Citizen only deel 2

Citizen rocks :sunglasses:

15 likes

Zeker!

afbeelding

7 likes

8 likes

Zondagse NA: Citizen Promaster Land World Time GMT BJ7100-15L. De blauwe versie

16 likes

Still going strong :muscle:

9 likes

Wat een geweldig horloge @Zuid! Prachtige kleur wijzerplaat en mooi gecombineerd met de bruin leren band :+1:heerlijk!

1 like

Wat een bruut horloge Gup!

1 like

Thanks Gup. Hele geslaagde combo.

1 like

Nice!!! Nu wil ik hem ook in het zwart😅

1 like

Thanks @Zuid! Ik vind ‘m zeer geslaagd, draagt ook lekker, ondanks de 42mm zeker niet te grof. Band is nog wat stug maar moet nog ff ingedragen worden denk ik, specs:

Modelspecificaties bj7100-15l: de kast is gemaakt van roestvrij staal en heeft een diameter van 42 mm. de ring is voorzien van wereldtimermarkeringen. een mineraal kristal beschermt de blauwe gradiënt wijzerplaat. grote uurmarkeringen en wijzers contrasteren met de wijzerplaat. zowel de wijzers als de uurmarkeringen zijn lichtgevend. het horloge is vastgezet met een blauwe band van synthetisch rubber en nylon. de functies van dit model omvatten een dag- en datumweergave, een overladingspreventiefunctie, een wereldtimer en 24 uur. waterdicht tot 200 meter of 20 bar.

1 like

Even een vraagje op dit deel: ik “doe” tot nu toe eigenlijk steeds Seiko, maar kijk nu naar Citizen, bijv. CB5850-80 (Promaster etc). Wat zijn jullie ervaringen met deze modellen? Probleemloos? Ik hier een oude Citizen chrono solar uit ergens rond 1995 die maar gewoon blijft lopen. Zelfs op tijd. Hoor graag.

1 like

Gast!!! Waar ben jij geweest haha.

Ik kan niet anders dan het aanraden​:grimacing: is een TOPklok :heart_eyes:

1 like

Super horloge :ok_hand: ik heb m inmiddels een jaartje of 3 volgens mij. Heerlijk nauwkeurig, no nonsens kwaliteits-horloge.

Geniet er van :+1:

2 likes

I’m baahaaaackkk :joy::joy:… ter vervanging van de sarb is het zeker het overwegem waard!!

1 like

Dank! Dagje gedragen en valt absoluut niet tegen! Had ook jouw NA topic gelezen @Silvester1987 :wink:

1 like

Toch nog ergens goed voor geweest :sweat_smile: vooral de diepte van de wijzerplaat en dat het horloge kleiner draagt dan de 42mm diameter doet vermoeden, meer als een 40mm.

Overigens stalen band eraf gegooid :wink: zelfde stalen band als de nighthawk serie. Ik draag m tegenwoordig zo;

Hoe is de rubber/canvas band van citizen?

8 likes

Hij is nog wat stug maar ik denk dat dat nieuwigheid is, verder kwalitatief goed, dik rubber naar niet te.
De gesp had van mij iets subtieler gemogen, is wat chunky voor mijn smaak, verder een prima rubberen band. Mooie blauwe kleur ook👍

2 likes

Inderdaad een behoorlijke gesp ja :sweat_smile:

Nou, weinig reactie??? Eigenlijk niks

1 like

Bij mijn weten zijn de E6xx modellen redelijk onverwoestbaar. Enige nadeel, om de chronograaf te bedienen moet je de kroon uittrekken. Een reden waarom ik voor een horloge met het H800 uurwerk heb gekozen.

Volgens mij staat er trouwens een titanium horloge met een E670 uurwerk in het blauwe forum.

2 likes