Citizen only deel 2

wel Citizen, ook titanium, maar een heel ander model helaas

Kan zijn dat ik me vergis, maar volgens mij met hetzelfde uurwerk? Het verschil tussen de E6xx uurwerken is met name welke tijdzones/radio’s ze ondersteunen.

wellicht een identiek kaliber, maar ik kijk ook naar het horloge als totaal. En dat is dacht anders.

1 like

Ja, daar kan ik je niet mee helpen inderdaad. Mijn interesse gaat vooral uit naar de verschillende uurwerken.

1 like

ben al een eind geholpen denk ik. Wat vertrouwen in het merk en de modellen.

1 like

Present! :grin: (met z’n kleinere broertje)

Echt uitstekend. Ik heb deze blindelings overgenomen voor een uitstekende prijs via marktplaats. Het enige wat ik me zat was de uitlijning van de wijzers, maar dat was na het lezen van de handleiding ook zo opgelost.

Ecodrives in het algemeen zijn naar mijn ervaring gewoon erg solide uurwerken.
(De bovenstaande promaster heeft trouwens exact het zelfde uurwerk als de titanium chrono.)

Die CB5850 is trouwens wel echt een topper. Die zou ik ook zeker wel een stapje boven mijn bovenste chrono plaatsen. (De vormgeving draagt gewoon zoveel comfortabeler :ok_hand:)

4 likes

Mooi ding. Ik vind die titanium mooi, dat is mijn oude ook. Bijzonder ding eigenlijk wel: gewoon een beetje licht erop en dan ruim 25 jaar doortikken! Wie doet dat nog tegenwoordig?

2 likes

Bij Casio doen ze ook goed hun best met de zonnecellen hoor.
Ik heb eigenlijk geen idee wie er eerder was met die techniek.

Klopt, heb nu een Seiko die het ook met solar doet. Maar je wilt ook (soms) iets anders

Precies. In dit tijdperk van oplaadbare apparaten is het gewoon heerlijk om eentje te hebben waar je niet naar om hoeft te kijken. G-shocks doen dit ook erg goed, al dan in een digitaal pakketje)

1 like

Ik ben gesterkt in mijn idee over Citizen vanwege die klok die hier nu al 25 jaar ligt te tikken. Heb hem pas van overmaat aan DNA en andere resten ontdaan zodat alle knoppen het weer deden. Helemaal in orde, maar niet meer helemaal mijn model van nu, dus…

1 like

Nog 5 jaar laten liggen zodat die toc weer in de mode is, maar dan als zelf nieuw gekocht vintage?

1 like

13 likes

X-post

13 likes

Mijn ervaring met de “Tough Solar” G-Shocks is wel dat ze traag bijladen.

Mijn GMW-B5000 staat al de hele winter op halfvol.
Een dagje in het schaarse zonlicht of onder een felle lamp levert weinig op.

Mijn GW-6900 had ook minimum een week nodig om van “M” naar “H” te gaan.

De Citizen AS4041 heeft heel effe de “2 seconden sprong” gedaan, na een halfuurtje licht was hij er al overheen.

Heeft waarschijnlijk veel te maken met het feit dat een wijzerplaat van een 45mm horloge beduidend meer energie kan opwekken de kleine paneeltjes in de G-Shocks.

haha Good to have you back :wink: leuk man. Verbouwing afgevinkt zeker haha :stuck_out_tongue:

Ik heb nooit een sarb in handen gehad eigenlijk maar zo op beeld denk ik het inderdaad wel ja! En stick hands! Heeft toch een beetje mijn voorkeur.

Hoe zit da met die watchsteward en die SS band. toch niet in de sloopcontainer beland :rofl:

je vergelijkt Citizens met Casio’s (een soort appels en peren, het is beide fruit)

Citizen Sport Eco-Drive BM7459-10E

8 likes

Allebei Solar horloges, toch?

1 like

Wat een gaaf ding zeg! Gegeten ermee

1 like