Noem me lui maakt niet uit, maar ik heb geen zin om +2000 posts te bekijken.
Dit zal waarschijnlijk sneller gaan:
Ik kwam in mijn zoektocht naar een Citizen dresser de Attesa lijn tegen.
Had deze week nog een Citizen BM7108-81L in de post zitten maar zonder hem uit de stickers te halen kon hij al terug. Zéér mooie kast, maar die datum! Zo klein!
Dus nog een tijdje op JDM modellen aan het zoeken geweest en kwam dus toen de CB1070-56L tegen. Wat een horloge!
Toevallig forumleden die een model uit deze lijn bezitten?
Hoe valt het te positioneren qua afwerking? Soortgelijk een SARB bij Seiko? Een poormans chronomaster zeg maar?
Fijn horloge…saffierglas en is titanium, wel donkergrijze kleur i.p.v echt staal …de maat is erg klein
…hij is 40 mm volgens specificaties maar draagt meer als een 38 mm vind ik…
De Citizen automaten hebben allemaal een goede reputatie. De 41xx serie is een verdere ontwikkeling van de 82xx serie. Loopt op 21600 beats per uur, 6x per seconde dus. Vergeleken met de 9011 op een lager tempo, die tikt op 8x per seconde.
De 9011 is echt een high end uurwerk.
De 4197 is bedoeld als basis lijn.
De 4197 heb ik maar in een paar horloges gezien, hoofdzakelijk JDM. Qua decoratie ziet ie er goed uit voor een basis horloge.
De NP1010 is voor zijn prijs wederom overspeced: saffierglas, prima band, leuke complicaties. Als JDM wederom beter afgewerkt dan wat we in Europa kunnen kopen.
@Paulv Blijf van die Japanse sites weg Ik zie daar veel te veel mooi spul staan.
De 9011 is een ‘echte’ Citizen versie. Ik ken helaas geen overzicht waar ze mooi op staan (misschien maar goed ook). De 9015 is de versie van Miyota, voor niet-Citizen klanten, die zit in heel veel micro brands. Zelos bijvoorbeeld.