Tip: stalen aftermarket banden van Long Island Watches
Heb meerdere BN0150 duikers (44mm) op staal gezet en ben tevreden over de kwaliteit (en de looks)![]()
50-60 USD zonder extra kosten / in een dikke week binnen
Thanks! Wil wel de originele met die makkelijke snel verstelling…
Dat zit inderdaad wel goed met deze Long Island bracelets, zeker voor de prijs. En, met geschroefde links ![]()
Goedemorgen Citizen liefhebbers.
Misschien zitten hier mensen die mij kunnen helpen:
Donor kopen op Kleinanzeigen (daar komt dit model regelmatig langs) en dan beide naar Hands of Time sturen, die zou dat wel moeten kunnen, is een ex-Citizen Service Center-medewerker. Uiteraard handig om het eerst aan hem voor te leggen.
de kwaliteit van LIW banden is beter dan de orginele Citizen imho & verder zijn ze helemaal neutraal ![]()
Citizen service center (Hamburg) kan en doet dit wel:
Mijn ruim 15 jaar oude Skyhawk (radiocontrolled) was geen probleem om te repareren. Nieuw uurwerk is ook een optie ![]()
Je krijgt eerst een offerte (per mail) en gaan pas aan de slag als je akkoord bent… duurt wel even je moet gaan haast hebben… prijstechnisch het goedkoopste denk ik…
Vraagje,die lengte 175mm is toch exclusief de clasp ?
En geen vat voor Europa?daar er niets van te bespeuren valt op hun site,ze blijven hierover in het ongewisse.
Behandeling repareren | Citizen Onlineshop
In Amerika hebben ze de neiging om te roepen: “dit model is te oud, geen onderdelen, je mag een nieuwe kopen met 50% korting”. Met Europa heb ik geen ervaring, maar jij dus wel.
ik heb over de jaren drie horloges van wisselende leeftijd opgestuurd, kwamen netjes gerepareerd terug (tegen relatief goede prijzen / comunicatie goed / wel langzaam)
VAT over banden van Long Island Watches heb ik nooit betaald (4 keer besteld) maar zou best kunnen dat het formeel moet? Hoe het zit met de lengte weet ik niet: voor mij waren ze lang genoeg / ruim schakels over…
Sinds het kouder is en ik truien draag, komt eigenlijk alleen nog deze om mijn pols.
Het is een titanium Citizen uit 1985 met een speciale wijzerplaat voor metaalgigant Kobe Steel aka Kobelco (in Nederland bekend van hun graafmachines), met een inscriptie achterop ter ere van hun 80-jarig jubileum. Hij is lekker klein en plat, en zit me niet in de weg in tegensteling tot mijn gigantische Promaster Sky Pilot horloges. Overigens denk ik dat Citizen dit heeft gemaakt omdat Kobelco het staal en titanium voor ze levert, dat is mijn theorie in ieder geval. En het is meer dan een theorie, want ze hebben in 1999 samen twee titaniumlegeringen ontwikkeld speciaal voor horloges, maar die zijn vrij weinig toegepast (een paar Exceeds en Promasters). Het lijkt me in ieder geval logisch dat ze ook de reguliere metalen leveren, maar dat stond niet expliciet in de bron van Kobe Steel over de legeringen.