De lay-out van deze Attesa lijkt best wel wat op de huidige Campanola serie van Citizen, bijv. deze:
Verhip, dat lijkt ook gewoon hetzelfde uurwerk te zijn! Dat moet wel, alles zit op dezelfde plek. Dat maakt dus al versie nummer 4 die quasi hetzelfde doet.
Tuurlijk, ontzettend simpel …
Wat een heerlijke wijzerplaat. WOW!
Erg mooie dial. Breitling vibes een beetje
Sorry Donald, ik dacht dat ik vrij groot Japan in rode letters zag staan.
Maar dit ziet er zeer legitiem uit hoor. Cal 6000, mid jaren 70.
Ook zelfde cal. leuk spul hoor.
Klopt idd. Ik heb vroeger een Chronomat gehad waar dit horloge wel wat van weg heeft.
Heeft dit type (en de blauwe) altijd de Japanse dag naast de Engelse? Weet je dat toevallig?
Bij advertenties zoals bij Sakura staat de dag steevast op Engels.
De JDM modellen hebben doorgaans JP en ENG dag aanduiding. Sakura probeert gewoon een beetje internationaal te doen denk ik.
Knap prijzig ook wel.
Ik heb me nog niet verdiept in de details, maar qua uiterlijk is er wel veel overeenkomst zo te zien. De Campanola serie wordt volgens mij als de high-end selectie van Citizen beschouwd, alleen op de markt in Japan en de USA. Er is wel veel handel in vanuit Japanse verkopers naar all over the world. Maar hoe het dan weer met de service hier zit weet ik niet. Mijn Campanola perpetual die ik hier eerder toonde heeft wat te weinig schakels in de (2e hands) band. Daar is hier in Europa dus niet gewoon via een dealer aan te komen (en ook niet ongewoon tot dusver). Daar zou ik ook bij die Attesa op letten.
… zegt de man die eigenlijk een Astron wil! Snel omruilen die twee voor een leuke Astron. Ik heb misschien nog wel wat voor je.
De Squale mag weg voor een Astron SSH003, die wil ik wel eens proberen. De Citizen hou ik nog even, veel te leuk en wil de volle maan meemaken!
Je hebt groot gelijk!
Mooie Citizen …
Kijk, dát zagen we natuurlijk al lang aankomen. Een skweel? Leuk. maar ja, wie ruilt er nu zijn mooie Astron voor een Skweel? Dat wordt nog tobben. Een Skweel in het blauw is beter dan een Skweel om de pols. Zoals het Skweeltje thuis tikt, tikt ie nergens anders. Eens een Skweel, altijd een Skweel. Etc.
Squale is duidelijk niet jouw kopje thee. Dat is oké, geeft niks …
Nou, daar deed je best lang over eigenlijk.