Citizen-only Topic

zit daar qua uiterlijk ook enig verschil in met een 8200a??

1 like

Volgens mij de rode letters op de rotoršŸ¤”

Even sprong in de tijd: solar en radiocontrolled.
In eigendom van mijn vader.
Loopt precies een uur achter: why?
En is dit retro of rete-ordinair? Maw wel aardig , of uniek en bewaren!

5 likes

Gaaf, okdskool! Uur achter kan komen omdat je zomer/wintertijd misschien niet aan hebt staan.

1 like

@Slin en @MartijnV hebben volgens mij dezelfde :+1:

1 like

Ziin vrij uniekā€¦eerste radio-controlled, ik denk dat de dst aan staat of uit, zomer-wintertijd.
@MartijnV heeft een andere kleurcombinatie maar ik heb precies dezelfdešŸ–’šŸ˜Š

Beige blokje links is de antenne voor het radiosignaal

3 likes

Hier staat hij in de folder van @Harpoenā€¦

4 likes

Deze moest naar @HorlogeHalle :slight_smile:

1 like

Zeer bijzonder! Kleine wijzertje wel ff op ā€œtimeā€ zetten en dan weer synchroniseren door de knop rechtsboven poosje ingedrukt houden. (buiten of bij een raam)

2 likes

Tsjonge, dit werkt prima.
Meteen info!
Ga er morgen voor zitten?
Keep you posted

Kijken naar Citizen calibre 8410 werkt ook.
http://thewatchsite.com/files/Citizen%20Technical%20Manuals/8410.pdf

1 like

Mmm de eerste radio controlled in elk geval niet Nils, denk dat Citizen al eerder een ander model had, en dat ook deze Junghans MEGA 1 van 3 jaar eerder (1990) nog niet de eerste was

3 likes

Ja is zoā€¦die met dat rare buisje op de wijzerplaatšŸ–’ā˜ŗ

5 likes

yep - Zoā€™n gaaf design - zeker voor Citizen! Heb vroeger jaren op eentje geloerd in een winkeltje, tot die weg wasā€¦ Pas dit jaar weer eentje gespot in Duitsland maar aangezien ik geen verzamelaar meer ben toch weer laten schieten :wink:

2 likes

Ik heb ooit Ć©Ć©ntje gezien op marktplaats voor 150 euro, vond ik te duur :sob:

3 likes

kwijlen tegen de etalageruitā€¦

4 likes

Die wordt gewoon nog nieuw verkocht? :scream: aardig prijskaartje denk ikā€¦?

2 likes

Kon het helaas niet lezen, winkel was gelukkig dicht ook ;-). Maar ik vermoed oude voorraad of inruiltje

zoā€¦inmiddels weekje in bezit van de ecozilla (wauw wat issie mooi) en vandaag vielen ook nog de adapters op de deurmat. Er zat een 24mm zwarte (3 rings) zulustrap bij. Staat in principe vrij goed maar ben zeker door het gewicht van deze klatser wel beetje bang dat als ik de horloge uitdoe dat ie er vanaf schiet. Derhalve op zoek naar een 24mm zwarte nato of een zulu met meer ringetjes zodat ie op die wijze beveiligd is. Heeft iemand toevallig nog iets liggen? prettig weekend alvast allemaal!

Zie horlogemarkt ā€¦ :slight_smile:

4 likes