Citizen only deel 5

9 likes

De Series 8 is wel echt even een stapje omhoog, wat een geweldig horloge.

12 likes

7 likes

9 likes

Heel fraai! Hoe is de kwaliteit vergeleken met je The Citizen?

2 likes

Helemaal mee eens!

7 likes

Daar zit nog wel echt een verschil in, dat voel je als je ze alletwee in je handen hebt. Maar een Series 8 is geen straf, hoor

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met de nb0118? Hoe draagt ie?

Ik zit er al een tijdje naar te kijken dus hoor graag waarom hem wel of niet te kopen.

11 likes

9 likes

15 likes

Tja. Ik vind die toch wat genuanceerder dan:

Want er is 1 ding waar ik verbaasd over ben bij mijn TC, en dat is het verschil in brushing van de band en kast. Ook sluit de endlink niet naadloos aan op de kast. En dat is voor mij een ergernis, en dus kijk ik ook naar die dingen bij de Series 8.

Het prijsverschil van ongeveer 1.000 tot 2.000 euro zit wat mij betreft in;

• het uurwerk (een wat generieke 9000 Miyota vs een gereguleerde HAQ Eco-Drive);
  • het glas wat erop ligt is echt prachtig bij TC;
  • het materiaal (volledig titanium), en;
  • de wijzerplaat (hoewel de S8 ook een bijzondere wijzerplaat heeft, is het geen Japans indigo washipapier).

En de naam natuurlijk.

De Series 8 valt op door zn snaarstrak geslepen kast en de perfect in dezelfde lijn geslepen en gebrushte band. Beide modellen hebben erg mooie indices en wijzers. Dat is wat mij betreft gelijkspel.

Het gewicht ligt hoog maar daardoor is de balans perfect. De wijzerplaat is op zn eigen manier uniek.

Ja, de The Citizen is een meer bijzonder horloge, maar ik zou niet zomaar willen zeggen dat ik de TC, vanwege zn hogere segment, beter vind. Want ik ben ook kritischer.
En dat ligt écht aan die band.

Ik vond het wel een leuke vraag, want ik ben vanochtend eens goed op inspectie geweest.

4 likes

Niks mis met de Series 8 hoor :wink: maar het gaat bij mij meer om het gevoel als ze beide in mijn handen heb, dan “voelt” The Chronomaster gewoon net wat meer/kwalitatiever/unieker, iets persoonlijks zoals altijd met horloges

9 likes

13 likes

13 likes

10 likes

6 likes

Wat is het idee van de ontwerpkeuze van de wobbelige lijn?

Lijkt mij zeldzame Citizen,apart vakmanschap uitstralend :+1:

1 like

12 likes