Citizen only deel 2

Naast hoe Citizen ontstaan is, komt hieronder ook die topverhouding prijs-kwaliteit aan bod.
Wij zijn echt niet de enigen die er zo over denken :slightly_smiling_face:

2 likes

Leuk artikel :+1: gewoon een top merk.

Mijn Nighthawk is nu in Frankrijk :sunglasses:

Begin van de week besteld bij Jomashop.


Space master, jaren 90, radio-controled. (NASA) titanium.

Met Duitse Adelaar op de achterkant.

10 likes

Het broertje van de NK0000-10A is binnen: de NK0002-14W met de smaragdgroene wijzerplaat. Ik vind die wijzerplaat prachtig, als je er naar kijkt dan moet je blijven kijken. Continu een wow-effect hoor.

Snelle specs. Een Citizen 8310 uurwerk met 60 uur gangreserver. Kastdiameter van 41mm, 12.6mm dik en lugbreedte van 20mm. Op de originele bruinlederen Citizen vlindersluiting.

11 likes

Die is ook al zo cool :sunglasses: mooi NA-duo met de serica :ok_hand:

1 like

De Citizen is retour gegaan. Te glimmend en op foto’s toch mooier dan in het echt. Normaal zijn de Citizens in het echt minimaal net zo mooi als op foto’s maar deze helaas niet.

1 like

:rofl: Ik las het een post of 15 later ja… Was ook mijn probleem met de Pvd versie van de ca7040 welke we beide hebben gehad. Tof horloge, door de kleur leek hij nog wat kleiner maar glom te hard naar mijn zin. En tevens ben ik aan het sparen voor wat nieuws :sunglasses:

1 like

Ik zag je Phoibos in het blauwe gedeelte staan. Waar ben je voor aan het sparen als ik vragen mag?

1 like

Uiteraard mag jij dat vragen :+1: sowieso een world timer. Ik vind die Farer van GMTplus¹ in het blauwe deel heel gaaf.

Overigens heb ik mijn EMG HFLE en die zwarte Citizen (ca7045) inmiddels al verkocht

1 like

Die is zeker mooi. :+1:Nu nog de Phoibos de deur uit. Succes met de verkoop.

1 like

Als die eruit is ben ik een heel eind met het horlogepotje :wink: super horloge hoor die phoibos, maar ik draag m nog zelden. Wel een citizen miyota uurwerk (9015) om maar on-topic te blijven :rofl:

1 like

Doet een beetje denken aan de Orient Bambino, maar dan met een minder drukke wijzerplaat.

Mooi! Ik zou alleen zo graag plexiglas willen (ook op de Bambino).

2 likes

Zeer gaaf :ok_hand:t2::heart_eyes: …Al vaak naar zitten kijken … Gefeliciteerd :+1:t2::smiley:

1 like

Dat is een ouwe. Stond vroeger in de Wehkamp catalogus wilde hem toen kopen maar toch niet gedaan.

1 like

Ik zal ze eens naast elkaar fotograferen voor de verschillen

1 like

@zuid @pri Dragen jullie de NB1050 nog steeds op de originele band? Die is 19mm toch? Zit er weer regelmatig naar te kijken echter zou ik al eerste die band eraf halen :sweat_smile: hou niet van stalen banden…

2 likes

Oke, ik heb m al dertig jaar en werkt nog als nieuw. Prima klokje!

Ik heb hem op de originele stalen band zitten.
De band is onderdeel van de ‘beleving’ Silvester.
Geen plannen om hem eraf te halen.

1 like

Haha eens met zuid. De band is onderdeel van de beleving! Is echt een onwijze kwaliteitsband met een enorm draagcomfort

En voor mij: staal is leven :grimacing:!
En heb geen 19mm banden :grimacing: kan best leuk staan op een blauwe of bruine band denk ik


:drooling_face::joy:

5 likes