Citizen-only Topic

Het horloge is uit januari 1976 (eerste positie van het serienummer is het jaar, de volgende 2 de maand. de rest is productienummer).

Het casenummer 4-160151 verraadt dat er een uurwerk uit de 6000 familie in zit. Ik meen 6001 onder de balans te zien staan.

Sommige horloges uit deze lijn hadden 6000 als stempel op het achterdeksel staan. Zie hier een voorbeeld uit mijn collectie, met vergelijkbaar casenummer 4-160061 uit mei 1976.

5 likes

Dank voor de informatie! Leuk om te weten wat een en ander betekent en van wanneer het horloge precies is. :+1: De cijfers onder de balans kan ik niet goed lezen. Daarvoor zou ik hem nog eens moeten openmaken en met een loep onder een hoek er naar kijken.

Bij duiken hoort een Duikhorloge :wink: :sunglasses:

10 likes

21 likes

Prachtige set maar helaas niets voor mij :disappointed_relieved:.
Lastig te vinden Citizen autozilla.
(Is geen verkoop poging heb al jaren dat recht)

5 likes

Nils, vriend, je hebt een prachtige collectie… :kissing_heart: De ene na de andere Citizen die je ons laat zien is zeldzaam en super mooi…

1 like

Thanks Bert :+1:t2::slight_smile:

Bij jou trouwens ook prachtige Citizen’s te vinden :ok_hand:t2::yum:

1 like

Nou… Jij hebt applied index. Plaatje niet.
De jouwe is veel mooier

1 like

Is denk ik ook op het plaatje maar misschien niet goed te zien :thinking:

Lijkt meer op de X8 van Ludo die cutlass van de foto. Kijk eens naar de markers op je plaatje. Markers van jou zijn korter/dikker.

1 like

Even de foto’s nagekeken… inderdaad bij mij korter en applied en foto van mijn boekje lijken de indicies gewoon alleen zwart…ook wel cool trouwens, is ook op de andere Cutlass alleen zwart :yum:

9 likes

Kreeg net een like op deze post. Toeval wil dat ik al een weekje aan t denken was om m te bestellen.

Trouwens dit wat voor jou? Of al gezien zeker :sweat_smile:

Hierzo, goede shop

Op wit, gewoon omdat het zomers is :sunglasses:

16 likes

een zeer mooi contrast :+1::star_struck:

1 like

Klopt, ik was eigenlijk verrast hoe lekker zomers het staat.

1 like

20 likes

16 likes

Blijft een topper :slight_smile:

9 likes