Citizen only deel 3

En dan zonder gekheid: ik heb er echt helemaal geen oordeel over. Ik neem aan dat het een prima klokje is, heb er ook nog nooit één in de hand gehad maar zou er zo op het oog niet snel voor gaan. Hou hem gewoon nog een tijdje en niet alleen op de winder. Je kunt ook eens proberen om er om elke arm één te doen, dan afwisselend de arm aflezen en dan zien wat het best bevalt. Om de test helemaal objectief te houden dan wél het advies om het de volgende dag (qua arm) om te wisselen, opdat je niet aselectief dislectisch geobsedeerd raakt omdat je toevallig wat makkelijker met je linkeroog (gesteld dat dat beter zou zijn op die afstand) naar de rechter pols beweegt. Als het ware.
Heb je hier iets aan? Anders moeten we het hoger op zoeken.

spit-take-laughing

… je bent ook wel een fijne gast hoor! :joy:
Ik heb geen haast Hans. Als er eerdaags een kans voorbij komt, is het oké en anders mag het nog maanden duren. Ik ben er gewoon ook ontzettend blij mee. Het is een prachtig horloge. Vind ik. Oh enne, de Citizen ook. Jaja, brede smaak.

1 like

Campagnola hè, dan heb je wel de Lexus van Toyota onder de horloges toch?

2 likes

Ik denk dat ze de Campanola serie inderdaad wel op die manier in de markt zetten: luxe en een hoge toegevoegde waarde. Allemaal handwerk, handgepolijst etc. Dial ontwerpen van kunstenaars met de hand opgebracht enz. Of het mechanisch/elektronisch beter is dan een Attesa of een duurdere Ec0-drive RC kan ik niet zeggen. Daarover heb ik vooralsnog geen info. De Campanola’s die ik bezit (via veilingsites verworven) zijn de wat oudere modellen, en alle prachtig, dat zeker.

2 likes

Ik heb er even naar gekeken en het is mij ‘te druk’ allemaal. Als ik dan aan de high end kant van Citizen een horloge zou mogen uitzoeken zou het een Chronomaster zijn, zoiets als wat @Piede hierboven liet zien. Misschien eentje met een donkere wijzerplaat, zoiets als deze:

Poeh! :heart_eyes:

Hoewel ik de wijzerplaat van @Piede wel érg tof vind!
Lijkt wel papier, misschien is dat het ook wel … :wink:

4 likes

klopt wel inderdaad, er is veel te zien. De Chronomaster is dan een mooi alternatief. Maar daar ging het (mij) niet om hierboven, maar om wat Citizen denk ik doet. Vergelijk met Grand Seiko? In die nieuwe Campanola reeks zit dus ook een heel stel met een zwitsers mechanisch uurwerk (zegt men vol trots). Een beetje Skweel zeg maar (geintje).

1 like

Een donkere wijzerplaat The Citizen lijkt me ook wel wat. Als ze kappen met die witte datumschijven erin tenminste :grimacing:

En @junior, ik zou een titanium model zeker overwegen. Dat is zo ontzettend mooi spul :+1:

1 like

Dat vind ik juist wel leuk. Zo zie je maar, smaak … :wink:
Ik heb op dit moment niks te overwegen want mijn spaarpotje is leeg. Maar gelukkig heb ik al een (Super) Titanium Citizen met Duractect en alles.

1 like

ik heb begrepen dat er op diverse sites hele goede influencers zijn met onwijs scherpe ideeën hoe in een paar dagen schatrijk te worden! Gelijk doen dan toch?

Ik denk overigens dat ik weer eens met vernieuwde interesse naar die The Citizen Chronomaster ga kijken. Zitten zeker mooie uitvoeringen bij. De rode van @jacobus bijvoorbeeld (ah, laat nog eens zien hier).

1 like

Ah je doet dat zo?

:thinking::hushed::rofl:

2 likes

tja, LOL, val ik bijna door de mand. Maar helaas voor jullie: ik heb die ideeën niet. Anders had ik ze uiteraard direct en zonder enig voorbehoud met jullie gedeeld. Ze jullie bijna opgedrongen zeg maar.

2 likes

snel eentje uit archief dan :slightly_smiling_face:

maar inderdaad, het zijn toppers :ok_hand:

18 likes

Goedemorgen! :coffee:
De maan komt langzaam weer in beeld, nog 12 dagen dan is 'ie vol. Leuk.

15 likes

Fijn horloge om te dragen. Alleen jammer dat het glas niet ontspiegeld is…

11 likes

14 likes

jaaa, die! Prachtig toch? Je wordt er toch wel hebberig van ervaar ik nu (voor het eerst).

1 like

Maanziek! Dan kun je hem dus eigenlijk niet met goed fatsoen vóór die tijd verkopen.

1 like

Even wat anders.
Ik ben op zoek naar een ‘racing’ bandje (dus met van die gaten), zoals deze:

Bron: https://nl.aliexpress.com/item/1005004956708568.html

…maar dan in 22mm voor Tsuki-Yomi. Denk dat het een toffe combi kan zijn! Ik kan een soortgelijk bandje nergens vinden, ja in leer maar ik ben geen fan van leer op sportieve horloges. Dus rubber of fkm moet het worden! Iemand een suggestie?

Dat ben ik ook niet van plan Hans. Maar je weet maar nooit hè, voor het juiste bedrag is alles te koop. Heb je interesse?

Lekker hoor! :star_struck:

CitizenTsuki-YomiA-T6SecondQuickLook-ezgif.com-speed

4 likes

mooi hoor! Ik doe vandaag deze. Uit de oude doos. Mét leren bandje. Helaas zonder racegaten.

12 likes

Die zoek ik dus niet. :sunglasses:
Wel een leuke Citizen trouwens!

1 like