Citizen only deel 2

:zipper_mouth_face: :slightly_smiling_face:

die heb ik al hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

en ook die heb ik al genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:
negen à tien stuks reeds :grinning:
dit is er eentje van :ok_hand:

wat ik wel kwijt wil is dat het een hand/eco-drive gaat worden :wink:

6 likes

Mijn eerste citizen en eco drive, draagt heerlijk en een makkelijke grab en go…

14 likes

14 likes

Ik kreeg zaterdag deze Leopard binnen.

Vanmorgen even geschuurd met een kleine dremel, ik vind het nu weer toonbaar. :smiley:

Ik gebruik deze schuurschijfjes nu ruim een jaar en ben er best tevreden over, dit is alleen bruikbaar voor echt glas.

https://www.ebay.com/itm/100pcs-25mm-80-3000-grit-Sanding-Disc-Sandpaper-Hook-Loop-Pads-Sander-Adapter/174290962859?hash=item28948d09ab:g:J20AAOSwqKxex5TO

![

7 likes

wat bedoel je met “echt glas” ? hardlex, saffier of vensterglas.

Ik bedoel, niet te gebruiken voor plexi/kunststof glaasjes. :grinning:

1 like

dat begrijp ik, maar dan blijft nog mijn vraag welke glassoorten je er mee kunt schuren/polijsten.

Ik heb het tot nog toe gebruikt voor standaard Seiko en Citizen glas,er kan nog van alles worden uitgeprobeerd.

1 like

Hoi Chris, dat is een fantastiche tip!
Werk je het hele rijtje af? 80, 600, 1000, 2000, 3000? Of liever starten bij 1000?
Zijn ze nat te gebruiken? Het glas zal erg warm worden en kunnen breken.
Doe je na 3000 nog een rondje met ceriumoxide om echt weer de perfecte glans terug te krijgen? (of is het na 3000 al hoogglans geworden?).

Ceriumoxide geeft 10000 tot 14000 grid :smiley: !

1 like

Nee hoor, ik gebruik meestal de drie fijnste schijfjes.
Als het glas alleen dof is door fijne krasjes, dan gebruik ik alleen de fijnste, dat is de grijze.
Voor de Leopard heb ik eerst 1000 gebruikt en daarna de twee fijnere.
Het is een beetje uitproberen, maar het gaat vrij vlot allemaal, ik polijst ook niets na met pasta .
Aan de schuine kanten kun je niets doen natuurlijk, maar dat valt ook niet zo op.
Ik heb geen water gebruikt, met een kleine dremel valt het mee met de warmte.

1 like

Ik heb deze Eco Drive nu twee jaar. Mooie techniek! Deze gaat mijn collectie voorlopig niet verlaten.

8 likes

met kunstlicht :ok_hand:

met daglicht :ok_hand:

6 likes

Welke kies ik vandaag?

5 likes

De linker dat blijft een mooie.

2 likes

5 likes

Wat zitten daar voor putjes tussen de lugs?

3 likes

dat is één of andere reflectie :slightly_smiling_face: maar ik sta zelf voor een raadsel :thinking: :sweat_smile:

hier zijn ze weg :smile:

3 likes

Lag alweer een tijd in de kast. Maar als hij er uit komt toch steeds blij verrast.

11 likes

Ik kreeg ff zo’n Geer en Goor lachje over me heen.:joy:
Een ding snap je wel hè Nils, als corona voorbij is komen we met z’n ‘allen’ ff een keer live kijken🤓
Maar wat een mooie aanwinsten van @anon59165879HF en @Abel.
Met zo’n 12 Citizen’s in de collectie voel ik me hier maar een kleine jongen :smirk:

3 likes

Je dwingt ons gewoon geduldig verder te lezen :laughing:

1 like