Citizen only deel 4

Ah toch :ok_hand:t2: :star_struck:

1 like

Natuurlijk heb ik een duidelijke mening als het aankomt op de horloge - band combinatie maar wat vind je zelf?

Ik geef dit een :+1:t3: zeker in vergelijking met de vorige combi.

1 like

Ja …zou liever iets zien wat aansluit op de kast maar vintage heeft vaak van die lange dunne lugs…deze draagt i.i.g ook lekker :ok_hand:t2:

1 like

Tsja, dat was toen geen issue dus waarom nu wel? Je draagt een vintage dus met alle kenmerken van toen.

1 like

Inderdaad…heb er ook geen moeite mee maar vind het altijd mooier als het op een kast aansluit zoals met stalen banden :ok_hand:t2:

Heel mooi, dank voor de foto!

Ik ben erg geïnteresseerd in dit model, staat hoog op m’n wish-list zeg maar. Hoe lang heb je het horloge al. en heb je het in Europa gekocht of in Japan? Of ie goed bevalt hoef ik niet te vragen denk ik, maar zijn er dingen die je na een tijdje dragen in negatieve of positieve zin zijn opgevallen?

Groet, Gerard

Ps. Als je al wil antwoorden, mag dat natuurlijk ook via PM.

2 likes

Moet je al je banden custom made laten maken, en dan nog zou het slaan als een tang op varken.

1 like

Hi Gerard,

Ik heb het horloge bijna 2 maanden. Ik vind em geweldig :heart_eyes: Eigenlijk geen aanmerkingen op het horloge :+1:

Zie hier mijn NA topic: NA: The Citizen

2 likes

Dank voor de link; die had ik gemist. Op jouw foto’s lijkt hij inderdaad wel forser dan de Chronomaster, maar The Citizen is dan ook een wat sportiever horloge (o.a. door de lume).

Net als jij, twijfel ik ook een beetje over de maat, maar daar heb jij geen spijt van gekregen lees ik. Mijn pols is 17,5-18 cm.

Verder wil ook zeker geen horloge met een echt blauwe wijzerplaat, dat indigo grijs-blauw spreek me erg aan. Hoewel de rehaut (glasring) op jouw foto’s wel redelijk blauw overkomt.

Wat me een beetje stoort is de witte datum-schijf; die had van mij wel in de kleur van de wijzerplaat mogen zijn met witte cijfers. Er moet iets te wensen over blijven :joy:

Nogmaals dank, groet,

Gerard

1 like

Mijn pols is 18,5 a 19cm rond. En de diameter zegt niet alles. Ik heb eerder dit jaar een 40mm Henry Archer Vesterhav gehad, en die droeg echt veel groter met bijna dezelfde afmetingen.

Een subtiele blauwe wijzerplaat had ook mijn voorkeur! En ik begrijp je punt over de rehaut. Dat valt om de pols veel minder op dan op zo’n foto van dichtbij. Ik vind het leuk staan :slightly_smiling_face:

Ook hier sluit ik me bij aan. Maar vanwege de wijzerplaat, de indices met lume en de diepe datumplaatsing stoort het me gelukkig niet!

Ik heb wel eens naar dit model gekeken, maar ik verwacht dat de witte datum me hier juist wel zou storen :man_shrugging:

9 likes

Ik denk dat het best goed te doen is. :ok_hand:

1 like

ikzelf heb er hélemaal geen problemen mee :+1: :smiley:

26 likes

Wat een Trio!

1 like

maar vandaag draag ik deze:

17 likes

10 likes

14 likes

Ik hoop mijn eerste Stardust dail te ontvangen.

Voor de prijs van 10 zakjes pinda’s

Zou het?

16 likes

:drooling_face:

1 like

prachtige Chronomasters Jacobus!

heb er momenteel het budget niet voor (studerende kinderen, verhuizing aanstaande en andere hobbies) maar een Citizen Chronomaster staat op m’n lijstje ….

zit ook altijd al te kwijlen bij de foto’s van @Piede :grinning:

3 likes

Fijne Zondag iedereen.

10 likes