Ja, de mijne is groen. @Jeppe73 heeft er ook een en er zwerven er nog een paar op HF. Hij is er ook met een blauwe wijzerplaat
Leuk geslaagd ontwerp en als Citizen zijnde zal hij niet ontgoochelen.
ik heb hem niet maar vind hem wel mooi…
wat mij persoonlijk een beetje tegenhoudt is de grootte (44 mm) en vrij drukke dail, daar is op zich niet veel mis mee maar het past niet tussen wat ik al heb
de prijs is daarnaast ook relatief hoog
ik denk dat je hem verder prima kan aanschaffen, het is echt wel kwaliteit, eventueel keertje proberen om de pols bij een Citizen dealer?
Zijn grootte is inderdaad wel iets waar ik over twijfel. Hij schijnt ook behoorlijk wat gewicht te hebben. Aan de andere kant lees ik, vooral op Reddit, dat hij dankzij de korte lugs en de vorm van de kast kleiner draagt dan je op basis van de specificaties zou verwachten.
Met de drukke dial heb ik zelf geen moeite, ik vind dat juist wel iets hebben. Die ‘Breitling B-1’-achtige uitstraling spreekt me erg aan. De prijs is inderdaad niet bepaald laag, maar ik heb hem hier en daar al voor zo’n €445 zien staan. Dat vind ik nog best acceptabel. Als er ‘Seiko’ op de wijzerplaat had gestaan, was hij waarschijnlijk zomaar €200 à €300 duurder geweest.
Ik ben nu inderdaad op zoek naar een dealer hier in de buurt waar ik hem kan passen, maar blijkbaar hebben maar weinig zaken hem daadwerkelijk in de showroom liggen. Zelfs zijn broers (JV1005 en JV1006) kom ik nauwelijks tegen.
De stalen band is super. Voelt erg solide aan, rammelt niet, goede sluiting met fijnverstelling.
Een aanrader om erbij te hebben.
Dank voor de update en de foto’s. Ik ga ernaar op zoek ![]()
Jeppe, jij weet veel mbt Citizen, weet jij waar ik zo’n bracelet kan bemachtigen?
ik heb mijn Citizen worldtimer orgineel gekocht met stalen band (zelfde als @Floydian67)
heb ook 3-4 stalen aftermarket banden gekocht voor m’n promaster duikers bij Long Island Watch!:
de kwaliteit is top maar om er een te vinden precies voor dit specifieke model? de comments van kopers bij de bracelets geven soms ook extra info of het past of niet
succes
Eco-Drive Calibre H874-uurwerk met atoomklok, waardoor het het eerste maanfasenhorloge is dat geen handmatige aanpassingen van de drager vereist.
Oplage van 400 stuks JDM vanaf 6 augustus verkrijgbaar.
Specificaties
- Model: Citizen Exceed “Mid-Autumn Moon” Limited Edition (BY1025-17E)
- Beperkte oplage: 400 stuks
- Uurwerk: Citizen Eco-Drive kaliber H874 (op zonne-energie)
- Nauwkeurigheid: ±15 seconden per maand (zonder ontvangst van radiosignalen)
- Gangreserve: tot 2,5 jaar in energiebesparingsmodus bij volledige lading
- Tijdsynchronisatie: radiogestuurd (Japan, China, Europa en Noord-Amerika)
- Materiaal kast: Super Titanium met Duratect Platinum- en Amber Yellow-coating
- Diameter kast: 41 mm
- Dikte kast: 11,9 mm
- Glas: Dubbel gebogen saffierglas met Clarity-coating
- Wijzerplaat: Gedeeltelijk gezwart parelmoer met ambergele accenten
- Band: Zwart krokodillenleer met drievoudige vouwsluiting met drukknop
- Waterdichtheid: 10 ATM (100 meter)
- Magnetische weerstand: JIS Klasse 1
- Gewicht: 54 g
- Analoge maanfaseweergave
- Automatische berekening van de maanfase („Luna-programma”)
- Omschakeling tussen maanfase voor het noordelijk en zuidelijk halfrond
- Eeuwigdurende kalender
- Wereldtijd (24 tijdzones)
- 24-uurs subwijzerplaat
- Weergave van dag en datum
- Directe aanpassing van de tijdzone tijdens een vlucht
- Ondersteuning voor zomertijd (DST)
- Oplaadniveau-indicator
- Energiebesparingsmodus
- Beveiliging tegen overladen
- Automatische zenderkeuze, geplande ontvangst en geforceerde ontvangst van radiosignalen
- Citizen Perfex Multi 3000 (schokdetectie, automatische wijzercorrectie en radio-ontvangst in vier regio’s)
- Geproduceerd in: Japan
Copyright Notebookcheck.nl
Zijn inmiddels al veel versies van de Tsuki-yomi / Inclusief de Atessa varianten.
Ben het spoor bijna bijster inmiddels.
Van de ‘weggevallen’ 4, omdat de datum daar staat weet ik niet echt wat ik daar van vind