Dank je! Dit is wel echt mijn ideale horloge. Wel wat kieskeurig met de bandjes, maar daar valt wel mee te werken. (Titanium, groen of bruin zijn eigenlijk de enige goedwerkende kleuren.)
Ik denk dat dit wel vergelijkbaar is met een Seiko Alpinist. Daarvan hoor/lees ik ook vaak dat ze niet alle bandjes kunnen hebben.
Dat is het ontvangstniveau voor de radio-sync Rechts onderaan zit een pusher waarmee ik de status van de vorige ontvangst kan checken of handmatig kan laten syncen. Rechts bovenaan zit nog een verzonken pusher om evt de datum/perpetual calender in te stellen.
Exact! Citizen doet dat toch wel als één van de beste. De Skyhawk of Navihawk is hier ook een erg mooi voorbeeld van.
(Die ligt hier uiteraard ook in de box. )
Als de sluiting heel slecht is kan je hem eerst met de machine polijsten.
Bij deze heb ik alleen de zijdes en een klein randje gepolijst. Daarna gematteerd met een Bergeon brush wheel en met een schuurblokje afgewerkt.
Ik ben er niet van om het te grof aan te pakken het liefste herstel ik alleen de structuur en breng wat glans terug. Diepere krassen laat ik dan zitten het hoeft niet nieuw te zijn maar weer lekker fris. En zo behoud je goed de originele vorm.
Gister heb ik de rest van de band afgemaakt samen met de endlinks.
50 Jaar + en weer fris.
Wat overigens wel apart is is de bracelet extender. Deze lijk origineel erop te horen. Er staat een patentnummer op en bij vergelijkbare Citizen Alarm Date bracelets zit hij er ook op.
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Het resultaat mag er wezen. Trouwens het is wel een erg mooie bracelet. Ik wist niet dat Citizen ook BoR-banden heeft gemaakt. Dat is ook weer niet zo raar, want ik ben ook weer niet een groot Citizen-kenner.
Die Ecozilla doet me niet zoveel, maar een Autozilla zou ik nog wel eens willen proberen zelf.Hier kan nog wel een Aqualand bij of heb je niet zoveel met digitaal?