Citizen only deel 2

Ach, altijd fijn om een bevestiging te krijgen van wat je eigenlijk zelf ook al had geconcludeerd. Ik heb een tijdlang Seikorytis gehad, en vind degenen die ik nog heb nog steeds mooi, én goed. Maar die Citizen die ik nu kocht zat al een tijdje in mijn hoofd, en nu dus om mijn pols. Mooi ding, en dat RC is wel iets voor mij.

1 like

20 likes

ze maken die EcoDrives toch ook in alle kleuren en soorten! Best mooi dit.

Hele verbetering tov standaard meegeleverde band.

Kan ook op leer natuurlijk.

10 likes

12 likes

Dat staat ook goed :+1: Ik vind de originele band wel erg gaaf, maar zo oncomfortabel. Vooral het uit- en weer aandoen is door de stugheid een hele operatie. Ik heb een paar weken geprobeerd de band ‘in te dragen’ maar heb 'm nu definitief in het doosje opgeborgen. Er is ook nog een Cordura band naar me onderweg die in plaats van stug kunststof een Lorica achterkant heeft. Misschien iets minder stoer, maar hopelijk wel een stukje draagbaarder.

Is het de CB0230 geworden, of de aanbieding bij Siebel (CB5010?)? Geniet ervan in ieder geval!

De CB5010, zie hierboven ergens. Ben hem toch maar in de winkel gaan kopen omdat ik eerst wilde zien hoe hij “meubelt”. Ik vind het een mooi ding, qua vormgeving in balans, flink, maar niet fors, waar ik bang voor was. Ze hebben er nog meer begreep ik, dus… (30% korting hoor).

1 like

Op het orginele staal vind ik hem ook knap :ok_hand:t2::smiley:

13 likes

Sorry, ik was niet duidelijk. Ja de stalen band is prima, mooi zelfs (zo mooi dat ik die op een andere Citizen heb gezet).

maar

Ik bedoelde de groene ‘stoffen’ band die ook bij dit model geleverd kan worden. Stug, onprettig en zelfs na een week stug volhouden nog steeds niet soepel.

1 like

Ja hoor…ik gaf alleen nog een optie aan :+1:t2::blush:

Foto?

Welk typenr is dit?
Enig idee wat de L2L bedraagt?

1 like

Zelfde als de andere maar ik heb de originele band vd zwarte versie extra gekocht… L2L is 50mm :+1:t2:

BN0211-09X

9 likes

Ah vandaar. Vond de groene niet meteen met een stalen band.
Hmm 50mm is maar net op het randje voor mij. Maar ze lijken wel goed om de pols te gaan ipv er plat op te liggen zo op foto te zien.

Wat me al wel vaak opgevallen is dat is het kleine datum-venster. Stoort me vaak en heb daardoor toch al paar keer afgehaakt op Citizen

1 like

Zeker…hij draagt bij mij echt super…ook vanwege de monocoque case

6 likes

Krijg je van me als het mooi weer is.
Huh?
Oud horloge met deze band ligt in m’n vakantiehut - en daar ben ik pas weer als het weer beter/warmer is. Beloofd!

2 likes

Deze toch maar weer eens op de originele stalen band gezet.

10 likes

Het mocht even duren, maar na op 7 december besteld te hebben kwam gisteren dan eindelijk m’n nieuwe Barton canvas strap binnen voor de Promaster Tough. Had de legergroene al, nu de Smoke Grey erbij. Staat hem prima!

Wel even gecorrespondeert met Barton dat ik 44 dagen levertijd, ook voor trans atlantisch, wel bezopen lang vindt. Vraag is natuurlijk of zij hier iets aan kunnen doen maargoed dat horen we wel :slight_smile:.

10 likes

Is het ook maar zolang ze 'm niet zelf komen brengen hebben ze er weinig invloed op.

2 likes