Citizen only deel 4

Hij is en blijft mooi door zijn eenvoud.
Mijn blauwe is door min vrouw ingepikt :blush:

1 like

Mooie nighthawk👍

1 like

7 likes

Iemand zin in Mickey Mouse?

7 likes

absoluut niet :face_with_spiral_eyes:

Ik ga deze nu even een paar dagen achter elkaar dragen om te zien of de tijd een uurwerkprobleem of een batterijprobleem is… geen straf overigens, al baal ik ervan dat er geen vervangende bezels te koop zijn.

7 likes

14 likes

Heerlijk, helder, Citizen. :smiling_face:

15 likes

persoonlijk heb ik liever staal dan rubber: de full lume promaster op een nieuwe (aftermarket) stalen band gezet :ok_hand:

20 likes

15 likes

14 likes

moeilijk te geloven dat deze reeds zestig+ jaar oud is :smile:

15 likes

11 likes

Welke band is dat? De NY0040 band zou namelijk ook op de BN0000 band moeten passen

1 like

een special limited edition pocket watch :face_with_monocle:

mss eens tijd om serieus hier naar te kijken, ik heb er wel de leeftijd voor :smile:
alhoewel :thinking: waarom wordt zoiets nu terug gemaakt?
in 2018 met het caliber 0100 en nu een mechanisch
is het een come-back van nostalgie?
een pocket watch voor iedere leeftijd?

3 likes

er is volgens mij weldegelijk verschil tussen de NY0040 (42mm dial) serie en de BN0150 (44mm dial) serie

met een beetje zoeken op www.longislandwatch.com vind je de juiste wel

heb daar afgelopen jaren verschillende banden besteld (voor beide series) met succes: post duurt ongeveer 2 weken en geen bijkomende kosten
succes!

1 like

De BN0000 is de monocoque en op WUS-forum las ik de tip dat die banden uitwisselbaar zijn. Thanks voor de tip van longislandwatch!

1 like

dit zakhorloge is volgens mij echt alleen gemaakt ter 100 jaar Citizen, er is ook een mooi fotoboek gemaakt

collectors items maar niet voor daadwerkelijk gebruik denk ik
het fotoboek zou ik nog wel willen hebben (200€)
het zakhorloge niet want dan koop ik liever (voor vergelijkbaar geld) een Citizen Chronomaster / The Citizen

1 like

inderdaad, deze worden met een gelimiteerde oplage gemaakt, dus zullen ze ook snel uitverkocht zijn.
het is weer zo’n verzamelstuk voor de echte liefhebber van het merk.
mijn voorspelling is (als hij niet van goud is) dat hij tussen de 7 en 10k zal moeten kosten.
ben benieuwd waar hij voor het eerst te koop wordt aangeboden.

2 likes

13 likes