Citizen only deel 3

Fijn horloge inderdaad😉

1 like

en lekker zwaar. Een dag om de pols is een complete work-out

Ik ben enorm gecharmeerd van de JDM Attesa met moonphase de BU0060.
Heeft iemand op het forum deze toevallig? Niet om te kopen maar ben vooral benieuwd naar wristshots; er is online maar weinig over te vinden.

5 likes

Lijkt op de mijne.
Tophorloge!

12 likes

Eco-drive hè! Leuke foto’s

2 likes

Ja en juist die verhalen maken het zo interessant he. :smiley: Dat begin ik nu ook weer te krijgen met G-Shock en de horloges gedragen door militairen.

1 like

Hmm. Mag ik die eens beter zien? Vooral de tekst onder in de wijzerplaat. Ziet er een beetje opnieuw opgemaakt uit. Wel een leuk vierkant model.

Goede vergelijking. Dat moet wel het zelfde caliber zijn.

1 like

Die kende ik nog niet! Ik dacht eerst, dat is de BU0050 vanwege de cirkelvorm achterop de datumaanwijzer. Maar hij is weer net anders.

Het caliber moet haast wel hetzelfde zijn, gezien de plaatsing van de maan, maand, datum en dag. De BU0050 en de BU0060 hebben hetzelfde uurwerk in ieder geval.

De blauwe hieronder is de BU0050 (€269) overigens voor de volledigheid. Die is met 44mm mij wat te groot.
De Attesa is €409,- en 42mm (op het randje wat mij betreft).

Het enige waar ik een beetje over twijfel is dat ik bang ben dat 'ie niet tijdloos genoeg is met die contrastrerende zilveren cirkels. Maar die minimalistische maanfase is echt precies wat ik zo mooi vind…

Attesa BU0060:

8 likes

Ohh… Pssstttt. Om die Attesa te betalen, heb ik twee Citizens te koop staan in 't blauw. De Garrison met titanium band én een nieuwe Hirsch band. En de NY0100 Titanium automatic diver. Beiden voor wèènûg.

Ook nog een square G-Shock maar als ik die niet verkoop, komt de Attesa er tòch wel :wink:

1 like

Psssssst sluik reclame voor een ad. :rofl: :+1:
De NY0100 Titanium is beautiful :heart_eyes:.
I love blue :blue_heart:.
Welk model Attesa is binnenkort incoming?

1 like

Ik ben verzot op de BU0060 van hierboven. Die moonphase vind ik zo mooi minimalistisch. Terwijl de maand en dag iets heel industrieels hebben.
De dial heeft een hele mooie dieptewerking erin zitten naar het schijnt.

Het allerliefste wil ik de silver dial, maar die is alleen met leer te krijgen. Wat geen ramp is maar ik wil liever staal, dus wat zal ik dan opgeven? Daar ben ik nog niet over uit. De zilveren wijzerplaat maakt 'm denk ik iets duurzamer qua modegevoeligheid, omdat de zwarte dial die twee uitgesproken glimmende ringen op 12 en 6 uur heeft. Seiko had ook zo’n model, wat ik destijds mooi vond maar nu ouderwets vind.

Bij Watches111 is alleen de zwarte en de paarse verkrijgbaar. Dat paars is ook cool maar ben bang erop uitgekeken te raken.

Het feit dat de silver dial niet zomaar in euro’s te koop is, maakt 'm extra aantrekkelijk overigens… Ik heb nog even…

Silver dial BU0060-09H zwart leer

Black dial BU0060-68E stalen armband

en hier een plaatje waar je de dieptewerking van de wijzerplaat goed kunt zien:

11 likes

zeer aanlokkend, :star_struck:
ik moet me intomen :sweat_smile:

3 likes

9 likes

20240312-IMG_4093

10 likes

12 likes

Mag je Abel :face_with_monocle:
Maar ik twijfel geen seconde - zijn er meerdere van online :orange_heart: deze mooie bijvoorbeeld:
https://uhrforum.de/threads/manche-nennen-es-sammlung-eine-handvoll-citizens.267610/

En in die periode zijn ook van andere leveranciers lekkere dikke stalen kasten met oranje opgevrolijkte wijzerplaten in omloop gebracht. Niet heel lang, dus heel vaak zal je ze niet tegenkomen - maar ik kocht ze altijd graag :sunglasses:

11 likes

écht?

1 like

Blijft een favoriet.

11 likes

Simpele eco-drive

Geintje natuurlijk

27 likes