Hallo,
Gisteren bovenstaand horloge binnen gekregen , ik heb echter een probleem met t radio controled gedeelte, het lijkt of ie geen of een onjuist signaal ontvangt, als ik m bv op londen of parijs zet begint ie te synchroniseren maar er klopt dan niets van de tijd.
Gister avond handmatig alles op de juiste tijd en datum gezet en vanmorgen tijd niet goed en datum klopte ook niets meer van.
Doe ik iets verkeerd of heeft t klokje meer tijd nodig?
Hij staat wel op zomertijd?
Ja dat staat ie, zou het kunnen zijn dat ie nog niet genoeg is geladen om het signaal goed te ontvangen.
Dat is ook een mogelijkheid.
Misschien een volledige reset zodat alle wijzers naar de 0 positie teruggaan?
Je kunt toch meestal bij de RC controleren of hij inderdaad contact heeft gemaakt met de zender? En als ik het goed begrijp hebben we in deze regio überhaupt alleen Frankfurt waar ze contact mee maken.
Mooi ding dit.
Wauw
Heb je daar het referentienummer van?
Als ik dit controleer staat ie op NO, heb m nu geresett en handmatig alles weer ingesteld, ligt nu in t zonnetje om wat extra te laden.
Prachtig!
Een paar vragen als het mag:
Draait de maandwijzer hier onafgebroken 1 ronde per jaar ipv. 12 maandelijkse stappen?
Het subregister op 12 uur wijst het jaartal aan zie ik nu.
Wat zit er in alle laatjes van de kist?
Wat een schoonheid
Staat me bij dat ik dat bij één van mijn RC’s in het begin ook had. Soms helpt het om hem op een andere plaats te leggen, of zelfs buiten te houden, omdat de ontvangst van die zender niet overal even goed werkt. Zodra hij hem eenmaal gevonden heeft houdt hij hem wel vast, maar die eerste “kennismaking” komt soms traag op gang. Net het echte leven.
Enkele malen met de hand op synchroniseren gezet en de tijd loopt nu op de seconde gelijk, de datum heeft ie op de 6de gezet ipv 30 , geen idee waarom.
Als ik nu kijk naar de verbinding zegt ie OK
Dan zou ik overwegen hem even een paar dagen te gunnen om te begrijpen in welke tijd we leven. Wellicht doet hij dat bij de volgende synchronisatie automatisch.
GEWELDIG