Jip 

Fijn horloge…saffierglas en is titanium, wel donkergrijze kleur i.p.v echt staal …de maat is erg klein
…hij is 40 mm volgens specificaties maar draagt meer als een 38 mm vind ik…
Jip 

Fijn horloge…saffierglas en is titanium, wel donkergrijze kleur i.p.v echt staal …de maat is erg klein
…hij is 40 mm volgens specificaties maar draagt meer als een 38 mm vind ik…
Wat een plaatje 
Waar heb je hem gekocht?
Zijn deze modellen door de band enkel uit Japan leverbaar?
Perfect! 38mm is mijn sweet spot
Hier op HF!
Deze zijn juist in Europa te verkrijgen 

Ok gevonden. Lol 
Eventueel ook eens kijken naar AS2050 dan 
Weet er iemand of movement 4197 van bv een NP1010 goed is ? Bv. In verhouding tot een 9011 ?
En CB3010/3015 en AT6050
De Citizen automaten hebben allemaal een goede reputatie. De 41xx serie is een verdere ontwikkeling van de 82xx serie. Loopt op 21600 beats per uur, 6x per seconde dus. Vergeleken met de 9011 op een lager tempo, die tikt op 8x per seconde.
De 9011 is echt een high end uurwerk.
De 4197 is bedoeld als basis lijn.
De 4197 heb ik maar in een paar horloges gezien, hoofdzakelijk JDM. Qua decoratie ziet ie er goed uit voor een basis horloge.
De NP1010 is voor zijn prijs wederom overspeced: saffierglas, prima band, leuke complicaties. Als JDM wederom beter afgewerkt dan wat we in Europa kunnen kopen.
Dankjewel voor het heldere overzicht !
Ik zie zo’n NP1010 hier dan mogelijk nog wel een keer verschijnen 
Is er trouwens ergens een overzicht te vinden van horloges waarin een 9011 zit ?
@Paulv Blijf van die Japanse sites weg
Ik zie daar veel te veel mooi spul staan.
De 9011 is een ‘echte’ Citizen versie. Ik ken helaas geen overzicht waar ze mooi op staan (misschien maar goed ook). De 9015 is de versie van Miyota, voor niet-Citizen klanten, die zit in heel veel micro brands. Zelos bijvoorbeeld.
Ik wil met jullie de automaat jes uit de Citizen Collection met jullie delen. De NB1050 hebben jullie van de week al langs zien komen.
Referentienummer staat in de fotonaam. En zitten er nog meer juweeltjes tussen?
Met name de nb3020 serie vind ik best interessant. Druk, maar toch in verhouding. Niet echt filmpjes over te vinden…
Yep, zat ik ook naar te kijken. De groene NB3020-16W; indrukwekkende specs: 9184 uurwerk, duratect en saffierglas met dubbele AR coating.
De goedkopere modellen hebben volgens mij een 100% gepolijste kast. Persoonlijk vind ik dat niet mooi; te shiny en oogt (meestal) cheap.
Op YouTube inderdaad alleen Japanse en Thaise filmpjes. Logisch bij JDM 
Had deze al gezien. Alleen bij de zwarte is het middelste gedeelte paarsachtig en dat spreekt me niet zo aan.
Ook de lugs lijken zo lang te zijn.
Voor $ 240 moeten we niet sukkelen. Iemand moet de eerste zijn die een horloge uitprobeert. Heb net de NK0000-10A besteld.
Heeft het twee jaar oude Citizen 8310 uurwerk. Power reserve van 60 uur. Wil ik wel eens uitproberen. Beetje de tegenhanger van de 6R en powermatic80.
Dit was in 2019 de eerste serie die dat uurwerk kreeg.
Glaasje is mineraal, maar domed. Dat is een twijfel gevalletje.
Overige specs zijn niet spannend. 5 ATM, lugs van 20mm, RVS kast.
Als ik tijd heb maak ik er een NA van.
Spookfoto:
Zeker weten? Dat is een promaster code
Thx Rik. Verkeerde code geplakt. NK0000-10A is de juiste.
Zat met een andere NA te rommelen. De NY0040-17LEM giftset met 8204 uurwerk.
Haha, zoveel dat er twee opties overblijven: professionele hulp of echtscheiding 