Citizen only deel 3

ik herken wel wat je zegt: het horloge is relatief breed door de lugs & endlinks

bij mij valt het (net) goed op mijn ook smalle polsen (17,3 cm) maar het is op het randje

uiteindelijk wat mij betreft dus gewoon goed hoor👍

1 like

Asia Limited Edition Fugu

14 likes

Ik vind dit model mbt kastvorm en vibe erg op de spb-serie van seiko lijken. Ik heb zelf deze sinds paar dagen binnen, maar nog niet op maar gemaakt

1 like

Vooral qua vooraanzicht klopt dat wel. De zijkant van de Citizen is wat strakker en massiever.

1 like

Vandaag deze beauty om de pols…

Ik was daar ook maar met 1 hier op HF. Maar inmiddels is er een tweede op het forum.

Dat kom ik niet verkroppen, dus ik heb er een 2e bij gekocht… Nu ben ik degene met de meeste van dit model. :rofl::wink:

:point_down::point_down:

18 likes

Kostelijk :grin:

1 like

…verkocht je hem weer snel. Oh nee, je kocht er nóg één. Krijg je dan niet de dubbele kriebels?

Prachtig horloge Jeppe en van harte gefeliciteerd!

1 like

Mocht ik die krijgen, tips?

Misschien een 3e?

2 likes

niet specifiek hoor. Gelukkig zijn we er hier denk ik gezamenlijk achter dat Citizen niet “dat merk van die goedkope horloges” is maar zeer hoogwaardige klokjes maakt die vaak ook nog én er goed uitzien én heel betaalbaar zijn. Nou ja, dan kan het zo maar gebeuren dat…

4 likes

Ik weet nog goed dat ik een Zwitserse automaat als voorwaarde zag. Dan had je écht wat in handen. Zonder Citizen en Seiko af te doen verder, maar Seiko had me nooit echt gegrepen. Een paar modellen gehad, maar altijd zonder klik. En Citizen kende ik eigenlijk alleen maar als ‘het simpele polshorloge uit de 90s van die ene oom’.
Tot ik de radio controlled world timer Red Arrows kocht. En kort daarna mezelf verdiepte in het verhaal rondom de Marina Militare en de NY0040.

Toen was het hek van de dam en nu is het eerlijk gezegd alleen nog maar Citizen wat de klok slaat.

Ik denk dat het een hele normale route is als je je in de loop der jaren steeds verder verdiept in een hobby en allerlei merken eromheen. Daarom is het ook zo veelzijdig hier: iedereen loopt een andere route, maar we vinden het allemaal wel hartstikke gaaf van elkaar.

8 likes

Citizen zonnetje

12 likes

Heel herkenbaar…
Ik moet en zou een zwitsers horloge. Eerste was en Omega Constellation. Prachtig maar het bandje viel steeds uit elkaar.
Toen een Omega Speedmaster automatic Panda. Schitterend maar uurwerk sloeg steeds vast. Juwelier stuurde het op en dan was ik het weer 6 tot 8 weken kwijt.
Toen een Breitling Chronomat. Kregen het uurwerk niet lekker lopend.
Dan maar een goede occassion. Omega Seamaster Chrono Diver. Eindelijk geluk met een prachtig en goed lopend uurwerk.
Na wat verder flipperen van Tag Heuer naar Baume & Mercier Capeland naar Breitling Blackbird en Eterna Kontiki 120 m chrono.
Uiteindelijk gestoot met Zwitserse horloges.
Seiko kinetics geprobeerd.
Nu sinds een paar jaar meerdere Citizens naar volle tevredenheid.

4 likes

De micro adjustment van de Garrison lijkt net niet voor mijn polsen gemaakt te zijn. Dus toen @David_Gee een aantal bandjes te koop aanbood, zag ik een kans om goed passend leer te proberen.
Deze zit nu wél goed, en ik vind het verrassend goed passen bij het titanium, de zwarte dial en de vorm van de lugs.

Wat vinden jullie van de Garrison op mat grijs rally leer?

14 likes

Eens. Ik vind vooral dat Eco-drive opmerkelijk. Heb er één die al sinds begin jaren '90 gewoon doorloopt. Heb hem een keer opengemaakt omdat de pushpennen vastzaten door een overmaat aan rest-DNA, maar verder: gewoon lopen. Maar ik heb Seiko’s die dat (lijken te gaan) doen (heb die wat korter). Kortom: voor mij een probleemloos merk. Daarom maar weer even dit plaatje, je welbekend:

12 likes

Goedemorgen Citizens! :coffee:

Ik heb helemaal niks met het dedain wat sommigen laten zien als het gaat over merken als Citizen of Seiko. Dat zijn vaak dezelfde mensen die vinden dat Tudor het nét niet is. Die hebben nog een heel veel te leren, zou mijn grootvader hebben gezegd. :innocent:

Voor mijzelf sprekend, ik heb deze Tsuki-Yomi sinds donderdag onafgebroken om de pols - met een prachtige Zwitser op de watchwinder - en dat bevalt me net als alle vorige Citizens (en Seiko’s) helemaal prima. Grote blij en héél veel bang for the buck! Wel een beetje jammer dat de maan tussen de aarde en de zon staat, maar die laat zich over een paar dagen wel weer zien … :wink:

19 likes

mooi ding Junior! Geniet er van

1 like

19 likes

precies, daar zit hij goed. Mooi opgelost zo.

3 likes

Ook op 17 cm polsjes nog prima wat mij betreft!

20 likes