Citizen-only Topic

Goede morgen, ik las een tijd terug over een Citizen repair topper op het forum.
Mijn bezel insert is er uit gevallen en zoals te zien ben ik een noob. Wie kan dit repareren ?
Thanks!

4 likes

Diep onder de indruk van dit supermooi afgewerkte horloge :heart_eyes:

11 likes

Zeker weten Peter. Nieuw of had je die al?

1 like

Dank, ik heb m een paar weken nu (NOS uit Italië) en begin m steeds mooier te vinden, zie steeds meer details :wink: En ook de techniek spreekt mij aan, was al een jaartje of 15 geleden dat ik een horloge had met deze techniek. Vloeken in de kerk bij de ‘automatistisi’ onder ons, but who cares? :stuck_out_tongue:

2 likes

Geniet er van en als hem ooit kwijt wil weet je mij wel te vinden :+1:

1 like

Zeker!

Crosspost.

Erg raar zo met die datum.

11 likes

Ja, inderdaad. Wat lelijk ontwerpfout, zeg! Had ik niet verwacht voor die prijs.

1 like

Komt door de lamp. Kan noooooit aan het horloge liggen.

Bijna alsof ze zijn vergeten de cijfers met verf te vullen ofzo :face_with_hand_over_mouth:
Maar wat zien die wijzers er scherp uit zeg! Wauw!

wat is er op de 11 gebeurd?

image

Even crossen met het ‘vintage vandaag Topic’. Een Citizen ‘jet’ Auto Dater Monthly met datum, dag én maandaanduiding uit 1965. Met 40mm een knots voor die tijd. Horloge heeft een ‘jet’ rotor, de voorloper van de huidige automaten rotor. Ik zal er binnenkort eens een Topic over schrijven.

11 likes

Wat hebben vintage citizens toch soms aparte lettertypes, hier ook weer, geweldig :+1: :grin:
Lekker dikke indexen ook :ok_hand:

1 like

Ja, ze hebben meerdere stijlen en lettertypes gebruikt voordat ze overstapten op 'applied metalen logo’s…

11 likes

Automaat vs quartz, welke heeft jullie voorkeur?

8 likes

Geluikkig helemaal niks, dat is reflectie.

1 like

Quartz😄

voor mij zijn ze evenwaardig, tenminste als ze bij de tijd blijven :smiley:

1 like

joepie :laughing:
zojuist binnen gekomen, uitgepakt, opgewonden en op de pols ermee :smiley:
het is in ieder geval een schoonheid :heart_eyes:
de tijd zal uitwijzen of het nog in goede staat is :thinking: :smiley:
en … nu heb ik ook een “kroontje” :joy: :joy:

12 likes

Eindelijk ben ik ook lid van de club hier :upside_down_face:
Fijne dag iedereen!

18 likes