Citizen only deel 2

Ik had deze prachtige Citizen gekocht voor mijn moeders nieuwe vriend. Wat denk je, hij vroeg hier thuis of hij de metalen bracelet van mijn vaders Citizen Nighthawk niet op zijn Nighthawk met versleten lederen band mocht proberen. Nou zo gezegd zo gedaan en ja, ik snap ook wel dat je dan verkocht bent🤷.
Misschien zondag maar meenemen naar de Rikketik en wellicht iemand gelukkig maken die deze prachtige Citizen wel waardeert…

7 likes

Tuurlijk Sil, heb ik nog.

Nog sterker, ik heb nog nooit een horloge weggedaan.

4 likes

Ja :nerd_face: die dial icm de Kast. Prachtig​:drooling_face::drooling_face:

2 likes

deze is echt fotogeniek,
prachtig blauw.

2 likes

Deze nieuwe wilde ik vandaag laten zien. Een mooi voorbeeld van vintage Citizen watch Co.
1969 met 25jewels hacking and winding uurwerk.

16 likes

Ja! :blue_heart: Hij slooft zich graag uit :joy:

1 like

Vandaag dit oudje om.

11 likes

Schandalig, hoe durven ze een automaat te verkopen die na 6 dagen 3 seconden, achterloopt. Dat is gewoon 3 minuten per jaar, keiharde concurrentie naar Rolex toe :wink:.

Mag ik ook wat foto’s laten zien van mijn Citizen, ja dat mag zou Mart Smeets zeggen :smile:.

En daar komt ie weer, tot op heden nog niet precies dezelfde kunnen vinden op het net, een aantal HF leden heeft destijds mee gezocht maar kon deze dus ook niet vinden. Ik bedoel dus staal met die goudkleurige accenten, hoop nog steeds dat er een HF lid is die er 1 tegen komt :grin:. Kastcode en uurwerk zijn wel bekend maar dan bij het volledige stalen model.

12 likes

Robotface :sunglasses:

12 likes

Cross!

15 likes

14 likes

Ik mag hier nu ook meedoen.
Super blij met dit horloge, en overgenomen van @Silvester1987

24 likes

Erg mooi. Gefeliciteerd!

3 likes

Bedankt, ben er ook super blij mee!

3 likes

Citizen fans / experts, ik zoek een nieuw vakantie horloge en een Citizen Promaster ligt op pole position. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke… Twijfel tussen de automaat (NY00XX) en de eco drive (BN015X). Toevallig iemand die beide heeft of heeft gehad en iets zinnigs kan roepen over vergelijk in afmetingen en vooral hoe deze in werkelijkheid dragen? Ik zie dat de kast van de automaat ong. 2 mm kleiner is, maar lees wel dat de eco drive niet zo groot draagt als de diameter doet vermoeden. Thanks alvast!

3 likes

Als je beide tof vindt, zou ik persoonlijk voor de automaat (NY…) serie gaan. Die 2mm ga je wel merken en de automaat van citizen is voor een automaat ook super degelijk.

Dit is overigens gewoon persoonlijke voorkeur want ook die eco drive is niets mis mee. Eco drive is heerlijk onderhoudsvrij, onverwoestbaar en behoorlijk accuraat… Althans diegene welke ik heb gehad.

Beide zijn geen miskoop, zelf afwegen; quartz / automaat en 42 / 44mm

4 likes

Mooi! Veel plezier er mee. Het is een fantastisch horloge :ok_hand:

3 likes

Ik heb 4 EcoDrive’s, hebben een lang onderhoudsarm/vrij leven voor zich en zijn accuraat.
Een automaat heeft toch aandacht/service nodig om te blijven lopen, dus extra kosten. Dat geld kan je ook aan je vakantie uitgeven :+1:.

2 likes

Ik moet toch eens een cursus horlogefotografie volgen. Lijkt meestal nergens op.

8 likes

Ik neig naar de eco drive idd, daarbij vind ik de positie van de kroon ook mooier. Misschien kan ik voor de vakantie nog de tijd vinden om beide even te passen.