Citizen only deel 2

Noem me lui maakt niet uit, maar ik heb geen zin om +2000 posts te bekijken.

Dit zal waarschijnlijk sneller gaan:
Ik kwam in mijn zoektocht naar een Citizen dresser de Attesa lijn tegen.

Had deze week nog een Citizen BM7108-81L in de post zitten maar zonder hem uit de stickers te halen kon hij al terug. Zéér mooie kast, maar die datum! Zo klein!

Dus nog een tijdje op JDM modellen aan het zoeken geweest en kwam dus toen de CB1070-56L tegen. Wat een horloge!

Toevallig forumleden die een model uit deze lijn bezitten?

Hoe valt het te positioneren qua afwerking? Soortgelijk een SARB bij Seiko? Een poormans chronomaster zeg maar?

Thanks

1 like

Ik heb BM7108-81L gehad maar na korte tijd weer weggedaan.

Strikt persoonlijke mening:

• De band zat niet lekker
  • De afwerking was zo-zo

De andere zaken waren wel allemaal goed trouwens.

Heb ipv daarvan een AW1660-51H gekocht. Betere band, betere afwerking. Maar geen dcf77 sync met atoomtijd!

5 likes

Jip :+1:t2::smiley:

Fijn horloge…saffierglas en is titanium, wel donkergrijze kleur i.p.v echt staal …de maat is erg klein
…hij is 40 mm volgens specificaties maar draagt meer als een 38 mm vind ik…

6 likes

Wat een plaatje :star_struck:

Waar heb je hem gekocht?
Zijn deze modellen door de band enkel uit Japan leverbaar?

Perfect! 38mm is mijn sweet spot

1 like

Hier op HF!

Deze zijn juist in Europa te verkrijgen :+1:t2::smiley:

Ok gevonden. Lol :rofl:

1 like

Eventueel ook eens kijken naar AS2050 dan :wink:

Weet er iemand of movement 4197 van bv een NP1010 goed is ? Bv. In verhouding tot een 9011 ?

1 like

En CB3010/3015 en AT6050

De Citizen automaten hebben allemaal een goede reputatie. De 41xx serie is een verdere ontwikkeling van de 82xx serie. Loopt op 21600 beats per uur, 6x per seconde dus. Vergeleken met de 9011 op een lager tempo, die tikt op 8x per seconde.

De 9011 is echt een high end uurwerk.
De 4197 is bedoeld als basis lijn.

De 4197 heb ik maar in een paar horloges gezien, hoofdzakelijk JDM. Qua decoratie ziet ie er goed uit voor een basis horloge.

De NP1010 is voor zijn prijs wederom overspeced: saffierglas, prima band, leuke complicaties. Als JDM wederom beter afgewerkt dan wat we in Europa kunnen kopen.

1 like

Dankjewel voor het heldere overzicht !
Ik zie zo’n NP1010 hier dan mogelijk nog wel een keer verschijnen :grinning:

Is er trouwens ergens een overzicht te vinden van horloges waarin een 9011 zit ?

2 likes

@Paulv Blijf van die Japanse sites weg :wink: Ik zie daar veel te veel mooi spul staan.

De 9011 is een ‘echte’ Citizen versie. Ik ken helaas geen overzicht waar ze mooi op staan (misschien maar goed ook). De 9015 is de versie van Miyota, voor niet-Citizen klanten, die zit in heel veel micro brands. Zelos bijvoorbeeld.

2 likes

Ik wil met jullie de automaat jes uit de Citizen Collection met jullie delen. De NB1050 hebben jullie van de week al langs zien komen.

Referentienummer staat in de fotonaam. En zitten er nog meer juweeltjes tussen?

10 likes

Met name de nb3020 serie vind ik best interessant. Druk, maar toch in verhouding. Niet echt filmpjes over te vinden…

1 like

Yep, zat ik ook naar te kijken. De groene NB3020-16W; indrukwekkende specs: 9184 uurwerk, duratect en saffierglas met dubbele AR coating.

De goedkopere modellen hebben volgens mij een 100% gepolijste kast. Persoonlijk vind ik dat niet mooi; te shiny en oogt (meestal) cheap.

Op YouTube inderdaad alleen Japanse en Thaise filmpjes. Logisch bij JDM :wink:

1 like

Deze beetje laten opknappen, nieuw glas en batterijtje.
Blijf het toch mooi vinden titanium.

9 likes

Had deze al gezien. Alleen bij de zwarte is het middelste gedeelte paarsachtig en dat spreekt me niet zo aan.
Ook de lugs lijken zo lang te zijn.

1 like

Voor $ 240 moeten we niet sukkelen. Iemand moet de eerste zijn die een horloge uitprobeert. Heb net de NK0000-10A besteld.

Heeft het twee jaar oude Citizen 8310 uurwerk. Power reserve van 60 uur. Wil ik wel eens uitproberen. Beetje de tegenhanger van de 6R en powermatic80.

Dit was in 2019 de eerste serie die dat uurwerk kreeg.

Glaasje is mineraal, maar domed. Dat is een twijfel gevalletje.

Overige specs zijn niet spannend. 5 ATM, lugs van 20mm, RVS kast.

Als ik tijd heb maak ik er een NA van.

Spookfoto:

7 likes

Zeker weten? Dat is een promaster code

1 like

Thx Rik. Verkeerde code geplakt. NK0000-10A is de juiste.

Zat met een andere NA te rommelen. De NY0040-17LEM giftset met 8204 uurwerk.

7 likes