsten :wink:

13 likes

Gaat moeilijk worden om het glas te polijsten, tot nu toe is het mij niet goed gelukt.:sob:

1 like

Is het ook een Leica camera? Mijn oude Panasonic superzoom heeft ook een Leica lens, superkwaliteit inderdaad :ok_hand:

Nee dit is ook een Panasonic…Lumix

1 like

Eenvoudig is het inderdaad niet! Maar met de juiste hulpmiddelen kom je een heel eind (water, diamantschijven en cerium oxide). Ik hou je op de hoogte!

4 likes

Doe je zoiets gewoon met een dremel, of moet ik dan aan een polijstmachine oid denken? Ik neem aan dat handmatig geen doen is.

2 likes

Dankjewel, de kleine krasjes kreeg ik er wel uit, maar iets dieper lukt niet :sob:
Veel succes en vooral veel plezier met het project.

1 like

Handmatig is het geen doen, dat werk alleen bij een acryl glaasje.

Ik lees hier dat het met een Dremel net te doen is maar je moet er heeeeel lang de tijd voor nemen.

Watergekoelde diamantschijven op een polijstmachine lijkt mij de beste methode. Zo worden edelstenen bijvoorbeeld ook spiegel glad gemaakt.

2 likes

Gaaf, ik ben benieuwd hoe het je vergaat!

1 like

Ja interessant, ben ook benieuwd.:smile:

1 like

Ben ook benieuwd, succes! Anders gewoon maar vervangen?

2 likes

Dat zou ik het liefste doen maar waar haal ik zo’n dik mineraal glas met schuine wand vandaan? :thinking:

2 likes

ik heb een citizen horloge met mineraalglas. geprobeerd te polijsten. dat gaat heel lang duren. uiteindelijk horloge via ad opgestuurd. kwam vlot terug met een nieuw glas. kostte 10 euro. dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken …

2 likes

Weetje misschien straks de diameter? Ik heb een lotje glazen onderweg uit Japan.

Wat is er bijzonder aan het uurwerk?

1 like

Het bijzondere is dat hij hetzelfde is als die in jouw blauwe 100M :wink:

1 like

Het gaat hier over een glaasje uit 1971… Die heeft de AD niet in de kast liggen :kissing_smiling_eyes:

2 likes

mijn citizen is van midden jaren '80. via ad opgestuurd naar citizen. glas was niet direct in voorraad. 2 weken later wel.

1 like

Oh… Ja ik begrijp het nu helemaal. Het moet dan iets speciaals zijn als ik het ook heb.

:joy:

Heb jij deze? Zo ja dan heb ik ook iets bijzonders

2 likes

Tipje van de sluier? Iets met master of chrono? :wink:

2 likes